G4Media.ro

Paris vrea să limiteze viteza mașinilor la 30 km/oră pentru un aer…

sursa foto: Pexels

Paris vrea să limiteze viteza mașinilor la 30 km/oră pentru un aer mai curat și accidente mai puține

Autorităţile franceze speră că străzile din Paris vor deveni mai sigure, mai liniştite şi mai puţin murdare începând de luni, când o nouă limită de viteză, de 30 kilometri pe oră, a intrat în vigoare pentru şoferii din capitala Franţei, informează Reuters.

Municipalitatea locală doreşte să încurajeze mersul pe jos, deplasările cu bicicleta şi folosirea transportului public, a declarat viceprimarul David Belliard pentru postul radiofonic Franceinfo. Noua limită de viteză ar putea contribui şi la reducerea poluării, a zgomotului şi a numărului accidentelor grave, a mai spus oficialul francez.

„Aceasta nu este o măsură adoptată împotriva maşinilor”, a precizat David Belliard.

Limita de 30 km/h se aplica deja pentru aproximativ 60% din zona Parisului, dar ea acoperă de acum suprafaţa întregului oraş. Totuşi, câteva artere rutiere majore, precum Bulevardul Champs Elysees, vor fi exceptate de la această regulă, iar limita de viteză va rămâne în cazul lor fixată la 50 km/h.

„Vrem să limităm (vehiculele) doar pentru călătoriile esenţiale”, a mai spus David Belliard.

Primarul Parisului, Anne Hidalgo, care a câştigat în 2020 un al doilea mandat de şase ani, a construit mai mulţi kilometri de piste noi pentru biciclete, a interzis maşinile vechi cu motoare diesel şi a transformat cheiurile Senei în spaţii exclusiv pietonale. De asemenea, ea doreşte să reducă spaţiile de parcare din oraş, încercând să limiteze astfel traficul rutier în capitala Franţei.

Reprezentanţii Municipalităţii pariziene au spus că poliţiştii locali vor fi mai îngăduitori în ceea ce priveşte respectarea noii limite de viteză în următoarele câteva săptămâni. Şi alte oraşe din Franţa, precum Bordeaux, Strasbourg şi Toulouse, au adoptat limita de viteză de 30 de kilometri pe oră.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Pexels

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Parizian cu vehicul personal de peste 70 de ani, foarte rar poti conduce cu peste 30 km/h (ziua de luni pana vineri) Este o buna masura. Urmatorul pas, controlul zgomotului la 2 roti (+3dB se dubleaza zgomotul)
    Cele trei perioade de confinement, ne’au dovedit cat de linistita poate fi viata in Paris, fara multe masinni si scutere. Sistemul de transport in comun est mult mai avantajos decat vehiculul personal. Noi parizienii, nu prea ne utilizam vehiculele, pentru drumurile inter-oras. Intr’adevar, aceasta noua restrictie, ii deranjeaza pe cei din banlieue, nu pe noi, parizienii.

    • Ca un banlieutard fericit ca nu traieste in pubela numita Paris: daca primarita Hidalgo se atinge de Periferic se vor face porti pt parizieni, sa ramaneti acolo inchisi intre voi.

      In plus, o masina consuma mai mult combustibil la 30 la ora versus 50km/h, deci poluare mai multa. Prostie fara margini!

    • @Dan
      Se vede că ești umblat ca găina în jurul cotețului, habar nu ai ce loc bun de trai este Parisul, dar te trezești vorbind, că deh ai citit tu pe site-uri de ciumeți despre Paris!
      :)))))

      Allez Mme Hidalgo!

    • @Dan

      Masura nu este luata impotriva poluarii, ci a circulatiei. Parisul nu este unicul oras francez, care a instaurat 30 km/h limita. Masura est impotriva accidentelor, pentru diminuarea zgomotului, etc. Bineinteles ca ramanem intre noi. Este exact ceea ce dorim: intre noi cu mai putina circulatie… cu toate ca avem vehicule.

      Daca traiti in Franta, va trebui sa va adaptati. Asta, daca doriti sa conduceti véhiculul Dv, in orasele mari. Nois, cei din aceste orase, asta dorim si asta facem.
      1° 30 km/h
      2° interzis diesel din 2024
      3° largirea trottoirelor/miscorarea carosabilului
      4° reducerea locurilor de stationare
      5° etc

      Este ineluctabil, dorim sa traim mai bine. Repet, sunt nascut, traiesc si conduc de zeci de ani, in Paris. Vremea masinilor 24mhM/24 a trecut. Nimeni nu forteaza pe nimeni. Proiectul a fost prezentat inainte de alegeri si a fost votat, pentru a se pune in aplicare.
      Si se pune.

      Daca locuiti in banlieue si doriti sa veniti la Paris, puteti beneficia de reteaua densa de transport en commun. Sau sa folositi vehiculul Dv, insa la max 30kh/h. Sunteti liber sa alegeti.

    • Cum ziceam, locuiesc langa Paris si NU iau masina oricum in oras fiindca tin la timpul meu.
      Masura asta e stupida din mai multe motive:
      1. Creste poluarea: o masina termica consuma mai mult combustibil la 30 la ora decat la 50 sau chiar 70. In plus, masina respectiva va polua mai mult timp pt aceeasi distanta, deci dublu autogol.
      2. Sunt milioane de soferi care sunt obligati sa ocoleasca orasul folosind Perifericul. Masura asta aplicata la Periferic ar polua si Mai mult orasul si ar distruge timp pretios pt cei ce lucreaza.
      3. Sunt multe orase si sate cu limitari la 30 la ora, toate pot fi ocolite pe autostrada, nu si Parisul.

  2. crapa motorul masinii – in 2 sau 3 ani – daca mergi cu 30km / h 🙂 cum rezolvi problema traficului si a fumului din intersectii ? 🙂

  3. La fel este si in Bruxelles. Noua dictatura stangisto-ecologista a inceput si trebuie sa îndeplinească visul măreț al UE-Green Deal. Dar unii chiar cred ca se reduce poluarea si vor fi mai puține accidente. Ce nu face UE pentru „binele” nostru…..

  4. Gandire de prosti, in loc sa imbunatatim infrastructura limitam viteza. Mai ramane sa punem om cu fanion in fata masinii, ca acum 120 ani.
    Este secolul fatalailor si al tutelor la putere. Secolul trecut a fost al vitezei, asta este al intoarcerii in epoca de piatra.

  5. O masina care circula cu 30km/h face si zgomot mai mult si consuma mai mult decit atunci cind circula cu 50km/h (folosind corespunzator treptele de viteza).
    Ori sint prosti ori sint prosti. Alta varianta nu exista.

  6. Nu ii inteleg pe cei care se lamenteaza mai sus, pe marile bulevarde o sa fie tot 50 iar pe centura 70, masura se aplica doar pe stradute dar comentam aiurea in loc sa citim si sa ne informam.

  7. Citind titlul ” Paris vrea sa limiteze ….”, ma intrebam cine este Paris asta? Aaaa, Parisul.
    Grea, meseria asta de ziarist.

  8. Masina la 30km/h in loc de 40-50km/h merge in general la suboptim ceea ce va creste in timp si uzura, invechirea parcului auto si poluarea.