G4Media.ro

Pasionații de mașini electrice, strânși la Ciugud (Alba): cât costă o cursă…

Pasionații de mașini electrice, strânși la Ciugud (Alba): cât costă o cursă de 100 de kilometri. Numărul autoturismelor ecologice s-a dublat în ultimul an

Cel mai mare eveniment dedicat proprietarilor și pasionaților de mașini electrice a avut loc în weekendul care a trecut, la Ciugud (Alba).

În comună există deja mai multe stații de încărcare pentru mașini electrice, alimentate de panouri solare, dar reprezentanții administrației din Ciugud spun că și-au propus ca localitatea să fie prima din România în care va exista o stație de încărcare în fiecare sat și la fiecare clădire de utilitate publică.

“Am depus deja un proiect și sperăm să obținem fondurile necesare pentru a-l implementa cât mai rapid”, a spus Dan Lungu, purtătorul de cuvând al instituției.

Proprietarii de mașini electrice le-au explicat celor prezenți că la 100 de kilometri parcurși, costurile generate de un autoturism electric sunt de 8-9 ori mai mici decât cele ale unuia pe benzină sau motorină. ”Costul pentru 100 de kilometri este undeva la 11 lei, dar după ce bateria se încălzește, prețul scade spre 4 lei” a spus unul dintre posesorii de Tesla.

Discuția este însă mai complexă, iar mașinile electrice au încă multe neajunsuri, printre care cel mai important pare a fi autonomia.

Autoritățile au pregătit și o demonstrație cu autoturisme care pot circula autonom (fără șofer), în cadrul evenimentului organizat împreună cu administrațiile locale din Alba Iulia și Păuca și în parteneriat cu Tesla Happy Owners România.

Vezi și: VIDEO Cum funcționează prima școală smart deschisă în mediul rural. Table interactive, manuale digitale și conturi de cloud pentru elevii din Ciugud – soluție pentru oprirea exodului către oraș

De asemenea, participanții au făcut și o vizită la Ciugud Smart School – prima școală smart din mediul rural din România și o altă vizită Theodora Golf Club din comună, cel mai modern resort de golf din țară.

Numărul de mașini electrice a crescut mult în România

Conform datelor centralizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), înmatriculările de autoturisme ecologice (electrice 100% şi hibride plug-in), precum şi full hybrid s-au dublat în România, în cursul anului 2021, iar cota de piaţă a ajuns la 15,5%, de 2,2 ori mai mare raportat la anul precedent, potrivit Agerpres.România avea, la 31 decembrie 2021, un total de 7.6111.039 autoturisme. La aceeaşi dată, în parcul auto naţional erau înmatriculate 13.310 vehicule electrice, dintre care 12.433 de autoturisme, 309 motociclete, 301 autovehicule transport mărfuri, 10 mopede şi 3 vehicule pentru scopuri speciale.

Numărul acestora a crescut foarte mult în ultimii ani. Statisticile oficiale arată că, anul trecut, cota de piaţă a autoturismelor prietenoase cu mediul era de 7,1%, achiziţiile din această categorie dublându-se (+109,1%), de la an la an. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+178,9%), raportat la perioada de referinţă, până la 2.892 de unităţi.

Totodată, vânzările de autoturisme electrice s-au majorat considerabil în 2021 (+122,3% vs 2020) şi au atins pragul de 6.323 exemplare.

Foto: Primăria Ciugud – Facebook

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Stati asea…sa ajunga W de la 2 lei la 6 ron pe fondul cererii accentuate si toti isi aduc aminte de motoarele termice. Ba chiar la 6 ron W adica 240 ron sa te duca 300 de km fara vant and stuff..pfoai, nu-i mare combinatie vs 5 litri la 9.3 adica total 140 ron ptr 300 km. O sa fie amuzant in anii ce vor urma

  2. :))) postacii pro rusi in actiune :)))))) asta este viitorul, iar viitorul este fara voi!

  3. Iar apar neamurile de manivela care ne zic ca tot petrolu de la rusi trebuie folosit…care in 10 ani e paaa🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Ciugud? Iar taranoii aia.. bleh

  5. Ecologice pe naiba. Productia unei masini electrice e mai poluanta decat a uneia cu motor termic. Undeva pe la 120.000km se ajunge la paritate. Apoi daca vorbim de energie, aceasta depinde de modul cum a fost produsa, marea majoritate fiind din surse neregenerabile. Deci practic se muta poluarea altundeva, echivalentul maturarii prafului sub covor. Acelasi lucru poate fi obtinut mergand mai mult pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport in comun. Ca sa nu mai spun ca cei care folosesc foarte putin masina in oras vor avea costuri mai mari cu o masina electrica. Asa ca nu mai credeti tot felul de baliverne prin articole si informati-va de pe youtube, cei care aveti capacitatea sa intelegeti. Altfel riscati sa reproduceti prostii ale unor persoane cu 0 iq.

    • „Undeva pe la 120.000km se ajunge la paritate” Sa spunem ca da. Atunci e bine, ca majoritatea masinilor sunt folosite mult mai mult.

      „Apoi daca vorbim de energie, aceasta depinde de modul cum a fost produsa, marea majoritate fiind din surse neregenerabile. ” – depinde de tara. In Romania nu e adevarat. De fapt in Europa in afara Poloniei nu e adevarat. Plus depinde ce vrem sa reducem. Poluarea in orase? Atunci e cla ca EV e solutia. Reducerea de CO2? Atunci depinde de tara, dar cu mentiunea ca un EV va emite mai putin CO2 daca centralele sunt schimbate, pe cand una termica niciodata nu va emite mai putin. NOx? EV e solutia. Reducerea poluarii de ulei uzat? EV e solutia. Reducera poluarii cu particule fine de la frane? EV e solutia.

      Atat.

    • Corect