G4Media.ro

Patriarhul Daniel, către Monica Anisie: Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie…

sursa foto: Basilica

Patriarhul Daniel, către Monica Anisie: Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie constituie un afront adus acestei discipline

Patriarhul Daniel i-a trimis ministrului Educaţiei, Monica Anisie, o scrisoare în care reafirmă importanţa orei de Religie în planurile-cadru pentru ciclurile primar, gimnazial şi liceal şi subliniază că lipsa evaluării elevilor sau alternativele la notă constituie „un afront” adus statutului acesteia ca disciplină şcolară.

„Reafirmăm importanţa prezenţei disciplinei şcolare Religie în trunchiul comun, în planurile-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal. (…) Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la aceasta nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public. Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline şcolare”, afirmă patriarhul, potrivit basilica.ro.

Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară. Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei elevilor. Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat, susține șeful BOR.

Scrisoarea Patriarhului BOR survine realizării de către grupul de lucru al Ministerului Educaţiei a patru variante de plan-cadru pentru învăţământul gimnazial, varianta 1 propunând ca evaluarea la disciplinele şcolare Educaţie artistică (plastică/muzicală), Religie, Educaţie fizică şi sport să se realizeze în mod diferit de celelalte discipline din trunchiul comun, prin calificative, deoarece aceste materii s-ar baza „pe predispoziţii native, aptitudini, înclinaţii, având un caracter vocaţional explicit’.

Patriarhul susține prezenţa disciplinei şcolare Religie în trunchiul comun, în noile planuri-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal, precum şi evaluarea elevilor la această disciplină, pe bază de note, nu prin calificative.

Argumentele patriarhului:

  1. Copiii și tinerii au dreptul constituțional de a participa la orele de Religie, drept redobândit prin jertfa tinerilor care au mărturisit în decembrie 1989 că „există Dumnezeu”, prin aceasta revenindu-se la tradiţia sănătoasă a poporului român, eminamente religios: Statul asigură libertatea învățământului religios, potrivit cerințelor specifice fiecărui cult. În școlile de stat, învățământul religios este organizat și garantat prin lege (Constituția României, art. 32, alin. 7). Amintim faptul că, în motivarea Deciziei nr. 669/12 noiembrie 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 59, din 23 ianuarie 2015, Curtea Constituţională a României a menținut statutul orei de Religie ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun.
  2. Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor prevede: În învăţământul de stat şi particular, predarea Religiei este asigurată prin lege cultelor recunoscute (art. 32, alin. 1).
  3. În Legea educației naționale nr. 1/2011 se arată: Planurile-cadru ale învăţământului primar, gimnazial, liceal şi profesional includ Religia ca disciplină şcolară, parte a trunchiului comun. Elevilor aparţinând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor, li se asigură dreptul constituţional de a participa la ora de Religie, conform confesiunii proprii (art. 18, alin. 1).
  4. Metodologia de organizare a predării disciplinei Religie în învăţământul preuniversitar, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 5.232/14 septembrie 2015 prevede: Planurile-cadru ale învățământului primar, gimnazial, liceal și profesional includ Religia ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun (art. 2, alin. 1).
  5. Religia este singura disciplină școlară care a fost validată de majoritatea covârșitoare a părinților (peste 93% dintre părinți și-au exprimat deja dorința ca elevii să participe la orele de Religie, conform solicitărilor scrise și înregistrate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România).
  6. Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la aceasta nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public.
  7. Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline școlare.
  8. Predarea Religiei în Şcoală are valenţe educaţionale profunde, prin rolul ei formativ în viaţa copiilor și a tinerilor, demonstrat şi de studiile educaţionale şi sociologice în domeniu. Ora de Religie contribuie la reducerea efectelor negative ale crizei contemporane de identitate şi de orientare, întrucât propune modele viabile de bunătate, sfinţenie și conviețuire umană. Totodată, disciplina școlară Religie contribuie la formarea şi cultivarea unei conştiinţe vii şi mărturisitoare a valorii eterne a persoanei umane şi la promovarea demnităţii acesteia în familie şi în societate.
  9. Educația religioasă contribuie la depășirea ignoranței religioase, care poate favoriza atitudini ideologice de intoleranţă.
  10. Întrunit în ședință de lucru în ziua de 28 februarie 2015, Consiliul Consultativ al Cultelor din România a adoptat apelul comun intitulat „LUMINĂ PENTRU VIAȚĂ. Importanța orei de Religie pentru educația copiilor și tinerilor”, la finalul căruia se arată: Cultele doresc o cooperare mai strânsă cu Statul în promovarea unei educații integrale, care uneşte viaţa spirituală profundă cu informarea ştiinţifică bogată, deoarece deficitul de spiritualitate sau de sens existenţial al societății tehniciste de astăzi are consecinţe negative pentru orientarea tinerilor în societate.

Scrisoarea Patriarhului BOR vine după ce grupul de lucru al Ministerului Educaţiei a propus patru variante de plan-cadru pentru învăţământul gimnazial, una dintre acestea propunând ca evaluarea la disciplinele şcolare Educaţie artistică (plastică/muzicală), Religie, Educaţie fizică şi Sport să se realizeze în mod diferit de celelalte discipline din trunchiul comun, prin calificative, deoarece aceste materii s-ar baza „pe predispoziţii native, aptitudini, înclinaţii, având un caracter vocaţional explicit”.

Sursa foto: basilica.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

59 comentarii

  1. Prezența religie în afara bisericii este un afront adus umanității.

    • Excelent spus!!!

    • https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Prima_%C8%99coal%C4%83_rom%C3%A2neasc%C4%83

      Boss, umanitatea s-a bazat pe oameni deștepți. Că vrei sau nu să recunoști, biserica a fost prima care ne-a civilizat și pe noi. Că tu crezi sau nu, e strict părerea ta. Mai încet cu jignitul și ar fi fain să putem sa recunoaștem meritele unei instituții sau unei persoane chiar daca avem opinii contradictorii.

    • Iulica,
      Oameni destepti sunt si vor fi in toate domeniile, asa cum si prostia este universala si prezenta in toate paturile sociale. Observ ca ai tendinta sa traiesti in trecut fara sa tii cont de progresul inregistrat in ultimele….secole… Biserica si religia au avut rolul lor si au un loc foarte bine delimitat in istoria umanitatii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ramanem blocati in timp. Stii talica, pana si comunismul la inceput a fost „bun” considerat fiindca asterne in practica iluzia egalitatii intre oameni, insa felul in care acesta s-a impus si evolutia acestei ideologii a demonstrat ca limiteaza potentialul uman prin confiscarea libertatii. Poate te intrebi cum de-mi permit (Marxist fiind, nu-i asa?) sa compar religia/biserica cu comunismul… Pai este simplu: Biserica a fost prima forma de organizare prin care omul a inteles sa faca politica, iar Biblia a fost doctrina acesteia, platforma program. Si de aici dicutia poate curge cateva zile pe acest subiect.
      Intorcandu-ne in prezent insa, suntem obligati de legea evolutiei sa depasim aceasta etapa cu Biserica. Altfel nu vom putea aduce niciun aport ca generatie in istoria umanitatii, ci vom puncta un moment de intoarcere in timp din cauza lipsei de curaj de a inainta prin necunoscut.

    • @Nenica nu zic că nu ai dreptate, dar am anumite rețineri. Am mai întâlnit argumentul invocat de tine legat de Biserica și comunism. Sunt multi care care desființează acest argument, depinde de fiecare de care parte a baricadei se situează. Mă bucur că recunoști că totuși a avut și Biserica rolul ei. Poate ora de religie, în funcție și de profesorul de la clasa, poate avea și un reper moral. Profesorul meu din liceu mi-a arătat cum aceste lucruri pot merge mână în mână. Toate cele bune!

    • Isus a zis: „Dar dacă sarea își pierde gustul, prin ce își va căpăta iarăși puterea de a săra? Atunci nu mai este bună la nimic decât să fie lepădată afară și călcată în picioare de oameni.” – Mat.5

  2. Religia nu are ce cauta in programele scolii in secolul XXI! Cultele religioase pot organiza scoli de catehism si sa incerce sa atraga public doritor. Programa va trebui supusa unor aprobari de stat pentru a evita alunecarea spre extremism si bigotism. In scoala se face Educatie civica, filozofie, stiinte sociale, ce pot prelua vestigiile morale ale invatamintelor religioase, prelucrate prin prisma dezvoltarii rationale actuale a societatii.
    Declaratia Patriarhului este o regurgitare a unui anacronism prost digerat.

    • Da, domnul Sorin, nick Dumnezeu nu mai are ce cauta in sec XXI, adevarat?
      NU mai avem nevoie de el! Adevarat?
      Imi este rusine, cand voi romani, povestiti asa?
      CREDINTA ORTODOXA este cel mai valoros lucru pe care le aveti voi, si voi nu vreti sa auziti de ea! Daca dispare traditia, valorile, CREDINTA… Atunci dispare tot.
      Dumnezeu sa aiba mila de noi toti!

  3. Păi să le dea notă dar să n-o calculeze la medie, nu e normal.

    • @Ana: tu ai nevoie de religie, ceilalti – treaba lor. E cineva obligat sa fie gandeasca ca tine sau sa simta ca tine?

  4. Religia ar trebui studiata, dar ca istorie si nu doar religia ortodoxa. A cunoste principalele dogme religioase, diferentele, asemanarile, istoria lor, tin de cultura generala. Dar nu cred ca trebuiesc notate, copii au destule de invatat si nu au nevoie de un stres suplimentar.

    • @CitizenX, „nu cred ca trebuiesc notate, copii au destule de invatat si nu au nevoie de un stres suplimentar.” Când îl pui pe Dumnezeu pe locul 2 , toate îți vor merge rău până la urmă. Dar , tu nu doar vrei să-l pui pe locul 2 , ci vrei să-l scoți de tot din viața ta. Dar îngâmfarea , trufia ta nu are limite! Nu te limitezi la persoana ta , ci tu vrei să-l scoți pe Dumnezeu din viața tuturor copiilor din țară, ca și cum toți aceștia ar fi proprietatea ta! Urât caracter mai pot avea unii oameni! Ce te vei face când vei sta în fața lui Dumnezeu la judecată? Pocăiește-te dar de răutatea ta cea mare căci Dumnezeu poate să se îndure și de Tine!

    • @Sia, dumnezeu este la fel de real ca Moș Craciun. La mine nu e nici macar pe locul 189, d’apai pe 2.

    • @Himen-Pimen Un medic din sua , ateu și mare iubitor de petreceri în timpul liber, a ajuns în să fie internat de urgență în urma unei crize. Colegii lui după ce i-au văzut analizele i-au spus că are pancreatită și de urgență să-și scrie testamentul , că nu va mai trăi mult.

    • @Himen-Pimen Un medic din sua , ateu și mare iubitor de petreceri în timpul liber, a ajuns în să fie internat de urgență în urma unei crize. Colegii lui după ce i-au văzut analizele i-au spus că are pancreatită și de urgență să-și scrie testamentul , că nu va mai trăi mult. În necazul lui ateul și-a îndreptat și el cugetul către Dumnezeu , și a avut parte de o vindecare miraculoasă. După acestă întâmplare ateul a devenit creștin și a făcut următoarea afirmație: „este ușor să fii ateu când toate îți merg bine , dar e greu să fii ateu pe patul morții!”

