Op Ed / Fostul ministru Daniel Funeriu: Despre diversitate, cu rațiune și relaxare
În chimie „orbital atomic” este* denumită o regiune din spațiu (în jurul nucleului unui atom) în care există o oarecare probabilitate să existe electroni. Un orbital „există” indiferent dacă el este sau nu populat cu electroni.
Atunci când doi atomi se leagă pentru a forma o moleculă, orbitalii lor se contopesc: din doi orbitali atomici se formează doi orbitali moleculari: un „orbital de legătură” și un „orbital de antilegătură”. Dacă orbitalul de legătură este umplut cu electroni, cei doi atomi se leagă puternic unul de altul. Dacă, însă, și orbitalul de antilegătură se umple de electroni, atunci cei doi atomi nu se vor lega niciodată.
Exact așa este și cu predarea „diversității”: dacă umplem sistematic creierii copiilor cu tot ceea ce îi diferențiază pe unii de alții, adică dacă insistăm pe „diversitatea” lor, e similar cu a popula cu electroni orbitalii de antilegătură. Altfel spus vom ajunge să avem o societate în care nu ne vom mai înțelege om cu persoană, pentru că, nu-i așa, fiecare se va simți obligat – pentru că așa a învățat la școală – să-și revendice unicitatea.
Școala este locul în care copiii trebuie să se întâlnească, să afle ce îi leagă, indiferent de originea lor, nu să fie bombardați, zilnic, cu tot ceea ce îi desparte.
Dacă nu mă credeți, faceți următorul exercițiu: vorbiți zilnic cu soțul/soția/prietenul/prietena o oră despre diferențele dintre voi: tu vrei la munte, ea la mare, ea vrea cartofi, tu salată, ea pereți verzi, tu crem etc… După o lună evaluați dacă sunteți mai apropiați, dacă exprimarea sistematică a alterității apropie sau desparte oameni. Eu știu că desparte.
În concluzie obligația profesorilor să predea „diversitatea” (așa cum este obligat prin art. 224 din propunerile de lege) este toxică pentru elevi, imposibil de pus în practică și doar încă o metodă de tribalizare a societății, încă o metodă de a distruge coeziunea socială. Această opțiune nu rezistă celui mai simplu test de logică: ce diversitate să „promovăm, ca resursă de învățare”, aşa cum propunerea de lege îi obligă pe toți profesorii? Mărimea la pantofi? Culoarea părului? Nu rezistă nici celei mai simple întâlniri cu realitatea: de exemplu ce să spună profesorul de matematică sau chimie despre diversitate? QED.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii