G4Media.ro

Organizații media și jurnaliști cer Comisiei Europene măsuri mai puternice pentru combaterea…

Organizații media și jurnaliști cer Comisiei Europene măsuri mai puternice pentru combaterea dezinformării

Organizaţii reprezentând radiodifuzori, editori şi jurnalişti au cerut luni Comisiei Europene „măsuri mai puternice” faţă de platformele internet (Google, Facebook ş.a.) pentru combaterea dezinformării, informează France Presse, citată de Agerpres.

Această „declaraţie comună”, semnată în special de Federaţia europeană a jurnaliştilor, Consiliul european al editorilor şi Asociaţia televiziunilor comerciale europene (ACT), este publicată după prezentarea miercuri de către Bruxelles a noilor măsuri împotriva dezinformării, suscitată de pandemia de COVID-19.

Semnatarii se declară „alarmaţi de creşterea dezinformării online în timpul pandemiei”, care a avut „un impact devastator asupra eforturilor instituţiilor de sănătate publică”.

„Codul de bune practici” european, semnat în 2018 de platformele internet, „s-a dovedit inadecvat pentru a trata sursa şi motoarele de dezinformare propagată online”, consideră ei.

„Este urgent să dispunem de instrumente eficiente pentru a evalua mai bine şi a trata problema cu succes”, scriu ei, apreciind că „Europa depinde prea mult de bunăvoinţa actorilor sistemici”.

Printre „măsurile cele mai stricte” solicitate, figurează „un regim de sancţiuni” pentru a-i obliga pe „cosemnatarii codului de bune practici să fie incitaţi să acţioneze”.

Aceste măsuri trebuie „să stimuleze mai degrabă decât să penalizeze media”, adică „trebuie să garanteze libertatea jurnalistică, drepturile fundamentale şi libertatea editorială”.

În fine, ei cer ca dialogul cu platformele să se efectueze într-un mod mai „structurat”, în timp ce „un anumit număr de comisari” să trateze direct cu platforme.

UE a invitat săptămâna trecută giganţii internetului să facă mai mult pentru a lupta împotriva „imensului val de dezinformare” suscitat de pandemie, publicând un raport lunar despre acţiunile puse în aplicare.

Aceste rapoarte ar trebui să se refere la natura dezinformării, dimensiunea reţelei implicate, originea sa geopolitică şi audienţa ţintă, a explicat vicepreşedinta Comisiei responsabilă de valori şi transparenţă, Vera Jourova.

Demersul se sprijină pe bunăvoinţa platformelor, dar este – potrivit ei – în interesul lor să suscite „încredere” un rândul utilizatorilor lor.

Pandemia a determinat deja UE să ceară platformelor să promoveze mai întâi informaţiile autorităţilor în domeniul sănătăţii, precum Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), şi să retragă în special publicitatea pentru medicamente false.

Sursa foto: Pixabay

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. “ei cer ca dialogul cu platformele să se efectueze într-un mod mai „structurat”, în timp ce „un anumit număr de comisari” să trateze direct cu platforme.”

    Nu e nimic înspăimântător in afirmația de mai sus.

    “Pandemia a determinat deja UE să ceară platformelor să promoveze mai întâi informaţiile autorităţilor în domeniul sănătăţii, precum Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS)”

    Bănuiesc ca mulți considerați asta noul normal. Mai ales ca OMS s-a dovedit o sursa credibila(sarc).

  2. Tot o conspirație obscura daca nu ia măsuri împotriva neinformarii care înseamnă dezinformare tacită, mult mai diabolica decât dezinformarea la vedere.

  3. Federaţia europeană a jurnaliştilor, Consiliul european al editorilor şi Asociaţia televiziunilor comerciale europene (ACT)…oamenilor astora le este frica ca devin din ce in ce mai irelevanti, le este frica ca isi vor pierde locul de munca o data cu constientizarea de catre cetateanul european a faptului ca naratiunee este controlata complet de acestia, dar ea este un fake aproape cap coada.
    Se folosesc de fake-urile din perioada corona(desi si guvernele si institutiile „academice de renume mondial” de sanatate au raspandit fake-uri cum realizam azi) ca sa opreasca pe cei care pun lumina reflectoarelor pe minciuna,impostura si ipocrizia lor.

    • Este o discrepanta mare intre ce propaganda fac astia si realitatea de care se lovesc oamenii.
      Imi amintesc acum cam un an de zile platforma globalist-stangista politico s-a hotarat sa cenzureze sectiuena de comentarii. Erau articole foarte populare unde pur si simplu oamenii le expuneau minciuna, duplicitatea, ipocrizia si agenda contrara intereselor lor. In plus cei mai „populari” autori erau activisti deghizati in jurnalisti.

  4. Cazul BBC, care nu e un conglomerat media obscur din Romania sau Turcia sau Azerbaidjan: