G4Media.ro

Organizație a transportatorilor: Acordul privind aderarea României la Schengen doar aerian şi…

Sursa foto: G4Media

Organizație a transportatorilor: Acordul privind aderarea României la Schengen doar aerian şi maritim este „praf în ochi”. Cerem intensificarea negocierilor pentru o dată concretă pentru aderarea în 2024 şi cu frontierele terestre

Reprezentanţii celei mai mari organizaţii a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării consideră că acordul privind aderarea României la Schengen doar aerian şi maritim este „praf în ochi” şi cer Guvernului să îşi intensifice acţiunile pentru a obţine şi aderarea cu frontierele terestre tot în 2024, amintind că economia şi societatea românească „sunt profund afectate de cozile de la graniţe”.

Vicepreşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” (APTE 2002), Dorin Pop, a declarat joi, pentru Agerpres, că o aderare parţială la Schengen nu se va simţi în economie şi societate.

„Ceea ce a obţinut România din negocierile cu Austria este doar praf în ochi, poate nici atât. Traficul aerian şi naval este infim în România, în comparaţie cu cel terestru, fie că vorbim de persoane, fie că este vorba de mărfuri. Controale în aeroporturi oricum vor exista pentru documente, în timp ce la frontierele terestre vor continua să existe cozile kilometrice. De exemplu, ieri după-amiază (miercuri – n.r.) la frontiera cu Ungaria era coadă de patru kilometri de camioane, iar la autoturisme se aştepta câteva ore pentru ieşirea din ţară. Societatea şi economia sunt profund afectate de cozile de la graniţe. Ca organizaţie reprezentativă a ramurii transporturilor de mărfuri, suntem foarte dezamăgiţi de acest acord şi cerem intensificarea acţiunilor şi negocierilor pentru a se obţine o dată concretă pentru aderarea în 2024 şi cu frontierele terestre”, a declarat Dorin Pop.

El a spus că în condiţiile în care se menţin graniţele terestre, anul 2024 va fi unul foarte greu pentru transportatori.

„Nu putem anticipa un an mai bun, dimpotrivă, unul mult mai greu, pentru că vor creşte taxele de drum în toată Europa, asigurările de mărfuri şi camioane s-au scumpit, la fel şi poliţele RCA. Toate aceste costuri se vor vedea în cele din urmă şi în preţurile de la raft”, a spus Pop.

APTE 2002, cu sediul în Arad, este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat, miercuri, că a ajuns la un acord politic împreună cu ministerele omoloage din Austria şi Bulgaria privind extinderea spaţiului Schengen cu România şi Bulgaria la frontierele aeriene şi maritime începând cu luna martie 2024.

Un mesaj pe această temă a fost transmis şi de premierul Marcel Ciolacu.

„După 13 ani, în sfârşit România va intra în Schengen! Avem acord politic în această privinţă! Din martie anul viitor, românii vor beneficia de avantajele spaţiului Schengen pe cale aeriană şi maritimă. Implicit, Portul Constanţa îşi va creşte exponenţial importanţa. De asemenea, sunt convins că în 2024 vom închide negocierile şi pentru frontiera terestră”, a spus şeful Executivului.

Ministerul Afacerilor Interne a anunțat, miercuri seara, că în data de 23 decembrie a ajuns la un acord politic cu ministerele de Interne din Austria și Bulgaria pentru intrarea în Schengen cu frontierele aeriene și maritime începând cu luna martie 2024, în timp ce negocierile pentru aderarea terestră vor continua și anul viitor. Detalii aici.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Absolut nimeni..nu intreaba, de ce a fost de acord Bulgaria sa intre asa, desi in urma cu cateva zile/saptamani declara clar si raspicat ca vor sa intre cu totul in Schengen! De ce au renuntat si ei?!?! Santajul impotriva Bulgariei si Romaniei, nu a venit doar din Austria ci si din Ungaria!! Interesele Rusiei prin partidele extre.mis.te sunt extrem de periculoase!

  2. Dacă se dorește aderarea la Schengen în etape (deși o astfel de situație NU este prevăzută în Tratate) atunci prima etapă trebuie să fie admiterea cu frontierele terestre, abia apoi cu cele aeriene și maritime.

    Altfel, probabil umilința aceasta pe care Austria o administrează României este promovată ca o victorie a politicienilor români pentru a muta atenția publicului de la faptul ca membri ai familiei șefului Direcției de Informații a Armatei au fost apropiați de infractori condamnați, participând la petreceri private ale infractorilor.

    …Iar asta ar trebui să conducă rapid la demiterea lor!

    • Ce tot nu intelegi…. nu au vrut sa fie de acord terestru pentru inceput, pana nu vor vedea rezultate si punct. E clar ca ei s-au opus si s-ar fi opus pana la capat pentru terestru. Asteapta alegerile de la ei + rezultate in ceea ce priveste noul Frontex! Asta inseamna santaj. Un santaj care ne-ar fi costat reciproc. Daca pana si Bulgaria a ales sa intre asa desi urlau ca vor cu totul, e evident ca exista un calendar si pentru intrarea terestra, fix de la anul, dar nu o anunta public inca.

  3. Interesant ar fi de stiut daca la maritim ar intra si fluvial, pt ca doar maritim e apa de ploie, si nu vad nici un avantaj din asta.

  4. Rusine domnilor Iohannis, Ciolacu, Ciuca si toti consilierii vostri. Rusine celor de la externe si evident ca nu putem uita de Dl. Hurezeanu care se cultiva in continuare boem la Viena, privind de sus catre amaratii care stau la vami in Romania. Nu ati obtinut nimic prin ‘negocierea’ voastra. V-ati pus in genunchi si noi, poporul vom tine minte ca ati ales sa ne reprezentati fara demnitate, in genunchi, interesele legitime. Acceptarea acestei aderari etapizate fara o data certa privind aderarea de facto, nu vrajeala asta, este o noua umilinta. Voi nu realizati ca interesele economice austriece in Romania sunt majore? Ca ei nu ne pot tine la usa Schengen pentru ca-si risca gazele si multe altele?! Avem o carte de jucat beton si noi stam in genunchi? acceptam concesii, negociem nimic si clamam ‘victorii’ de etapa fara substanta cand ele sunt zero?!? Aiuritor!