G4Media.ro

OMV construiește o rețea ultra-rapidă de încărcare a mașinilor electrice în Europa…

Sursa Foto: Pexels.com

OMV construiește o rețea ultra-rapidă de încărcare a mașinilor electrice în Europa de Est în Ungaria, România și Slovacia / Stațiile vor încărca un vehicul pentru o autonomie de 200 de kilometri în aproximativ 10-15 minute.

Societatea OMV Hungary Mineral Oil Societate (OMV Hungária Ásványolaj Kft.) va începe până la sfârșitul anului construirea unei rețele de 28 de puncte de încărcare ultra-rapide pentru mașini electrice la stațiile sale de încărcare de pe rutele cu trafic intens ale țării; valoarea investiţiei se ridică la 2,1 milioane de euro, a anunţat societatea într-un comunicat remis joi Agenţiei de Presă MTI, citată de Rador Radio România.

Investiția face parte dintr-un proiect mai amplu finanțat în comun de OMV și Uniunea Europeană, care contribuie la dezvoltarea rețelei regionale de încărcare ultra-rapidă a mașinilor electrice prin instalarea a peste 400 de puncte. În Ungaria, cele 28 de puncte de încărcare ultra-rapidă, fiecare cu o putere de cel puțin 150 de kilowați (kW), vor fi amplasate în 7 locații. Puterea maximă de încărcare a dispozitivelor poate ajunge la 300 kW și, în funcție de capacitatea mașinii, pot încărca un vehicul pentru o autonomie de 200 de kilometri în aproximativ 10-15 minute.

Uniunea Europeană sprijină contruirea celor şapte locații în Ungaria cu 1,05 milioane de euro, instalarea stațiilor urmând să fie finalizată până la sfârșitul anului 2025. Proiectul mai amplu din Europa de Est și Europa Centrală va fi implementat într-un consorțiu de trei companii, ai cărui membri sunt OMV Petrom Marketing SRL (OPM RO), OMV Hungária Ásványolaj Kft. (OMV HU) și OMV Slovensko SRO (OMV SK). Coordonatorul proiectului este OMV Petrom Marketing, iar scopul acestuia este să instaleze 328 de puncte de încărcare ultra-rapidă în România, 11 în Slovacia și 7 în Ungaria până la sfârșitul anului 2025.

Valoarea estimată a investiției totale este de 39 de milioane de euro. Din acestea, aproximativ 15 milioane de euro vor fi asigurați de Uniunea Europeană prin Facilitatea de finanțare a rețelei europene, aproape 5 milioane de euro dintr-un împrumut bancar, iar partea rămasă va fi finanțată din resurse proprii. OMV a intrat pe piața ungară în 1990. OMV Hungária Kft., cu sediul la Budapesta, operează 201 benzinării și are o cotă de piață de 15% în Ungaria.

OMV Hungária Kft.are aproape 60 de angajați direct, iar în rețeaua sa de benzinării lucrează aproximativ 1.700 de oameni. OMV a realizat venituri de 62 de miliarde de euro în 2022 și are aproximativ 22.300 de angajaţi în întreaga lume.(MTI – 3 noiembrie)/rganciu/cciulu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Intrebarea e cat de tare iti F. bateria daca o fortezi in halul asta.

  2. jana nu moare, jana se transforma

  3. Imens, cam de 10 ori decât o încărcare lentă. În mod normal trebuie încărcată cu 0.25C adică o baterie de 10kwh cu 2.5kw. La 1C adică 10kw deja e imens. Însă e bine sa existe. Întrebarea mea este: daca vin 10 tiruri electrice si baga cate 300kw fiecare, nu se duce draq curentul în tot județul?

    • In SUA deja se construiesc statii care pot livra 615kW. Asta inseamna ca dupa 10 minute de incarcare poti merge vreo 500km. Dar pentru moment au limitat din soft la 250kW statiile respective.

      Iar legat de intrebarea cu tirurile, in ce benzinarie ai vazut tu 10 tiruri alimentand simultan? Sau macar 3?

      Productia de electricitate in acest moment in Romania e de 6700 MW, din care exportam 500 MW. Daca impartim doar exportul la 41 judete, rezulta 12MW exces pentru fiecare judet. Deci se pot incarca cate 40 de tiruri simultan in fiecare judet, doar cu excesul de energie pe care il exportam acum. Sau in jur de 1600 de tiruri simultan in toata tara.

      Se estimeaza ca in romania sunt in jur de 6000 de tiruri. Deci poti incarca simultan cam un sfert dintre tirurile din Romania, doar cu excesul de energie pe care il exportam.

      In concluzie, chiar nu este nicio problema referitor la energie in sine. Da, reteaua va trebui imbunatatita in anumite zone unde e deja la limita. Dar avand in vedere avantajele, merita.