G4Media.ro

Pagina de Media: Consumul de televiziune scade puternic. Peste un milion de…

Pagina de Media: Consumul de televiziune scade puternic. Peste un milion de români în minus la TV în doar patru ani

Românii stau din ce în ce mai puțin în fața televizoarelor. În doar cinci ani, consumul de programe TV a scăzut dramatic, se aratăp într-o analiză publicată pe paginademedia.ro.

Luna ianuarie (care are, de obicei, unele dintre cele mai mari cote de consum TV) arată, în acest an, cu totul diferit față de acum patru ani.

NAȚIONAL. În serile de ianuarie, în Prime-Time, numărul românilor care se uitau la televizor se ducea, în 2016, spre 9,3 milioane. Cu alte cuvinte, 9,3 milioane de români era audiența însumată a canalelor de televiziune atunci, când încă nu erau pe piață nici Netflix, nici HBO GO, iar vloggerii abia își începeau postările pe youtube (mulți dintre ei încă nici nu erau „pe piață”).

În ianuarie 2020, diferența este notabilă: în prima lună din acest an, erau în fața micilor ecrane 8,2 milioane de români, cu este un milion mai puțini decât în urmă cu cinci ani.

URBAN. Televiziunea a pierdut public, în luna ianuarie, și la orașe. Sunt cu peste 700.000 mai puțini telespectatori în luna ianuarie 2020, față de aceeași lună din urmă cu patru ani.

În total, vorbim de 4,2 milioane de telespectatori la orașe, în Prime-Time, față de aproape cinci milioane în 2016.

COMERCIAL. Publicul tânăr se uită mai puțin la televizor. În ianuarie 2020, numărul celor între 18 și 49 de ani care se uitau seara la TV a fost de 1,45 milioane.

În urmă cu patru ani, în ianuarie, erau aproape 1,9 milioane de tineri în Prime-Time, cu aproape jumătate de milion mai mulți.

Citește analiza integral pe peginademedia.ro

Photo by Burak K from Pexels 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Și Rareș Bogdan știa asta… iar PNL nu a zis nu.
    Competența unui politician e irelevanta pentru un partid. Sa stii sa vorbesti cu tact, prostind lumea, e important pentru partidele pe stil vechi

    • Cine se mai uita la tv?

    • Tv, ce-i ăla tv???

    • Pamflet
      In mare parte si deoarece toate televiziunile mint si manipuleaza, iar oamenii stiu si simt asta.
      Pana si canalele stiintifice mint, din toate documentarele transpira mesaje anti trump, pro migranti si pro greta thunberg si incalzire globala

    • Ba atatia romani au emigrat in ultimii 4 ani de psdism atroce, s-au dus in patru zari si n-au de ce sa mai consume latrine romanesti!

    • @Eu: se mai uita aia care nu stau toata ziua cu ochii in telefon (neaparat cu castile albe in urechi), pe strada, in casa, la terasa, pe trecerea de pietoni. Se uita si unii mai stiu si sa discearna, nu se uita ca curca in lemne, pe orice post si la orice emisiune.

  2. Aşa se şi explică de ce USR e aproape de a depăşi PSD din moment ce nu mai are ce da.

  3. Au mai murit din ăia care au TV și nu au netflix

    • Asta vroiam si eu sa spun, telespectatorii au murit de batranete.

    • Hai că, dacă reziști fără să vomiți, în 5 minute de Capatos râzi cât în 5 seriale pe Netflix.
      Tot așa, dacă vrei dramă, te uiți la știri cum moare lumea în spital, la coadă. E o dramă națională.
      Vrei ultimul sezon din Walking Dead? Ok, schimbi programele până dai de Bianca Drăgușanu.

    • Am prins ideea, dar pt mine, Netflix e etalonul p*”ii! Sa mori tu ca esti mai deștept daca te uiti pe Netflix (90% din producții sunt niste porcarii), decat daca te uiti pe BBC Earth, Digi World, NG sau chiar CNN?! Ete fleoșc!

  4. Pai, se stie ca in unele zone din tara singurul divertisment e bautura.

  5. 2 lucruri urasc cel mai mult: Justitia si televiziunile. Ambele sunt pline de curve de orice tip.
    Odata, televiziunea avea cat de cat un rol educativ, dar acum, cu tot CNA-ul lui peste, televiziunea a devenit chiar sursa de subcultura.

  6. Stirea pare optimista, dar ar fi interesant de stiut si cati au renuntat la abonamentul TV. Cred ca foarte putini. Platind abonament TV finantezi nenumaratele televiziuni si primesti la schimb nimicuri stralucitoare. Eu nu mai am abonament Tv de vreo 18 luni, si in rarele si scurtele, foarte scurte ocazii cand mai vad un ecran deschis, imi este foarte clar de ce am facut-o.

  7. Pe la inceputul anilor 2000 presa tiparita in America de Nord a inceput sa aiba dificultati. Pentru ce as mai fi cumparat un ziar tiparit cand gaseam pe net tot ce doream?
    CD-urile au inceput si ele sa aiba dificultati cam tot atunci. Nu mai dadeam $12 pe un CD nou aparut (la oferta, ulterior pretul putea sa creasca), cand puteam sa iau cu $1 exact piesele care ma interesau.
    Au urmat DVD-urile cativa ani mai tarziu. La Best Buy si la WalMart gasesti din ce in ce mai putine din cele scumpe. WalMart se concentreaza pe cele sub $5.
    Acum a venit si randul canalelor TV. In orasul meu cablul a fost o escrocherie dintotdeauna. Scump, canale mai putine decat in Romania si mai neinteresante. In fiecare an pretul crestea cu 10-20%, mai disparea cate un canal interesant si era inlocuit cu 2-3 jeguri, iar ce era cu adevarat interesant era oferit ca un singur canal la preturi intre $5 si $15 lunar. In momentul de fata imi fac singur si gratuit programul TV alegand de pe net ce vreau sa vad. Cablule, adio si n-am cuvinte!
    Ce au avut toate acestea in comun? Pret umflat si o calitate indoielnica! Intotdeauna ma simteam pacalit.

  8. De vina sunt reclamele!
    E super enervant sa te uiti la un film sau o emisiune buna (care mai sunt) si pam reclame….
    Vreau continut dar sa nu se intrerupa, si de aia mai bine platesc pentru asta, oricare ar fi sursa!