G4Media.ro

(P) FOTO 15 ani de IULIUS în Timișoara – o zonă industrială…

Sursa Foto: Iulius Mall

(P) FOTO 15 ani de IULIUS în Timișoara – o zonă industrială transformată în lifestyle center

Povestea IULIUS în Timișoara a început acum 15 ani, atunci când se inaugura primul mall din vestul țării și cel mai mare din afara Capitalei. Dezvoltat în locul care găzduia antene montate încă din anii ’40 și rămas nevalorificat la începutul anilor 2000, Iulius Mall a revitalizat urban o zonă cu un caracter industrial într-un lifestyle center occidental, printr-o investiție ce depășește 442 de milioane de euro. Mall-ul a devenit acum un ansamblu mixt, păstrându-și caracterul de unicitate în regiune și cu un impact și mai mare de dezvoltare.

În 2005, Iulius Mall Timișoara avea o suprafață de 31.000 mp, iar în 2009 a fost extins până la 73.000 mp. În prezent, suprafața de retail depășește 120.000 mp, de patru ori mai mare decât cea inițială. Și asta pentru că mall-ul este integrat în prima investiție mixtă din regiune, completat cu un parc, clădiri de birouri, noi concepte de entertainment, toate puse în legătură cu centrul orașului și deschise către comunitate.

„Pe 22 octombrie am marcat 15 ani de prezență în Timișoara. Îmi amintesc și acum emoția inaugurării, surprinderea de pe fețele oamenilor, mândria de a fi parte dintr-o premieră. Știam că Iulius Mall va fi apreciat, iar timpul ne-a demonstrat că este mai mult decât atât, este un brand care se identifică cu noțiunea de shopping și petrecere a timpului liber, un nume care înglobează întocmai acele experiențe care ne fac fericiți și care ne aduc împreună”, a spus Anuța Pop, director general Iulius Mall Timișoara.

Sursa Foto: Iulius Mall
Sursa Foto: Iulius Mall

450 de magazine în cel mai mare spațiu de retail din afara Capitalei

De 15 ani, IULIUS este un obiectiv urban al Timișoarei, cu un rol activ nu doar la nivel economic, ci și social. În prezent, Iulius Town este echivalent cu cea mai mare suprafață de shopping din afara Capitalei, de 120.000 mp, în care expun peste 450 de magazine și se reunesc cele mai noi concepte de retail din Europa.

Este destinația preferată pentru timpul liber, cu cea mai mare diversitate de cafenele și restaurante tematice, concepte cinema în premieră regională și cel mai mare fitness center din țară. La acestea se adaugă centrul de evenimente premium și toate serviciile care ușurează viața și favorizează economia de timp.

Din perspectivă economică, Iulius Town a definit polul de business regional, realizând infrastructura office necesară pentru a susține Timișoara în dezvoltarea atractivității investiționale. Cele trei clădiri de birouri clasa A operaționale, cu o suprafață de 50.000 mp, au generat noi oportunități pentru companii și crearea a numeroase locuri de muncă pentru talentele locale. În mai puțin de trei ani, aici s-a format o comunitate dinamică de peste 30 de companii și peste 5.000 de persoane care pun lumea în mișcare prin tehnologiile create.

Sursa: Iulius Mall
Sursa: Iulius Mall

38 de milioane de euro – aport economic direct

Impactul direct al IULIUS la nivel economic depășește 38 de milioane de euro în Timișoara. Suma reprezintă peste 25 de milioane de euro contribuții virate până acum și alte 13 milioane de euro investiți în modernizarea străzilor din proximitate, pasajul auto subteran care traversează proiectul și o clădire de utilitate publică, funcțiuni care au fost donate municipalității. La acestea se vor adăuga contribuțiile estimate la peste 6,5 milioane de euro pe an din impozitele pe clădiri.

La capitolul investiții care deservesc publicul larg se încadrează și cele 40,7 milioane de euro alocate realizării de spaţii de parcare supraetajate şi subterane, numărul locurilor disponibile depăşind 4.000. La acestea se adaugă cele 800 de spații pentru parcarea bicicletelor din întregul ansamblu.

„8.000 de angajați lucrează în Iulius Town, în componentele office și retail, peste 16 milioane de persoane ne vizitează anual, zeci de mii de oameni își petrec weekend-ul în parc. Acestea sunt cifrele care ne bucură și ne impulsionează. Acestea sunt cifrele care dau viață proiectului”, a adăugat Anuța Pop.

Sursa Foto: Iulius Mall
Sursa Foto: Iulius Mall

Infuzie de natură, în centrul orașului

Despre impactul în comunitate vorbește și Iulius Gardens, cel mai nou parc al Timișoarei, care aduce natura acolo unde îi este locul, printre oameni. O investiție de peste 8,7 milioane de euro, parcul este piesa centrală din mozaicul de regenerare urbană, fiind deopotrivă element de conexiune cu centrul orașului, scenă culturală și spațiu de interacțiune socială.

„Iulius Town s-a armonizat atât de ușor și natural cu orașul încât, uneori, e greu să-ți aminteși cum era înainte”, mai spune directorul general Iulius Mall Timișoara. Rolul Iulius Gardens a fost cu atât mai vizibil în această vară cu restricții, când a fost scena pe care s-au mutat evenimentele din oraș, oferind acces publicului larg la experiențe cultural – artistice multiple, în aer liber. Tot împreună, timișorenii și Iulius Town dețin recordul mondial Guinness World Records® pentru „Cele mai multe lumini LED aprinse simultan”, după ce anul trecut, la inaugurare, au aprins 7.235 de brățări.

Sursa Foto: Iulius Mall
Sursa Foto: Iulius Mall

Prin dezvoltarea sa în Timișoara, IULIUS își continuă misiunea asumată acum 15 ani, de a fi relevanți pentru comunitate și parte activă în dezvoltarea sa.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. N-am fost niciodata acolo, dar din cate imi dau seama este o incantare. World class, in total si inviorator contrast cu griul tern al blocurilor comuniste din epoca dezastrului stalinist.
    Romania are nevoie de regenerare urbana (si nu numai comercial-business-lifestyle) (dar si rurala) ca de aer. Sper ca Iulius sa continue – si sper ca altii se faca lucruri similare intr-o competitie spre in sus.
    Si cred ca am dreptul moral sa o spun, cu respect fata de toata lumea. Nu mi se pare o intamplare ca aceasta regenerare urbana a Romaniei a inceput la Iasi. De acolo a inceput Romania in secolul 19, acolo s-a aparat Romania si s-a facut unirea de la 1918-1920, si de acolo incepe si regenerarea urbana a Romaniei. Centrul civilizational al Romaniei este la Iasi (si Moldova de Vest in general).
    Toate Marile (si mai micile) orase ale Romaniei au identitatea lor istorica unica si rolul lor in istoria si spiritul Romaniei (si nu vorbesc in termeni etnicisti ci in termenii natiunii civice). Cheia regenerarii civilizationale a Romaniei este la Iasi, SPIRITUL IASULUI.

    Ca legaturi importante, poate nu intamplatoare cred ca este util de amintit (si ma uit virtual-imaginar la Ovidiu Ganț care are o perspectiva cam nepotrivita fata de Moldova, pe care el nu o considera „neaparat” ca facand parte din Europa Centrala, https://www.dw.com/de/europäische-normalität-ein-deutscher-bürgermeister-in-rumänien/a-55114104) :
    – Catedrala Ortodoxa din Timisoara are la baza stilul arhitectural Moldovenesc, iar ca model Biserica din Harlau, https://ro.wikipedia.org/wiki/Hârlău#/media/Fișier:Biserica_Sf._Gheorghe_din_Harlau2.jpg
    – Revolutia din 1989 a inceput la Timisoara dar a fost anticipata de protestul public din 14 Decembrie de la Iasi, care, chiar daca a fost preintampinat si inabusit de autoritatile comuniste (care erau cu ochii pe Iasi datorita suspiciunilor fata de URSS), a reprezentat primul protest din seria revolutiei si a reprezentat implicit si o diversiune care a favorizat izbucnirea de la Timisoara prin distragerea atentiei si resurselor regimului in alta parte.
    (Sigur nu mai vorbesc de evenimentele din preludiul revolutiei: Cluj (Noiembrie 1987), Iasi (Februarie 1987) si Brasov (Noiembrie 1987)).

    • Îmi pare rău să vă contrazic dar centrul civilizației românești nu este la Iași în Moldova ci în Transilvania în vestul țării. Uitați-vă ce contrast este între Timișoara și Iași, nici nu le putem compara. Din fericire tăt Banatu-i fruncea!

    • Da Georg, argumentele tale m-au convins pe loc! 🙂
      Important este ca esti fericit 🙂

  2. Inteleg sa publicati advertoriale, dar nu ale unora care incearca sa exploateze gratuit domeniul public. Rusine, G4Media!

  3. Construite de un securist care a impuscat oameni la revolutie. And justice will be done…