G4Media.ro

Păsările și terasamentul pistei pe care a aterizat forțat aeronava Jeju Air…

sursa foto: captura video

Păsările și terasamentul pistei pe care a aterizat forțat aeronava Jeju Air rămân principalele cauze luate în calcul ale tragediei aviatice din Coreea de Sud / Raport preliminar al echipei de anchetă

Autorităţile sud-coreene care investighează prăbuşirea, luna trecută, a avionului Jeju Air, au prezentat agenţiei ONU pentru aviaţie şi autorităţilor din Statele Unite, Franţa şi Thailanda un raport preliminar al accidentului, a declarat un oficial citat de Reuters.

Ancheta privind cea mai gravă catastrofă aeriană de pe teritoriul Coreei de Sud rămâne în curs de desfăşurare, se arată în raportul pus la dispoziţie luni, care se concentrează asupra rolului unei posibile „loviturii de pasăre” şi implică o analiză a motoarelor şi a structurii de ghidare la aterizare.

„Aceste activităţi ample de investigare vizează determinarea cauzei exacte a accidentului”, se arată în raport. Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), agenţie a ONU, le cere investigatorilor accidentelor să elaboreze un raport preliminar în termen de 30 de zile de la accident şi solicită publicarea unui raport final în termen de 12 luni.

La 29 decembrie, avionul Boeing 737-800, care venea de la Bangkok şi urma să ajungă pe Aeroportul Internaţional Muan din Coreea de Sud, a depăşit pista în timpul unei aterizări de urgenţă pe burtă, fără tren de aterizare, şi s-a izbit de structura de localizare, omorând 181 de persoane aflate la bord, pasageri şi membri ai echipajului. Doar  două persoane au supraviețuit.

Potrivit experţilor, localizatorul de la capătul pistei ajută la navigarea unei aeronave care se apropie de pistă, iar structura construită din beton armat şi pământ de pe aeroportul Muan, care susţine antenele sistemului, a fost probabil o cauză a dezastrului. Raportul a evidenţiat o mare parte din constatările iniţiale ale anchetatorilor sud-coreeni care au fost împărtăşite sâmbătă cu familiile victimelor, inclusiv faptul că piloţii au discutat despre un stol de păsări pe care l-au observat în timpul apropierii de pistă.

Momentul exact al impactului cu o pasăre raportat de piloţi rămâne neconfirmat, se arată în raportul accidentului, dar din aeronavă a venit un anunț de urgenţă (Mayday x 3) pentru un impact cu o pasăre în timpul unei redresări.

„Ambele motoare au fost examinate, iar pe fiecare au fost găsite pene şi pete de sânge de pasăre”, se arată în raport.

„După ciocnirea cu terasamentul au avut loc un incendiu şi o explozie parţială. Ambele motoare au fost îngropate în movila de pământ a digului, iar fuselajul anterior s-a împrăştiat până la o distanţă de 200 de metri de dig”, se arată în raport. Raportul nu precizează ce ar fi putut determina cele două înregistratoare de date să nu mai înregistreze simultan chiar înainte ca piloţii să declare urgenţă (Mayday). Avionul se afla la o altitudine de 152 de metri şi zbura cu o viteză de 298 km/h în momentul în care cutiile negre au încetat să înregistreze, se mai arată în raport.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.