G4Media.ro

Open AI este gata să lanseze motorul de căutare ChatGpt / De…

Sursa foto: Unsplash / Levart Photographer

Open AI este gata să lanseze motorul de căutare ChatGpt / De ce ar putea fi o mare amenințare pentru Google

Potrivit zvonurilor, un motor de căutare bazat pe inteligența artificială generativă a Open AI ar putea fi lansat în orice moment. A fost creat domeniul search.chatgpt.com, relatează Corriere della Sera.

Google se află nestingherit pe primul loc în clasamentul motoarelor de căutare de aproape douăzeci de ani. Cota sa de piață se învârte în jurul valorii de 90%, nimeni nu a reușit să o afecteze vreodată.

Dar acum un nou concurent ar putea fi pe drum, care s-ar putea transforma în cea mai mare amenințare la adresa domniei sale, precum și la adresa principalei sale surse de venit.

Potrivit zvonurilor, Open AI este gata să își lanseze propriul motor de căutare, bazat pe ChatGpt. Iar acest lucru nu se va întâmpla în câteva luni, ci în câteva zile.

Întâmplător – în cazul în care ar fi adevărat – chiar în perioada în care Google pune în scenă cel mai important eveniment al anului, conferința dezvoltatorilor I/O programată pentru 14 mai, unde cel mai important punct de pe ordinea de zi va fi, evident, inteligența artificială generativă.

Pe 3 mai, forumul „Hacker News” a remarcat crearea domeniului „search.chatgpt.com ” printre certificatele SSL ale ChatGpt, un protocol care autentifică identitatea și securitatea acestuia. Pentru moment, adresa nu corespunde niciunei platforme – apare clasicul mesaj ‘not found’ – dar zvonurile privind o iminentă debarcare a Open AI pe piața motoarelor de căutare circulă de ceva vreme.

Site-ul The Information vorbea despre acest lucru încă din luna februarie. Domeniul ar putea însemna mai multe lucruri: ar putea fi folosit ca instrument intern, pentru cercetare, sau certificarea sa ar putea fi o modalitate de a se asigura că acel domeniu – poate într-o zi util – rămâne în mâinile companiei și nu este folosit de o altă companie. A treia opțiune: va fi adresa următorului adversar al Google.

Un motor de căutare bazat pe ChatGpt ar fi foarte asemănător cu ceea ce putem experimenta deja pe Bing, motorul de căutare al Microsoft care a fost îmbogățit cu Copilot, un chatbot care, printre altele, exploatează modelele lingvistice proprii ale Open AI. Ne putem imagina că, în motorul de căutare ChatGpt, va exista mult spațiu dedicat răspunsurilor generate de chatbot, cu o serie de linkuri de aprofundare care ar putea fi utile cititorului. Cât de utile vor fi acestea va depinde de corectitudinea și exhaustivitatea răspunsurilor compilate de inteligența artificială.

Un precedent există deja: se numește Perplexity și este un set de inteligență artificială la fel ca un motor de căutare creat de un startup în care Jeff Bezos a investit masiv. Deja 10 milioane de persoane pe lună îl consideră util și este un bun studiu de caz, în special pentru Google.

Dacă un mic start-up a reușit să obțină aceste cifre, ce ar putea face un colos precum Open AI? Cu toate acestea, Google însuși este conștient de faptul că era motoarelor de căutare așa cum le cunoaștem astăzi se apropie de sfârșit și integrează Gemini în rezultate: ne putem aștepta la mai multe noutăți la conferința I/O din 14 mai.

Încă o dată, Open AI ar putea da un impuls neașteptat întregii industrii. A făcut-o deja, în noiembrie 2022, odată cu lansarea ChatGpt. Toți giganții lucrau la modele de inteligență artificială generativă, dar niciunul nu era pregătit să le facă publice. Cursa pentru a ține pasul cu Open AI nu s-a oprit încă, atât de mult încât continuă să apară propuneri pentru noi funcționalități și instrumente.

Potrivit unei anchete Cnbc, situația devine insuportabilă, mai ales pentru inginerii care lucrează la modele de inteligență artificială, cărora li se cere să lucreze în ture imposibile, ceea ce îi trimite din ce în ce mai mult la epuizare. Iar situația este aceeași la Google, Microsoft, Amazon și Apple. Dar și în cele mai mici companii și start-up-uri.

Problema este că până și performanța bursieră a acestor companii depinde acum de strategia lor privind această tehnologie. Și astfel, există adesea o goană după rivali care este mai mult o demonstrație pentru investitori decât o funcție nouă reală care va fi utilă pentru utilizatori. Presiunea asupra celor care lucrează cu algoritmi a devenit insuportabilă, spun inginerii.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu