G4Media.ro

Operațiunile de propagandă online ale Rusiei s-au multiplicat, dar au devenit mai…

Sursa foto: Pixabay / Artapixel

Operațiunile de propagandă online ale Rusiei s-au multiplicat, dar au devenit mai puțin eficiente, spune Meta

De la începutul ofensivei Rusiei în Ucraina, în urmă cu un an, campaniile de influență pro-Rusia s-au înmulțit pe rețelele de socializare, dar fără prea multă eficiență, a declarat joi Meta, compania mamă a Facebook și Instagram. „Asistăm la un număr tot mai mare de încercări din partea rețelelor rusești de a crea conturi false” pentru a promova războiul și a răspândi dezinformări antiucrainene pe platforme, a declarat Nathaniel Gleicher, șeful politicii de securitate de la Facebook, într-o conferință de presă, potrivit Le Figaro.

„Încearcă orice și oricum, să vadă ce prinde”, a rezumat el. „Din nefericire pentru ei, aceste conturi au foarte puțini adepți. Cele mai multe sunt detectate automat și șterse înainte de a-și putea construi o audiență”, a mai spus el. Grupul californian prezintă în mod regulat rapoarte privind lupta sa împotriva operațiunilor de manipulare pe rețelele sale, fie că este vorba de spionaj, piraterie informatică sau dezinformare.

Atunci când Rusia a invadat Ucraina și a intensificat cenzura, Meta a luat măsuri pentru a limita domeniul de aplicare al presei de stat (interzicându-le chiar și în Europa, ca urmare a cererilor Uniunii Europene).

Utilizarea inteligenței artificiale generative a fost monitorizată îndeaproape

„La șase luni după invazie, am observat o scădere de 80% a angajamentului (citire și interacțiune, n.r.) cu conținutul acestor entități”, a subliniat Nathaniel Gleicher. Ca urmare, acești actori s-au concentrat pe „activitățile lor clandestine”, adoptând „tactici de spam” mai degrabă decât „operațiuni sofisticate precum cele pe care le-am dezmembrat în trecut”, a continuat el.

De asemenea, directorul a declarat că societatea monitorizează îndeaproape posibilitatea ca actorii rău intenționați să folosească inteligența artificială (AI) pentru a crea campanii de dezinformare mai eficiente. Succesul interfeței ChatGPT a start-up-ului OpenAI, care poate genera o mare varietate de texte originale (eseuri, sloganuri, e-mailuri etc.), îi îngrijorează pe mulți experți.

„Am văzut aceste tehnici de inteligență artificială generativă folosite în operațiuni, inclusiv crearea de fotografii și imagini pentru a ilustra conturi false”, a recunoscut Nathaniel Gleicher. „Dar sistemele noastre detectează comportamentul (utilizatorilor neautentici), nu conținutul”, a explicat el. „Aceste conturi se comportă diferit de persoanele reale”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...