Partidul lui Macron stârnește un val de critici după ce a prezentat un afiș inspirat din logo-ul Apple, cu sloganul „Think different”, pentru alegerile europarlamentare din iunie
Organizaţia de Tineret a Renaissance a publicat pe X, în weekend, un afiş comun al Renew (centru) în vederea alegerilor europene în care preiau şi caricaturizează logoul Apple, relatează The Huffington Post, transmite News.ro.
”Pentru prima oară, de la Lyon la Praga, de la Paris la Berlin şi de la Berlin la Madrid vom avea acelaşi afiş”, a anunţat partidul lui Emmanuel Macron care a publicat imagini în care prezintă afişul – o deturnare a mărcii Apple şi sloganul ”Think different”.
Imediat după ce a fost postat, afişul a fost criticat tot weekendul, mulţi observatori considerând că este rupt de realitate în contextul în care Uniunea Europeană (UE) este zguduită de proteste ale agricultorilor, iar Apple îşi multiplkică eforturile de a contesta reglementările prin care Uniunea încearcă să reglementeze giganţii tehnologiei (Gafam).
Un eurodeputat din grupul europarlamentar The Left (din care face parte Partidul La France Insoumise, LFI), Emmanuel Maurel îi ironizează pe reprezentanţii centrului ”făcând campanie şi inspirându-se la un slogan în engelză de la o multinaţională americană, sigur inovatoare, dar campioană a evaziunii fiscale şi care exploatează muncitori la celălalt capăt al lumii”.
Alt eurodeputat, socialistul Christophe Clergeau, denunţă o ”referinţă la o întreprindere americană pe care Comisia Europeană a condamnat-o să plătească o amendă de 13 miliarde de euro din cauza unor avantaje fiscale ilegale. În engleză, sfidând diversitatea lingvistică a UE. Nişte genii fără imaginaţie”.
”Spune atât de multe despre software-ul macronist”, ironizează Nicolas Meizonnet de la Adunarea Naţională (RN, extremă dreapta).
”Cum pot să fie atât de nuli?”, persiflează deputatul LFI Antoine Léaument.
Mai mulţi utilizatori X observă o asemănare cu logoul Partidului Comunist francez (PCF).
Alţii consideră că afişul aminteşte de hărţile Franţei dinaintea Primului Război Mondial – un Hexagon fără Alsacia şi Lorena, cedate Imperiului German prin Tratatul de la Frankfurt din 1871.
Unii specialişti tech critică o trimitere deloc inspirată să promoveze idealul european şi care expune la eventuale urmăriri în justiţie ale gigantului american.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu