G4Media.ro

Patronatul din turism sare în apărarea ministerului după scandalul standului României decorat…

Foto: Romanian Consulate New York, Facebook, Tudor Giurgiu

Patronatul din turism sare în apărarea ministerului după scandalul standului României decorat cu coli A4: Abordarea mediatică a fost disproporţionată / Expozițiile internaţionale, cu precădere cele din SUA, sunt de fel mai austere

Reprezentanţii agenţiilor de turism membre ale Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism şi ale Asociaţiei Incoming Romania se arată solidari cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, căruia cred că nu i se poate imputa în mod direct organizarea evenimentului de promovare de la New York.

Aceştia consideră că abordarea mediatică referitoare la standul României la târgul de turism a fost una disproporţionată şi izvorâtă, probabil, din necunoaşterea particularităţilor organizatorice ale diverselor tipuri de manifestări expoziţionale internaţionale, cu precădere cele din Statele Unite ale Americii, care sunt de fel mai austere.

„Agenţia de turism participantă la târgul de turism de la New York a dus suficiente materiale de promovare a României la acest eveniment. În ceea ce priveşte echiparea standard a standului, acele perdele negre au fost soluţia aleasă de către organizatorii locali pentru separarea standurilor, în locul clasicelor paravane, acesta fiind conceptul de stand standard la târgul amintit.

Reprezentantul agenţiei de turism specializate pe incoming participant la acel târg ne-a comunicat că textul de sus cu ‘Romania – spaţiu – virgulă – spaţiu – Explore the Carphatian Garden’ a venit greşit de la organizatori şi a fost corectat ad-hoc. Văzând standul la deschidere, echipa Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului a solicitat sprijin pentru imagini şi decor Institutului Cultural Român, însă aceştia nu au avut materiale potrivite evenimentului”, se arată într-un comunicat al ANAT, remis miercuri Agerpres.

ANAT precizează că, exceptând România şi Croaţia, nicio ţară din estul Europei nu a fost prezentă la târgul de turism de la New York.

„Vestea bună este că toţi cei care au trecut pe la stand au transmis mesaje pozitive, gen: ‘Thank you for all you do for the Ukrainian refugees’, ‘With the help & support you showed to the Ukrainians, Romania had the best marketing yet’, ‘We know Romania and we thank you’, ‘Bravo Romania for everything you do for the refugees’, iar România a fost prezentată ca o ţară sigură. Desigur, avem şanse să ne prezentăm mai bine când vom avea cu adevărat un parteneriat public-privat şi Organizaţii de Management al Destinaţiei.

Târgul de turism de la New York a fost mai auster ca prezentare, dedicat profesioniştilor, nu clientului final, tarifele tuturor standurilor fiind mici faţă de tarifele percepute la marile târguri internaţionale, dar fireşte, contează cum ne prezentăm în faţa actualilor sau potenţialilor parteneri.

Deşi suntem de acord că participarea României la târgul de la New York nu a fost un highlight al promovării României, considerăm că abordarea mediatică a fost una disproporţionată şi izvorâtă, probabil, din necunoaşterea particularităţilor organizatorice ale diverselor tipuri de manifestări expoziţionale internaţionale, cu precădere cele din Statele Unite ale Americii, care sunt de fel mai austere, şi ne arătăm solidari cu MAT, căruia suntem de părere că nu i se poate imputa în mod direct organizarea evenimentului”, se mai spune în comunicat.

Totodată, agenţiile de turism membre ANAT şi AIR salută decizia Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului de a îmbunătăţi semnificativ calitatea participării României la târgurile de turism.

„Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a participat anual la discuţiile premergătoare aprobării de către autorităţile de resort a listelor târgurilor internaţionale la care România participă cu stand, având întotdeauna în atenţie interesele membrilor, dar şi utilizarea judicioasă a bugetului alocat promovării României, astfel încât să se obţină maximum de beneficii în urma acestor participări.

După aproape doi ani în care România nu a fost prezentă la nicio manifestare expoziţională internaţională, fapt deopotrivă criticat de presa autohtonă, toţi actorii implicaţi şi, în mod deosebit ANAT şi Asociaţia Incoming Romania (AIR), au aplaudat şi susţinut iniţiativa domnului ministru Constantin-Daniel Cadariu de a relua promovarea internaţională a României”, potrivit documentului.

În plus, ANAT salută ultimele declaraţii venite din partea Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) conform cărora participarea la târgurile internaţionale de turism, cu stand de ţară, va fi regândită şi asumată de Consiliul de Brand Turistic Naţional (CBTN) şi de Consiliul Consultativ al Turismului (CCT), iar acţiunile de promovare a destinaţiei România pe pieţele externe vor fi reluate doar în baza conceptelor aprobate de către CBTN şi CCT.

„Considerăm că Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, alături de organizaţiile de turism şi de alte instituţii trebuie să supervizeze, de acum înainte, participarea României şi imaginea cu care se prezintă ţara la târgurile internaţionale de turism.

Întrucât este evident că o participare de înaltă ţinută implică şi costuri net superioare celor pe care bugetul statului le poate suporta, ANAT a propus reglementarea participării în standul naţional a operatorilor economici şi a asociaţiilor patronale/profesionale, pe baza unei scheme de minimis sau pe bază de coparticipare.

În acest context, susţinem şi cerem înfiinţarea cât mai repede posibil a unei organizaţii de promovare a României (OMD Naţional executiv) cu finanţare şi organizare specifică, pentru a promova unitar şi eficient România ca destinaţie turistică de succes pe piaţa turistică internaţională şi considerăm că suspendarea participării la târgurile din perioada imediat următoare nu este cea mai bună soluţie”, se mai arată în comunicat.

Decizia participării la târgurile internaţionale de turism, cu stand de ţară, care va fi regândită şi asumată de Consiliul de Brand Turistic Naţional (CBTN) şi de Consiliul Consultativ al Turismului (CCT), vine în urma discuţiilor din cadrul şedinţei organizate marţi, 19 aprilie a.c., la care au participat, alături de ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, membri din sectorul public şi privat, reprezentanţi ai asociaţiilor şi patronatelor profesionale din turism, membri în CBTN, membrii grupului de lucru tehnic pentru OMD (Organizaţiile de Management al Destinaţiei) al Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) cu reprezentanţii APT, FPTR, FPIOR, alţi invitaţi, inclusiv reprezentanţi ai Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi ai Asociaţiei Incoming Romania (AIR).

AIR şi ANAT au susţinut necesitatea participării şi au cerut aprobarea listei de târguri de turism în funcţie de interesele de participare exprimate de membrii lor, considerând că este nevoie să reîncepem promovarea internaţională a României.

„Acesta este doar un prim pas, care trebuie consolidat prin aprobarea unei politici de marketing şi de promovare de către Consiliul de Brand, unde sunt şi reprezentanţii asociaţiilor şi patronatelor profesionale. Susţinem actualizarea strategiei de dezvoltare a turismului românesc, care a fost definit ca domeniu de activitate de importanţă strategică pentru România”, mai spune ANAT.

Context

O postare de pe pagina de Facebook a Consulatului General al României la New York privind participarea României la Târgul de Turism Travel and Adventure Show a provocat un val de ironii în rândul internauţilor care au remarcat standul ce includea o draperie neagră pe care au fost prinse, cu cleme, fotografii color printate pe hârtie obişnuită, în format A4.

Ulterior, postarea a fost ştearsă. Ministerul Turismului a reacţionat, explicând că decorul este „specific” acestei manifestări de peste 20 de ani şi că 90% dintre expozanţi au păstrat acest decor, iar la stand vizitatorii au primit „informaţii relevante pentru a atrage vizitatori spre România”.

România a plătit pentru participare la târgul din SUA 7.990 de dolari.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. După ce subvenții au primit în pandemie acum trebuie să producă și ei ceva. De pliante, monografii prezentări de zone cu interes turistic, brelocuri, insigne,etc nu au auzit?

