G4Media.ro

Până la sfârşitul anului 2024, cererile pentru schimbarea proprietarului unui vehicul înmatriculat…

Sursa foto: Inquam Photos/ Alexandru Busca

Până la sfârşitul anului 2024, cererile pentru schimbarea proprietarului unui vehicul înmatriculat în România vor putea fi adresate integral online / În 2025, plăcuţele de înmatriculare a vehiculelor ar putea fi livrate prin curier

Ministerul Afaerilor de Interne anunţă că, până la sfârşitul anului 2024, cererile pentru schimbarea proprietarului unui vehicul înmatriculat în România vor putea fi adresate integral online, iar în 2025, plăcuţele de înmatriculare a vehiculelor ar putea fi livrate prin curier la orice adresă din România. De asemenea, un alt proiect vizează încheierea online a contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor şi eliminarea deplasărilor la organul fiscal, prin transmiterea automată a datelor, transmite News.ro.

”Până la sfârşitul anului 2024, cererile pentru transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul (schimbarea proprietarului unui vehicul înmatriculat în România) vor putea fi adresate integral online prin intermediul platformei dgpci.mai.gov.ro. În urma acestui demers, într-o primă etapă, doar persoana care înstrăinează vehiculul va trebui să se adreseze organului fiscal local pentru a obţine certificatul de atestare fiscală sau viza care să ateste că aceasta nu are datorii la bugetul local. După îndeplinirea acestei condiţii, dobânditorul autentificat în platformă va putea solicita transcrierea integral online, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul serviciului public comunitar competent sau la cel al organului fiscal local în vederea înscrierii mijlocului de transport în evidenţele fiscale, prin instituirea unui mecanism de schimb de date între autorităţile implicate”, explică MAI, care anunţă mai multe măsuri vizând smplificarea accesului la serviciile publice.

Confor m sursei citate, ulterior, în etapa a doua a acestui proiect, DGPCI intenţionează să implementeze soluţii care să permită şi eliminarea  deplasării persoanei care înstrăinează vehiculul la sediul organului fiscal pentru obţinerea certificatului de atestare fiscală, prin efectuarea de interogări automate în evidenţele organelor fiscale locale, cu condiţia ca acestea să fie înrolate în sistemul informatic PATRIMVEN administrat de ANAF.

De asemenea, proprietarii de vehicule autentificaţi în platforma dgpci.mai.gov.ro vor putea solicita integral online emiterea unui duplicat al documentului de înmatriculare, în situaţia în care acesta a fost furat sau pierdut.

Totodată, pentru societăţile care comercializează vehicule noi şi pentru societăţile de leasing va fi dezvoltat un portal de înmatriculări, cu rolul de a reducere numărul de solicitări de înmatriculare depuse la ghişeu şi implicit a timpului de aşteptare pentru persoanele interesate.

Măsuri pentru 2025 – livrarea plăcilor de înmatriculare prin curier şi  încheierea online a contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor

În anul 2025, structura MAI cu competenţe în domeniul permiselor de conducere şi al înmatriculării vehiculelor îşi propune să livreze plăcile cu număr de înmatriculare la orice adresă din România, prin servicii de curierat.

Un alt proiect vizează încheierea online a contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor şi eliminarea deplasărilor la organul fiscal prin transmiterea automată a datelor ca urmare a utilizării platformei dgpci.mai.gov.ro sau Hub.

MAI afirmă că, n prezent, timpul mediu de aşteptare la ghişeu a fost redus la 5 minute, în urma implementării programărilor online şi a modernizării sistemului informatic.

”Permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare se eliberează în 2 ore (Bucureşti şi Ilfov), respectiv dovezile înlocuitoare în celelalte judeţe, iar transmiterea acestora la orice adresă din România se realizează în maximum 2 zile lucrătoare. În acelaşi timp, au fost eliminate copiile de pe documente, iar plăţile se realizează online pentru toate operaţiunile, fiind vizibile în sistemele proprii, fără prezentarea dovezii plăţii. În acest moment, cetăţenii au posibilitatea de a verifica online starea de emitere a documentelor, disponibilitatea numărului de înmatriculare, starea înmatriculării, au acces la mediu de testare pentru proba teoretică şi pot solicita radierea online a unui vehicul pentru dezmembrare sau export, precum şi păstrarea combinaţiei numărului de înmatriculare. Totodată, programarea la proba practică pentru obţinerea permisului de conducere se realizează online, prin intermediul şcolilor de şoferi De asemenea, cetăţenii sunt notificaţi prin SMS şi e-mail cu privire la  expirarea valabilităţii documentelor”, susţine MAI.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. In Brasov este posibil de cativa ani… acum aproape 2 ani am vandut masina si atat eu cat si noul proprietar am rezolvat online, inclusiv radierea si inregistrarea contractului de vanzare- cumparare…. totul de acasa, fara nici o deplasare la institutiile statului. Administratia Scripcaru a pus foarte bine la punct aceste aspecte.

  2. In Brasov si la actele vanzare-cumparare pentru imobile te loghezi in sistem pe site-ul primariei, completezi formularul si faci un upload la scan dupa document. In 2-3 zile primesti confirmarea ca a fost inregistrat la directia taxe si impozite, fara sa stai la cozi.