G4Media.ro

Participanții la Săptămâna Modei de la Milano se mobilizează împotriva extremei drepte,…

sursa foto: captura video

Participanții la Săptămâna Modei de la Milano se mobilizează împotriva extremei drepte, înaintea alegerilor parlamentare care se desfășoară duminică în Italia

Stiliştii de la marile case de modă italiene şi influenceri de pe reţelele de socializare au profitat de ediţia din acest an a Săptămânii Modei de la Milano pentru a mobiliza opinia publică din Italia împotriva extremei drepte înaintea alegerilor parlamentare care vor avea loc duminică în această ţară, relatează Agerpres.

În contextul în care sondajele de opinie plasează pe primul loc în preferinţele alegătorilor partidul post-fascist Fratelli d’Italia, condus de Giorgia Meloni, şi prevăd un absenteism ridicat, directorul artistic al casei Valentino, Pierpaolo Piccioli, celebra Donatella Versace şi vedeta online Chiara Ferragni au luat cuvântul pe reţelele de socializare pentru a-i îndemna pe admiratorii lor să se prezinte la urne.

„Mergeţi să votaţi, pentru că aceste alegeri sunt foarte importante pentru ţara noastră! Pe 25 septembrie, votaţi pentru a apăra drepturile obţinute, gândindu-vă la progres şi privind spre viitor”, a scris pe Instagram Donatella Versace, a cărei casă de modă a organizat o prezentare vineri la Milano.

Pierpaolo Piccioli, prezentându-se ca „un om de stânga”, i-a îndemnat şi el pe tinerii italieni să meargă să voteze.

„Gândul că există oameni, fiinţe umane care în aceste momente se tem, le este frică de consecinţele acestor alegeri mă înnebuneşte de furie”, a scris el.

„Sper că toţi tinerii de peste 18 ani vor merge să voteze pe 25 septembrie, pentru că nu trebuie să facem niciun pas înapoi în privinţa drepturilor câştigate”, a adăugat el, referindu-se la programul reacţionar promovat de Giorgia Meloni în mai multe chestiuni sociale.

„Da pentru familiile naturale, nu pentru lobby-ul LGBT! Da pentru identitatea sexuală, nu pentru ideologia de gen! Da pentru cultura vieţii, nu pentru abisul morţii!”, declarase ea în luna iunie.

La rândul ei, Chiara Ferragni i-a îndemnat pe milioanele sale de admiratori de pe Instagram şi TikTok să apere „dreptul femeilor la avort, dreptul persoanelor LGBT de a nu fi bătute, insultate, discriminate, dreptul celor au de suferit atunci când decid pentru propria viaţă, dreptul unui copil de a simţi că aparţine acestei ţări chiar dacă provine din părinţi străini”.

Chiara Ferragni, care este şi o foarte bună femeie de afaceri, s-a adresat în mod special tuturor celor care „nu se simt reprezentaţi” şi celor „dezamăgiţi”. „Depinde doar de noi să alegem să apărăm şi să extindem aceste drepturi sau să le abandonăm în mâinile celor care vor să le limiteze. A nu vota înseamnă doar să a delega altora ceea ce trebuie noi înşine să decidem”, a concluzionat ea.

„Front împotriva extremei drepte”

Casele de modă italiene s-au mobilizat şi pentru a permite angajaţilor care lucrează în perioada prezentărilor de la Milano să voteze la alegerile de duminică.

„Casa Gucci a reorganizat complet programul de lucru pentru a ne permite să ajungem acasă şi apoi să votăm”, a dezvăluit Giacomo, un angajat de la sediul din Roma al casei Gucci, dar care se află acum la Milano cu ocazia Săptămânii Modei, alături ceilalţi colegi ai săi.

Aproximativ 80% din angajaţii caselor de modă italiene – designeri, stilişti, directori de producţie, echipe de produs şi echipe de marketing – s-au mobilizat pentru a asista la defilările de modă de la Milano, precum şi pentru a participa la fazele de comercializare a colecţiilor prezentate.

Programele şi cutumele au fost modificate pentru a le permite tuturor să ajungă în localităţile lor de rezidenţă, în contextul în care votul prin procură nu este autorizat în Italia.

Miza este cu atât mai mare, cu cât rata de participare ar putea să scadă sub 70%, ceea ce ar reprezenta un nivel istoric scăzut pentru Italia.

„Unii dintre noi trebuie să meargă să voteze în Apulia, în Sicilia, în Sardinia! Este de neconceput că în 2022, cu toate mijloacele tehnologice de care dispunem, trebuie încă să ne deplasăm pentru a vota”, a declarat Roberto Strino, un angajat în vârstă de 39 de ani al casei Giorgio Armani.

„Voi merge la vot, pentru că aceste alegeri sunt foarte importante şi trebuie să facem front comun împotriva extremei drepte”, a adăugat el.

„Am decis să închidem showroom-ul Fendi pentru toată ziua de duminică”, a anunţat Serge Brunschwig, CEO-ul Fendi, în marja defilării organizate de această casă de modă.

„Vom acoperi cheltuielile ocazionate de deplasările angajaţilor noştri italieni, pentru ca ei să poată să meargă la birourile lor de vot şi să se întoarcă la Milano luni sau marţi”, a adăugat el, conform Agerpres.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. S-au mobilizat pe Instagram. Fabulos

  2. Sa vinzi o geanta cu 50.000 de euro, asta da socialism.
    Meloni pare ancorata in realitate, sper sa castige alegerile.

  3. i-ai gresit numele, pro.stule! 🙂

  4. orice persoana ca se aliaza cu Berlusconi inseamna ca nu are principii morale … ma lipsesc de toti extremistii

  5. orice persoana ca se aliaza cu Berlu.sconi inseamna ca nu are principii mo.rale … ma lipsesc de toti extr.emistii