  2. Dacă sunt modeste înseamnă că 2 persoane erau suficient.

  3. ANAT asta e o grupare de hoti mana in mana cu „liberalul” la hotie, ministrul Turismului. O sleahta de hoti care se acopera unii pe altii.

  4. asta este rezultatul ANGAJARII IN SISTEMUL BUGETAR A NULITATILOR PROFESIONALE DE TIPUL NEAMURILOR PRIETENILOR AMANTELOR AMANTILOR POLITICIENILOR NOSTRI!!! IN TIMP ACEASTA PASIUNE A MAI MARILOR ZILEI DE A-SI ASIGURA DE FAPT VOTURILE LA URMATOARELE ALEGERI VA PRODUCE CATASTROFE PENTRU STATUL ROMAN!! gluma asta de la ny este nimic pe langa ce va urma. ma gandesc ca trebuie sa absorbim la maxim banii pe care ue ni i-a rezervat prin diverse programe si de care avem nevoie ca de aer. si daca o facem cu tot coorvetul (si panaramele care nu stiu nici de ei) strans in ani de zile de angajari nesimtite (cand toti ajunsi la butoane ne minteau ca vor reduce numarul angajatilor la stat) va fi tragic… dar pe cine mai intereseaza asa ceva?! in perioada 2016 – 2022 numarul celor angajati la stat este de 75.000 de salariati (75 de luni x 1.000) . o medie de peste 1.000 pe luna …este tragic si inconstient.

  5. gabriel ion duțu -are 12.000 $ pe luna de la statul roman
    4 case si 2 masini in romania
    nevasta si fata prin america cu el
    VA PUPA FRATELE
    FRATELE CAZUT ADICA

  6. Hoti si astia, ce sa-i faci, vor si ei un os, apara hotii. Sa ii mai creada mutu cand se plang ca au probleme si vor bani de la stat ca una ca alta.
    Dati afara toti incapabilii, angajati oameni ca lumea care macar sa nu ne faca de ras. Ati pus toate pilele de suntem de rasul planetei

  7. bre nenea ANAT las-o jos ca macane!nu am vazut in viata mea un stand mai de KK decat asta!mai ramaneau sa-l faca in cimitir ca panza neagra a fost din belsug!!INCOMPETENTA&INCOMPETENTI,aceasta trebuia sa fie deviza standului!HUOOOOOOOO!

  8. Multă ciorbă de limbă.
    N-au avut bani în pungă să pună măcar foto A3. Nu am văzut contribuția firmelor care cică au fost interesate să participe.
    În loc să ia măsuri de remediere, ministrul oprește participări viitoare, că atâta-l duce capul.

  9. Sunt mai multi oameni decat poze pe panza.
    Era suficient unul singur. Arata ca un priveghi cu pa za aia neagra.

  10. Probabil ca adevarul e la mijloc. Nu e prima data cand „jurnalistii” moderni, avizi de scandal, se reped ca puiul dupa muci, fara sa cerceteze minimal. Dar sunt convins ca si ministerul e plin de nepotriviti, incapabili si incompetenti, sprijiniti politic.

  11. „Merge si-asa”.
    De ce sa ne chinuim msi mult, daca merge si asa, domnule?
    Si standurile altora tot asa arătau, de ce sunteti rai?
    Jurnaliștii astia numai scandal cauta, nu noi ne certam ca chiorii pe orice, zi de zi, nu…
    Bulgaria a avut un stand mai urat ca al nostru, deci nu stam cel mai prost…
    Merge si asa..

  12. Sunt tare curios daca din poza asta vorbeste vre unu engleză. Copii faraonilor de provincie. Mini securiști. Mwe!

  13. Cum sa fie doar Cehia și Romania din estul Europei acolo, când eu am văzut și poze cu standul Bulgariei?

  14. Anat tine cu ministerul care ii da aprobarile si licentele de functionare ale agentilor de turism, unele de doi lei. Structurile mafiote merg mana in mana. Macar daca puneau o panza de alta culoare si proiectau niste filmulete si doi reprezentanti erau suficienti.