    • @sia, daca tot imi dai exemple din astea…In aceleasi sua, peste 90 la suta din populatia din inchisori este credincioasa(crestina, musulmana sau alte secte precum cele doua de dinainte). Asta arata, inca o data, influenta nociva a religiei.

    • @Himen-Pimen Nu credința în Fiul lui Dumnezeu îi îndeamnă pe oameni să facă răul și nici învățătura Fiului lui Dumnezeu, căci El propaga să facem bine aproapelui nostru și ne iubim chiar și inamicii . Din închisorile acestea omenești oamenii mai pot ieși , dar din închisoarea lui Dumnezeu , din iad, nimeni din cei care vor ajunge acolo , nu vor putea ieși vreo dată.

    • @sia, te rog sa te trezesti! Nu mai traim in Evul.mediu, sa functioneze aberatiile pe care le scrii.

    • @Himen-Pimen:

      Ai dreptate, nimeni nu te contrazice, Stimabile (cu: „peste 90 la sută din populația din închisori este credincioasă”).

      Ba chiar s-ar putea întări spusele tale, adăugând că –

      – și demonii sunt credincioși.

      Ei chiar cred (nu e glumă, că nu ne permitem să glumim pe acest subiect!):

      „Tu crezi că Dumnezeu este unul și bine faci; dar și dracii cred… și se înfioară!” – (Iacov 2)

      Inchiziția – la fel. Și ei credeau. Și cu atât mai mult – cred și acum, din Adânc!

      (De fapt, ACOLO – E CU NEPUTINȚĂ, SĂ NU CREADĂ cineva!!..)

      Prin urmare, nimic și nimeni n-ar putea să te contrazică (fără să riște să fie calificat ca nerealist), că respectivii din închisorile din State – și de pretutindeni aiurea – n’ar fi și ei, credincioși..

    • @Himen-Pimen

      „Cine zice că este în lumină şi urăşte pe fratele său este încă în întuneric până acum.
      Cine iubeşte pe fratele său rămâne în lumină şi în el nu este niciun motiv de poticnire.
      Dar cine urăşte pe fratele său este în întuneric, umblă în întuneric şi nu ştie încotro merge, pentru că întunericul i-a orbit ochii.„(1ioan 2:9-11)
      Nu e somn mai devastator decât somnul în păcat! Cine iubește pe fratele său , nu mai doarme în păcat. De ce se urăsc oamenii , se ucid , se înșală , se disprețuiesc , șe nenorocesc se amenință unii pe alții dacă nu mai suntem în evul mediu? Unii au distrus o țară și au salarii și pensii de sute de milioane lei vechi , și alții au au lucrat din greu și au salariu de 1000 de lei noi, sau o pensie de o mie de lei noi.Unii sunt la a 7-a căsătorie cu acte , alții sunt la a n-a curvie , alții sau altele își înșală soțiile sau soții cu alte femei sau bărbați, o țară subjugă altă țară și un popor alt popor. Lumea e plină de arme , care de care mai devastatoare cu care se amenință unii pe alții. Sau 10% din populație stăpânește 90% din resursele planetei.Unul are miliarde în timp ce milioane de oameni mor de foame . Noi stăm pe un rezervor imens de gaz , și oamenii din țară nu pot să se încălzească iarna în locuințe cu acest gaz. Și lista poate continua parcă la nesfârșit. Acesta este omul modern al secolului 21 , care zice că nu are trebuință de Dumnezeu.În afară de Dumnezeu nu este decât moarte!

  5. Marxiștii cât încape la comentarii…bai…..”olandezilor”

  6. Zilnic mor între 30 și 50 de oameni. Alți peste 1200 se infectează. Alții rămân pe drumuri.

    Dar la Palatul de Cleștar, Preacucernicul Preafericitul Preaiubitul Daniel se preocupa sincer de îndoctrinarea viitorilor pupători de moaște și donatori de bănuți la Corporația BOR.

    Acesta este secretul succesului în afaceri.

  7. Toti sarlatanii ca PF Daniel ar trebui sa dispara definitiv. Avem un exces de ticalosi in tara, unii poarta sutana.

  8. Daca pornim de la premiza ca statul mai peste tot este mafiot mai ales in ziua de azi, este o greseala sa i se dea posibiliateta sa stabileasca el ce e moral si ce nu…la asta a dus separarea statului de Biserica.
    Daca zice azi constitutia sau curtea suprema sau ccr ca este imoral sau ilegal sa nu stiu ce peste 10 ani zice ca nu mai e bai ca e o deviatie de comportament samd. Legile facute de om sunt in schimbare in functie de cat de mult cade.

  9. Sunt exorcistul în izmene, o să ți rup mâna când o face plopul pere și sutana micsunele până la proba contrarie hai sictir

  10. Religia sa fie opțională ptr copii și să fie o materie fără note.

  11. Și slaba pregătire a profesorilor de religie a dus la acest fel de generalizare și la faptul că toată lumea aruncă cu noroi in stânga și în dreapta. Partea proastă o reprezintă faptul că cei care sunt împotriva Bisericii, credinței de un anumit fel, etc., uita că noi putem comunica și discuta în acesta limba datorita unor preoți cărturari. Nu mi se pare drept și just sa oblig pe cineva să facă religie sau să aparțină unei anumite confesiuni, dar nici nu vreau ca adevăratele merite pe care Biserica le are sa fie aruncate sub preș. Mi-aș dori ca cei care sunt împotriva Bisericii sa se gândească de 2 ori și să nu mai jignească. După ce nimeni nu mai jignește, cred că se poate un construi un dialog onest. De multe ori mă întreb de ce sa cred când sunt atâția oameni corupți, afaceriști in rândul celor care conduc Biserica… Și în zilele bune îmi dau seama că aș greși sa ii consider oameni ai Bisericii… pur și simplu ei nu au nimic în comun cu credință, cu bucuria de ajuta, etc…. Și atunci mă întorc la lecturile vechilor cărturari și preoți, care sunt nici mai mult nici mai puțin niște adevărați sfinți.

  12. Pai chiar si este optionala.
    Copilul meu nu vrea sa mearga si cu asta gata!
    Merge in ora aceea la biblioteca si invata la alte materii.

  13. Pi**tul asta mai traieste?
    Ce materie?!?!
    Oare nu ma primeste si pe mine sa predau evolutia in biserica?
    M** BOR!!!

  14. Organizatia mafiota BOR uita ca invatamantul este laic. Si ca disciplina de care vorbesc ei se numeste Religie, nu Istoria religiilor, asa cum ar fi normal sa se numeasca. Si ca este predata de profesori de religie ortodoxa sau catolica sau evanghelica, dupa caz, in loc sa fie predata de profesori de istorie. In rest, parca le-au mai scazut veniturile mafiotilor cu sutane, nu?

  15. Dispari cu mizeriile, om primitiv!

    • De ce vorbesti asa de urat cu preacufuritul patriarh daniel, atotconducatorul, capo di tutti capi, naș peste toata mafia bisericeasca din Romania, atoateincasator in euro si atottransportat cu merțanu’?

  16. Dany se adreseaza multimii. De pe clopotul de 500000 de euro. El vorbeste multimii despre jertfele de la revolutie. De dreptul copiiilor de a fi obligati sa invete religia. Ce ce s-au jertfit la revolutie se uita cu admiratie la clopotul zanganitor.

  17. Parerea lui!
    A fost acceptata religia ca disciplina in scoala pentru a respecta dreptul individului la credinta. Dar care?
    Daca BOR doreste notare, organizeaza scoli de duminica si pune si note. Cine nu trece clasa, il ia dracu’ … daca nu vine in toamna mai pregatit.
    Ce facem? Ii obligam pe ceilalti sa invete religia noastra ca de nu, nu-i trecem clasa si/sau nu pot sa mearga mai departe?

  18. Sa le dea si note, sigur, in felul asta ii stimuleaza sa citeasca Biblia cu atentie, iar asta nu poate fi decat un lucru bun pentru cultura lor generala.
    Daca elevii invata bine si la disciplinele din categoria STEM, se vor lamuri ei cum sta treaba cu parabolele de prin Biblie si adevaratul lor inteles.
    Astfel de tineri vor deveni adulti creativi foarte utili in stabilizarea noului val de evolutii tehnologice si socio-economice.

    • Asta e de noaptea mintii. Dragoste mică, Biblia are ceva parabole interesante, mai ales cele cu genocid, poligamie sau intoleranta crunta. Generate sau acceptate, bineinteles, de acest Moș Craciun care este dumnezeu. Exact creativitate genereaza Biblia.

    • Este dezamagitor sa constat ca oamenii cu pretentii de intelectuali inteleg atat de putin.

      Ma surprinde ca te-ai oprit doar la parabolele negative.
      The Book of Genesis, Genesis 1:3
      Numbers 23:19: „God is not a man”
      1 John 1:5
      „This is the message we have heard from him,
      and declare to you:
      God is LIGHT.”

      As mai continua, insa nu se merita sa divulg secretele oricui pe forum. Descoperirile vor alimenta noile tehnologii 2025-2070 si vor pregati pe cei mai evoluati reprezentati ai speciei umane pentru noul val al evolutiei umane, transcendenţa. Probabil ca tu nu stii ce tip de tehnologii se dezvolta acum.

    • @H.P.
      Creativitatea o obtii de tinar daca esti istet, sau dupa 30-40 de ani si mii de carti citite, dupa ce ajungi la un nivel avansat de cunoastere in fizica cuantica, matematica, chimie, neuroștiințe, si detii o abilitate excelenta de a conecta informatii.
      Asa ca, lasa-i dom’le sa studieze Biblia cat mai au timp si nu trebuie sa sclavageasca pentru un salariu lunar. Oricum este mai bine decat sa-si petreaca timpul urmarind niste prostituate analfabete pe instagram sau niste interlopi.
      Se vor lumina ei singuri ce si cum este cu continutul Bibliei.

      ~ „What one man calls God, another one calls the laws of physics” ~

    • Biblia incita la genocid, misoginism, rasism etc. Iisus insusi a incurajat sclavia, spunand ca sclavul neascultator va fi pedepsit.

      Biblia e o mizerie.

    • @The Unenlightened One
      Vezi tu, asa cum iti prezinti teoria, interlocutorii tai nu vor intelege ce vrei sa spui. La fel si cu Religia. Pentru a o face atractiva(nu obligatorie), digerabila, inspirationala si a o utiliza pe post de material de ridicare a contiintei la un nivel superior, este nevoie ca aceasta sa fie asezonata cu stiinta si sa fie predata de profesori de istorie, nicidecum de popi. Din cate se observa, Biserica se indreapta catre o directie diametral opusa celei la care tu faci referinta. Deja folosesti concepte ce fac parte din domeniul spiritualitatii contemporane si nu este cazul BOR sa se amestece cu teorii evolutive atunci cand vine vorba de stiinta si tehnologia viitorului din simplu motiv ca ei sunt vasnici luptatori ai conservatorismului ce tine de vanzarea lumanarilor in propriile unitati teritoriale, promovarea iluminarii prin elogierea scheletului uman AKA moashte si taxarea aparitiei, unificarii si disparitiei omului pe Pamant. Cu astfel de dogme nu ajungi departe nici cu masina.
      Atunci cand folosesti DOAR argumentele ce-ti convin din biblie, nu faci altceva decat sa discreditezi unitatea conceptului de Biserica/Religie. Stirbind coerenta teoriei promovate de Cartea de capatai a Religiei (baza a peste 4000 de interpretari transformate in religii de sine statatoare) pui la indoiala credinta care sta la baza construirii oricarei Religii. Cu alte cuvinte, daca o parte din povestile care alcatuiesc Cartea sunt ignorate, atrage dupa sine incertitudinea asupra intregii Carti (Biblia). Rezulta ca ceea ce ar trebui sa fie o sursa de inspiratie in construirea viitorului tehnologic („2025-2070”) este combatut de ceea ce ne place multora sa numim STIINTA. Sunt convins ca aceasta ne ofera dovezi mult mai concrete si palpabile, decat „povestile povestite” din Cartea povestita. Zic…

