
Operatorul de servicii poştale din Danemarca nu va mai livra scrisori şi va concedia o treime din angajaţi
Operatorul danez de servicii poştale, PostNord, a anunţat joi că va înceta activităţile de livrare de corespondenţă după data de 31 decembrie 2025 şi totodată va concedia o treime dintre angajaţi, din cauza digitalizării şi scăderii drastice a numărului de scrisori trimise, informează agenția de știri AFP, citată de Agerpres.
„La sfârşitul anului, PostNord va distribui ultima sa scrisoare…pentru a se concentra pe rolul său de furnizor preferat de colete pentru danezi”, a informat compania într-un comunicat.
Această restructurare a activităţilor operatorului va antrena eliminarea a 1.500 de posturi din cele 4.600 de posturi pe care le are PostNord în Danemarca.
PostNord îşi justifică reorganizarea prin scăderea, cu peste 90%, a numărului de scrisori distribuite începând din 2000 şi până în prezent. „În 2024, numărul scrisorilor a scăzut cu 30% comparativ cu anul precedent şi tendinţa va continua”, adaugă PostNord.
Anul trecut, PostNord a pierdut monopolul asupra distribuirii de scrisori în Danemarca, şi odată cu asta şi subvenţia care venea la pachet, pe fondul liberalizării pieţei.
În replică, distribuitorul DAO, care anul trecut a preluat piaţa de livrare de corespondenţă pentru serviciile publice, s-a declarat gata să îşi extindă serviciile de distribuire de scrisori.
„În consecinţă, vom putea în continuare să trimitem şi să primim scrisori în toate regiunile ţării”, a subliniat ministrul Transporturilor, Thomas Danielsen.
În toată Europa, mulţi operatori poştali traversează o perioadă dificilă, o consecinţă a digitalizării crescute. Poşta germană, Deutsche Post, şi-a anunţat joi intenţia de a elimina 8.000 de locuri de muncă în Germania, pentru a-şi reduce costurile.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.