Parlamentul a trântit o ordonanță de urgență care debirocratiza activitatea IMM-urilor. Ordonanța elimina fișa postului și alte acte birocratice, iar semnătura electronică era introdusă în relația angajat – angajator
Camera Deputaților, în calitate de cameră decizională, a respins miercuri la vot final o ordonanță de urgență din 2021 care eliminarea unele obstacole birocratice pentru IMM-uri.
E vorba despre OUG nr. 37/2021, inițiată de fostul ministru al Muncii, Raluca Turcan.
Ordonanța prevedea că pentru microîntreprinderile cu maxim 9 angajați (peste 445.000 în total), printr-o modificare a Codului Muncii, se elimină obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern. Specificarea atribuțiilor postului se va putea face verbal, iar evidența orelor de muncă se va face în condițiile stabilite cu angajatul prin acord scris.
”Din păcate, Camera Deputaților a zis nu debirocratizării relațiilor de muncă pentru IMM-uri! Regret că parlamentarii consideră că din cauza unor abuzuri, de care niciun domeniu nu este ferit, ar fi mai bine să oblige sute de mii de angajatori să completeze tone de hârtii. Consider că este un regres față de cadrul suplu debirocratizat creat de Ordonanța elaborata in Guvernul PNL. Soluția nu era respingerea OUG-ului, ci obligarea instituțiilor de control să-și facă treaba”, a declarat Raluca Turcan.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii