G4Media.ro

Ordonanța ”Uber”, încă o amânare: ministrul Cuc anunță o săptămână de întârziere,…

Foto: Inquam Photo / Octav Ganea

Ordonanța ”Uber”, încă o amânare: ministrul Cuc anunță o săptămână de întârziere, șeful Camerei Deputaților amenință că preia problema la Parlament

Vești proaste pentru Uber, Bolt și Clever: și ședința de guvern din această săptămână va trece fără ca proiectul de ordonanță de urgență prin care le este reglementată activitatea să fie aprobat. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că mai trebuie obținut un singur aviz pentru ca proiectul de act normativ pus în dezbatere pe 23 mai treacă de Executiv: cel al Consiliului Economic și Social.

„Procesul de reglementare a fost unui greoi tocmai prin prisma faptului că acest domeniu nu a mai fost reglementat până acum în România. Am gândit această reglementare prin OUG și nu prin proiect de lege având în vedere cerințele românilor care folosesc aceste platforme. În cadrul ședinței de guvern de mâine, proiectul de OUG va intra în primă lectură și după primirea avizului de la CES marți va intra spre aprobare”, a declarat în această seară ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

În replică, preşedintele Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, a declarat că, dacă Guvernul nu va da ordonanţa de urgenţă, proiectul de lege pe această temă, aflat în dezbaterea comisiilor de specialitate, va intra săptămâna viitoare la votul plenului Camerei.

Să vedem dacă Guvernul o să dea ordonanţa. Proiectul de lege este la comisiile de specialitate, mi se pare că sunt cinci comisii avizatoare. Am vorbit deja cu liderul grupului PSD, domnul Simonis, şi, dacă ordonanţa nu este dată, am vrea să urgentăm acest proiect de lege, să intre o dată în legalitate. Pe urmă, dacă mai sunt discuţii şi celălalt sistem, cu taximetria, de asemenea, suntem deschişi să stăm de vorbă şi cu dânşii să reglementăm. Eu sper să se dea ordonanţa. Dacă nu, o să facem toate eforturile ca miercuri să intre la votul final”, a spus Marcel Ciolacu, potrivit Agerpres.

Proiectul de OUG care reglementează activitatea UBER, Bolt și Clever în România a fost pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor pe 23 mai. Printre condițiile puse de Guvern se numără achitarea unei taxe de autorizare de 50.000 lei, obligația ca mașinile să nu fie mai vechi de 15 ani, iar șoferii să aibă certificat de atestare profesională.

Oficialii din Transporturi recunoșteau atunci că este nevoie de acest act normativ după publicarea pe 16 mai a Ordonanței prin care Guvernul a modificat legea taximetriei făcându-i mai ușor de sancționat pe șoferii acestor aplicații.

PSD, criticat de Opoziție că apelează iar la ordonanțe de urgență

Membrii Opoziției au acuzat miercuri parlamentarii PSD că au ales “să fugă” de la dezbaterile din comisiile pentru transporturi şi tehnologia informaţiilor din Camera Deputaților pentru că au primit ordin de la Guvern ca aceste reglementări să fie adoptate prin ordonanţă de urgenţă, lucru “total nepotrivit”.

“Împreună cu colegii de la PSD am stabilit că astăzi discutăm acest proiect aşteptat de cei care sunt operatori pe aceste platforme, cât şi de cei peste 2,5 milioane de români beneficiari ai acestor servicii, iată că PSD a ales să fugă de la aceste dezbateri. Eu cred că, din păcate, (…) PSD nu a înţeles nimic din votul românilor din 26 mai, în continuare fug de responsabilitate, s-au comportat ca nişte laşi, ne-au lăsat fără cvorum de şedinţă, pentru că au primit ordin de la Guvern că vor adopta aceste reglementări din nou prin Ordonanţă de urgenţă, ceea ce nu este deloc productiv, nu este corect şi este şi neconstituţional, ţinând cont că noi avem în dezbatere proiecte de lege pe această temă”, a declarat liberalul Lucian Bode, preşedintele Comisiei pentru transporturi, potrivit Agerpres.

“Personal, nu agreez adoptarea ordonanţei de urgenţă, era momentul, era potrivit să intervenim pe textul ordonanţei aflate în dezbatere, de exemplu vechimea maşinilor, nu este normal ca la taximetria clasică să fie 10 ani, iar la cealaltă 15 ani. De asemenea, cred că este neconstituţional art. 37 din Ordonanţă, cel legat de faptul că se induce ideea că activitatea de transport alternativ este temporară pentru trei ani de zile. (…)Este total nepotrivit să se intervină brutal prin ordonanţă de urgenţă în tot ceea ce înseamnă reglementarea transportului public în România”, a adăugat acesta.

Preşedintele Comisiei de Tehnologia Informaţiei, Cătălin Drulă, de la USR, a afirmat, la rândul său, că rolul Parlamentului este “tăiat”.

“Mi se pare sfidător faţă de mandatul dat de cetăţeni să lipseşti de la comisie (…) Atitudinea majorităţii nu este una de majoritate. Pe de o parte, folosesc instrumentul ordonanţelor de urgenţă, care trebuie folosite doar în situaţii de urgenţe. Au creat o problemă dând o ordonanţă de urgenţă, au promis că vine şi soluţia. Este complet tăiat rolul Parlamentului”, a spus Drulă.

Replica ministrului Transporturilor nu s-a lăsat așteptată.

„Având în vedere urgența reglementării acestor servicii, cea mai rapidă formă de reglementare este promovarea prin Ordonanță de Urgență. Parlamentul nu are cum să reglementeze la fel de repede cum o va face Guvernul, pentru că se intră în vacanță parlamentară. Circul făcut astăzi de către doi președinți de comisie a fost făcut strict pentru mass-media. (…) Au avut în Parlament pe masă legile respective 6 luni și nu au făcut nimic”, a declarat în replică ministrul Răvzan Cuc.

UBER, Bolt și Clever cer urgentarea adoptării ordonanței

Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală, care reprezintă principalele companii de ride sharing şi e-hailing din Romania (Uber, Clever şi Bolt), a tot solicitat Guvernului urgentarea procedurii de adoptare a ordonanţei de urgenţă pusă în dezbatere pe 23 mai.
“Suntem la o lună de la intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei şi efectele acesteia asupra industriei de ridesharing se văd de la o zi la alta. Sunt, la nivel naţional peste 250 de şoferi colaboratori ai celor trei platforme sancţionaţi. Majoritatea dintre sunt în imposibilitatea de a-şi mai folosi maşinile personale pentru următoarele 6 luni”, se arată într-un comunicat de presă emis săptămâna trecută de Asociație.

Foto: Imagine de la protestul taximetriștilor anti-Uber (InquamPhotos / Octav Ganea)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. O comedie proasta de guvern. Asta avem!

  2. Io zik ca sa sa interzika si transpoartele in komun…!!!
    Adika kum… sa stea io in koltzu intersektziei sa astepte bibanii cu banu gros, „50 de lei boss”, iar bibanii sa ea transpoartele in komun?
    Sa sa interzika Reatebeu’, ca ne ia klientzii!!!

  3. Ma intreb si va intreb,NU MAI SUNTEM O TARA CAPITALISTA ??? in care functioneaza legea cererii si a ofertei ?? Din mass-media am aflat ca UBER etc.au platit impozite si taxe statului roman de 2 ori mai mult decat cele mai mari firme de taxi din tara !!! In capitalism se desfiinteaza firma care plateste cele mai mici sume statului,nu firma care plateste sumele mai mari !

  4. Favorabil sau Nefavorabil . Aici e miza . Si daca e Nefavorabil, tare curios sunt cine are curajul sa si asume ordonanta??? Cine a luat spaga cea mare??? Sau e doar POLITICA!