Pasajul Nicolae Grigorescu din București, finalizat după zece ani de la debutul proiectului
Pasajul rutier Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a fost terminat, în aceste zile au loc ultimele teste dinamice ale podului peste râul Dâmboviţa cu camioane de mare tonaj, iar sâmbătă va fi deschis circulației, anunță Primăria București într-un comunicat.
Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmboviţa şi a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmboviţa. Lucrările la prima etapă au fost realizate de asocierea Delta ACM – Eurovia – Search şi au costat aproape 20 de milioane de euro.
Proiectul a început tocmai în martie 2010, în mandatul lui Sorin Oprescu, și avea termen de finalizare sfârșitul anului 2012. Lucrarea a fost blocată circa patru ani deoarece Consiliul General al Municipiului București nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). În 2016 au fost deblocate, dar în 2018 s-au blocat din nou din cauza cablurilor de înaltă tensiune, potrivit HotNews.ro.
Pasajul era realizat în proporție de 90% încă din 2018, dar nu a putut fi terminat din cauza cablurilor de înaltă tensiune care treceau pe deasupra și era nevoie să fie înălțate. Abia în aprilie 2020, după ani de blocaj, firele au fost mutate, iar constructorul s-a apucat de lucrări.
Primarul General, Gabriela Firea, a declarat că „sâmbătă, 11 iulie, pasajul va fi deschis traficului rutier. Lucrările au început în urma cu zece ani, dar primele intenţii legate de acest proiect datează de acum 13 ani. În anul 2016, pentru acest obiectiv de investitii nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit şi nu ţinea cont de toate condiţiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă. Am dispus relocarea tuturor reţelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistenţă între Enel şi Transelectrica şi încheierea unui contract de proiectare şi execuţie prin care să se înalţe liniile de tensiune. De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea şi iluminatul public am contractat şi finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei”.
Foto: PMB
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii