G4Media.ro

Orașele balneare din Cehia își plâng oaspeții bogați din Rusia

Pixabay.com, Leonhard_Niederwimmer

Orașele balneare din Cehia își plâng oaspeții bogați din Rusia

Afectate de efectele războiului din Ucraina, orașele balneare din Cehia, care sunt incluse în patrimoniul mondial, au înregistrat o scădere bruscă a numărului de vizitatori străini, inclusiv ruși bogați, și caută o nouă clientelă, scrie Le Figaro.

După ce măsurile antipandemice au închis temporar instalațiile balneare, orașele cehe Karlovy Vary, Marianske Lazne și Frantiskovy Lazne au văzut o rază de speranță atunci când UNESCO le-a inclus pe lista Patrimoniului Mondial în anul 2021. Dar bucuria lor a fost de scurtă durată, deoarece Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, iar Cehia, membră a UE cu o populație de 10,8 milioane de locuitori, aplică sancțiuni europene împotriva acestei țări.

În timp ce numărul total de clienți a crescut de la 900.000 la 840.000 între 2019 și 2022, numărul vizitatorilor străini a scăzut de la 400.000 la mai puțin de 300.000. Proporția de clienți ruși – cei mai mari cheltuitori – a scăzut de la 61.000 la doar câteva mii. Numărul germanilor a scăzut cu aproximativ 10%. O mare pierdere de venituri pentru stațiunile balneare din Cehia. „Turistul ceh mediu cheltuiește în jur de 700 de coroane (32 de dolari) pe zi. Clienții vorbitori de limbă rusă cheltuiesc peste 3.500 de coroane pe zi”, a declarat Jan Herget, directorul agenției de stat CzechTourism.

Vizitatorii germani, care reprezintă aproximativ un sfert din numărul total, cheltuiesc în jur de 2.000 de coroane pe zi, a precizat el. „Cifrele generale nu sunt foarte diferite, dar din punct de vedere financiar este o scădere”, a adăugat Herget. „Orașele noastre balneare au pierdut peste noapte 80% din clientelă”, confirmă Andrea Pfeffer Ferklova, primarul din Karlovy Vary, unde rușii bogați obișnuiau să cumpere apartamente, case și chiar hoteluri în ultimele decenii.

De asemenea, turiștii ruși au avut tendința de a rămâne mai multe săptămâni, în timp ce cehii preferau sejururile de weekend. „Asistăm la o trecere de la vacanțe spa la vacanțe de wellness și vacanțe scurte”, a declarat Pfeffer Ferklova.

Răsfățarea clienților locali

Pentru Eduard Blaha, șeful Asociației Spa din Cehia, a fost o greșeală să se concentreze pe clienții ruși. „Trebuie să răsfățăm clienții locali și să le oferim toate opțiunile, de la tratament la turism și wellness”, a spus el. CzechTourism plănuiește, de asemenea, să atragă clienți din Orientul Mijlociu și din țările fostei URSS, precum Azerbaidjan și Kazahstan. „Trebuie să compensăm scăderea numărului de clienți ruși, pentru că este evident că aceștia nu se vor mai întoarce”, a spus dl Herget.

Orașele se confruntă, de asemenea, cu un deficit de personal, care este dificil de recrutat, rata șomajului în Cehia fiind de aproximativ 3,5% în ultimii doi ani. O altă problemă este reprezentată de inflație, care scade doar încet de la un nivel record de 18% în septembrie anul trecut, ceea ce îi determină pe cehi să își reconsidere cheltuielile.

Centrele spa locale ar putea, de asemenea, să trateze pacienții care suferă de efectele Covid-19 din țările europene care nu dispun de ape termale, a declarat Martin Plachy, vicepreședinte al Asociației Spa din Cehia.

Potrivit lui Pfeffer Ferklova, orașele balneare din alte părți ale Europei sunt, de asemenea, afectate de scăderea numărului de vizitatori. „Am fost în Baden-Baden (în Germania) săptămâna trecută, iar ei au exact aceleași probleme cu afluxul de clienți ca și Karlovy Vary”, a spus ea. Pentru a face față scăderii numărului de vizitatori, orașele cehe plănuiesc o promoție comună cu alte stațiuni balneare europene care fac parte din patrimoniul mondial UNESCO. „Am dori să folosim Unesco pentru o campanie comună în Statele Unite, de exemplu”, a declarat Herget.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. pentru restul europei, rusia a fost lupul in haine de oaie

  2. A crescut de la 900.000 la 840.000
    Aham, cica doneaza, presa quality.

  3. Vraiste jurnalistii astia cu ChatGpT
    „În timp ce numărul total de clienți a crescut de la 900.000 la 840.000 între 2019 și 2022”. Nu e prima oara, nu e primul articol. Zici ca le scrie Simion dupa o bere.

  4. Sigur ca da, le e dor de betiile turistilor rusi! Le e dor sa curete voma dupa ei! Vrei sa ma intor la ce scrii? Pai scrie ceva cu cap!

  5. Cand ii aud pe operatorii din turism care plang dupa turistii rusi mi se face greata. Sa plangi dupa unii dintre cei mai nesimtiti si ordinari turisti de pe glob, numai pentru faptul ca cheltuiau ca nebunii bani obtinuti din furturi si evaziuni fiscale denota o slugarnicie si ipocrizie de inalt nivel.