    • @Nenica, perfect de acord. Initial sa fie predata de profesori de istorie, apoi, pe masura ce se va diferentia noua Stiinta a Constiintei ca stiinta, sa fie predata de profesori multidisciplinari.
      Sa le fie explicata elevilor cum
      – lumina a creat viata si dimensiunile in univers,
      – cum fotonii din dimensiunile cele mai inalte ale universului, asociate in gandirea populara si arhaica cu dimensiunea lui Dumnezeu, (aici este domeniul astronomiei si fizicii cuantice)
      au fost absorbiti prin fotoreceptori si transmisi prin sistemul nervos glandei pineale umane, care a inceput sa secrete DMT in concordanta cu frecventele primite de la fotoni si aferente noilor cicluri de evolutie a universului (aici este domeniul astrologiei, neurostiintei si chimiei),
      cum a dus la expansiunea imaginatiei si inteligentei umane si a modificarilor biologice (aici este domeniul geneticii),
      vizibile pe parcursul a sute de mii de ani care au contribuit la evolutia tribului Hominini in specia Homo Sapiens (aici este domeniul istoriei). Si multe altele.

    • @ The Unenlightened One
      @ Nenica
      Va antrenati intr-un mod extrem de placut.
      Respect!

  19. PreaÎmbuibatul Dănuț are nevoie de viitoare slugi care să-i umple conturile 😉

  20. Stiti cate persoane s-au declarat atei la ultimul recensamant? 40.000, din totalul de 18,8 milioane recenzati.
    Cred ca in realitate sunt 4 milioane, daca nu mai multi. Inclusiv eu, care insa am declarat-o la recensamant.
    De ce le e frica oamenilor sa se declare atei, desi sunt? Nu cunosc raspunsul.

    • Du-te bă de aici că ăia scriu ce vor pe foile alea, poți să te declari ce vrei tu că tot creștin ești trecut.

  21. prezenta religiei in scoli avand in vedere ca in Constitutie se specifica clar ca Romania este stat laic este un afront adus decentei si literii si spiritului legii. BOR e doar o sleahta de paraziti sociali.

  22. Cineva sa-i spuna acestui parazit ca religia nu e disciplina, e boala psihica.

  23. Ținînd-o langs cu-mpărțitu’ de note la ,,disciplina” religie, preadincaleafarăfericitul Daniel-clopoțel dovedește fie că e un impostor fie că e prost făcut grămadă!
    Îl întreb eu, iată, public: da’ Iisus așa a procedat cu apostolii lui, după ce mai întîi le-a dat învățăturile i-a ascultat și le-a dat note?!
    Da’ el se miră de ce tot mai mulți oameni se rup de Dumnezeu…

    • Si daca nu au luat nota de trecere i-a lasat repetenti?
      Adica invatatura sfanta sa fie pusa pe acelasi nivel cu cea laica? Asta nu este afront?

  24. Religia e disciplina opțională ori asta înseamnă că nu toți elevii vor avea medie. Din cauza asta, media finala este influențată de aceasta nota ceea ce duce la discriminare.
    Mai mult, religia e o chestiune pur personala, nu ar trebui studiată în școală deloc. Cine simte nevoia îndoctrinării e liber să o primească în mod privat. Școala ar trebui să aibă alt scop.
    La fel și cu sportul in școală, e bun insa nu are trebui data nota care să influențeze media.

