G4Media.ro

Panouri cu inscripţia „Îmi este ruşine de premierul meu” au apărut pe…

Panouri cu inscripţia „Îmi este ruşine de premierul meu” au apărut pe străzile din Cehia

O sută de panouri publicitare imense cu portretele unor oameni, cu numele lor şi inscripţia „Îmi este ruşine de premierul meu” au apărut pe străzile din Cehia, informează vineri AFP, preluată de Agerpres.

Aceasta reprezintă o iniţiativă publicitară locală vizându-l pe premierul populist, Andrej Babis, pentru implicarea sa în anumite dosare controversate.

Babis (64 de ani) respinge toate acuzaţiile împotriva sa şi denunţă o „campanie de defăimare”.

Al doilea cel mai bogat om din Cehia, el a fost acuzat într-un caz de presupusă deturnare de fonduri europene, datând din 2007-2008. Criticii săi îi reproşează de asemenea conflicte de interese şi colaborarea sa presupusă cu poliţia secretă comunistă StB înainte de 1989.

„Ruşinea provocată de premier este atât de mare încât necesita o reacţie”, a explicat pentru AFP Jaroslav Polacek, proprietarul Agenţiei de publicitate PRodukujeme, organizatoarea campaniei.

Orice persoană care îl critică pe Babis poate să fie fotografiată şi apoi să-şi vadă portretul pe un panou mare, pentru o contribuţie echivalentă cu 175 de euro, a precizat el.

Iniţiativa este de fapt un remake al unei campanii similare lansate în 2005 împotriva prim-ministrului social-democrat Stanislav Gross, afectat la acea vreme de dezvăluirile din presă despre originea îndoielnică a fondurilor care i-au servit la cumpărarea apartamentului.

Polacek a condus mult timp campaniile electorale ale partidului de dreapta TOP 09, foarte critic faţă de Babis.

„Premierul nostru se confruntă cu conflicte de interese, el minte oriunde merge. Nu cred că este o persoană potrivită pentru a fi prim-ministru, chiar dacă oamenii l-au ales, ceea ce trebuie sa respectăm „, a declarat unul dintre participanţi, Krystof Michal, liderul grupului rock Portless.

În ciuda controverselor din jurul lui Babis, mişcarea sa ANO a câştigat alegerile legislative din 2017, cu 29,64% din voturi, iar sondajele continuă să-l crediteze cu aproximativ 30% din intenţiile de vot.

Premierul i-a invitat pe toţi participanţii la această campanie să bea o cafea cu el, intenţionând să-i convingă că „nu are de ce să le fie ruşine şi că reprezintă cu succes Republica Cehă în întreaga lume”.

Krystof Michal a refuzat să accepte această invitaţie. „Mass-media s-ar întrece în a arăta un bun prim-ministru întâlnindu-se cu o mulţime isterică”, spune el.

Foto: Captură echo24.cz

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Ar trebui sa facem si noi la fel cu Dancila!

  2. cetateni responsabili, taie coada coruptiei la primele aparitii fragile…pe urma este prea tarziu, noi suntem cel mai rau exemplu de natie credula, analfabeta, iresponsabila….

  3. Pe cand si la noi?
    O fi vreo firma de publicitate care poate sa faca cateva afise moka!

  4. Voi, cei de la G4, ați uitat să precizați că ANO în cehă înseamnă DA (dacă vă sună cunoscut), iar chestia cu implicarea în securitate este o mare modă și printre politicienii de la noi, chiar unii deveniți europarlamentari să ne cică „reprezinte interesele”, au numit guverne și guvernul lor de altfel și au făcut ce au vrut, numai lumea nu a reacționat atât de mult la acestea față de cehi. Nouă ne plăcea să alegem (ba chiar să și susținem din toți rărunchi) între foști comuniști și foști securiști, unii ni s-au părut chiar simpatici, alți chiar de treabă, dar în totdeauna au fost „răul cel mai mic”. Am îmbrățișat acest „rău cel mai mic” care ne-a înjunghiat cel mai mult pe la spate, aproape de 30 de ani, iar noi i-am ales ca o babă oarbă, surdă și proastă, doar pe motivul că dacă au fost nu vor face mai mult rău decât ceilalți sau decât au făcut până acum, ceea ce este absolut fals. În loc să alegem alternativele nu ce ne bagă mass-media sau partidele mari pe gât, noi am ales după o frică irațională și propagată de interesele celor de la putere pe toate canalele de comunicare (vorbesc și de guvern și de președinție, ambele instituții având puteri în cadru statului, responsabilitățile diferă și de altfel nu s-au angajat să le împlinească). Ca să fie clar în prostia noastră de popor am ales mereu otrava, nu antidotul, și mereu am ales dintre otrăvurile cele mai toxice, care n-au diferit între cât de mari au fost dozele. Chestia asta cu pleacă PSD (sau pleacă cutare) și vine un guvern, de parcă ar fi reclamă la detergenți și iese totul de un alb imaculat sunt doar vorbe de campanie, nu certitudini (lucruri concrete care s-ar putea face în țară, asta și-ar dori oamenii normali), doar ca să le creadă turmele prostimei sau să le digere susținătorii înfocați al acelor formațiuni. Toată mass-media are în agendă pe cine să promoveze cel mai mult și asta este evident, mai ales lipsa neutralității în media și știri corecte. Toate se învârt într-un cult al personalității al unora și apoi devin organe de propagandă tip. Scânteia și aduc același elogii celor care-i servesc și ură și indignare față de cei care le sunt oponenți. Dacă toată lumea va continua cu fără niciun pic de imparțialitate asupra faptelor celor aflați sau care vor să ajungă să conducă țara asta, ură nu se va opri niciodată, așa cum s-a văzut, va continua cu un impact și mai mare în societate. Oameni care nu-și mai văd de drumul lor firesc în viață și devin aproape radicalizați politic și ajung urască pe oricine are o părere sau o opțiune diferită, aproape la fel ca în perioada nazistă, nu mai ajung să distingă adevărul de minciună, doar partidele de o culoare și de alta.