    • @Oto, din puțul cugetării : „Religia e disciplina opțională ori asta înseamnă că nu toți elevii vor avea medie. Din cauza asta, media finala este influențată de aceasta nota ceea ce duce la discriminare.” Dacă e opțională o materie , sau alta pruncul trebuie să aibă mai multe materii dintre care să aleagă pe care o dorește.De exemplu elevul să poată opta între religie ș cunoștințe social politice. Și cu atât mai mult cu cât a fot opțiunea lui elevul este motivat să se pregătească la materia respectivă și munca lui să fie cuantificată și să se regăsească în media finală.
      „Mai mult, religia e o chestiune pur personala, nu ar trebui studiată în școală deloc.” Cum adică nu ar trebui studiată în școli când 98% din populația țării e creștină? Adică să nu fie studiată pentru că o minoritate de 1% din populație care e atee , nu dorește ea acest lucru! Cât obrăznicie, nesimțire , tupeu , aroganță și trufie poate avea o asemenea minoritate atee? Adică o majoritate de 99% din populație să nu-și poată învăța copiii la școlile pe care ei le finanțează , propria lor credință, pentru că se opune o minoritate atee de 1% din populație!

  25. Creanga a descris corect orele de religie cand a spus ca elevii „prindeau muste cu ceaslovul”. Introducand religia in scoli, politicienii au vrut sa profite si sa obtina sustinerea si voturile credinciosilor si cultelor care au primit in schimb posturi de profesori de religie. Modalitatea aceasta de a proceda reprezinta satisfacerea ambitiilor egoiste ale adultilor pe seama copiilor.

  26. „Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”)”

    Aaa, nu.

    Atat.

  27. Voi cei plini de ură și dușmani fără vreo motivație ati citit vreodată Constituția României?
    Dar comunicatul l-ati citit?
    Voi europenii sadea unde ati văzut in UE asemenea apucături grobiene impotriva prezentei religiei in spatiul public si in școli?
    Oare Germania cu 2 ore pe săptămână de religie predată confesional este înapoiată?
    Dar Spania? Dar Italia? Ungaria, Austria, Grecia, Cipru, Malta, Portigalia….

    Voi care susțineți rațiunea si stiinta ca unica soluție a problemelor, cum nu reușiți să gândiți o cale de dialog chiar cu ceea ce nu înțelegeți.

    In timp ce Biserica a înființat primele universități in Europa si primele scoli in România, unde au introdus studiul științelor, voi detractorii atacati o instituție fără sa fi călcat vreodată pragul vreunui lăcaș de cult, fara sa fi participat la o dezbatere. Unii ati facut religie la școală dar ati preferat indiferenta in locul dialogului.
    Naziștii au inventat un dușman închipuit, la fel si bolsevicii.
    Neomarxistii zilelor noastre au găsit ,, dușmanul de clasă” al societății românești, Biserica.
    Nimic nou sub soare.

  28. MIa este alta. Majoritatea elevilor, mă refer la cei de liceu mai ales, aleg religia doar pentru ca le mărește media. Când nu vor mai exista note, nici elevii nu vor mai dori sa participe la ore. În România elevii studiază 12 ani religie și 1 an economie.

    • @ Iuliana,
      Cei doare pe atei? „ elevii studiază 12 ani religie și 1 an economie” Nu e normal să studieze 12 ani religie? Cred că nici nu știi ce e economia și cu ce se mănâncă . Femeie, de economia spirituală ai auzit ?

  29. Ora de religie în scoli chiar și opțională este un afront adus evoluției și științei. Îndoctrinarea religioasă a minorilor și discriminarea celor care nu aleg ora de religie sunt clare încălcării ale constituției, plus o cheltuială nejustificată din bugetul țării.