G4Media.ro

Patru avioane rusești, interceptate în spațiul aerian internațional/ Ministerul Apărării: A fost…

sursa foto: Avion MIG / Ministerul Apărării

Patru avioane rusești, interceptate în spațiul aerian internațional/ Ministerul Apărării: A fost o misiune standard de poliție aeriană executată azi de Forțele Aeriene Române

Două MiG-uri 21 Lancer ale Forțelor Aeriene Române au fost ridicate joi de la sol, după ce a fost semnalată prezența unor avioane militare rusești în spațiul aerian internațional, deasupra Mării Negre. Avioanele române au interceptat patru aeronave rusești, două bombardiere și două avioane de vânătoare, potrivit purtătorului de cuvânt al Ministerului Apărării Naționale, transmite Digi24.ro

„A fost o misiune standard de poliție aeriană executată azi de Forțele Aeriene Române. La solicitarea Centrului NATO de Operațiuni Aeriene Combinate au ridicat două aeronave MiG 21 Lancer pentru o operațiune de interceptare și identificare vizuală a unor aeronave care evoluau în spațiul aerian internațional, în zona de responsabilitate a Bulgariei, dincolo de apele teritoriale bulgărești. Aeronavele MApN au executat fără probleme misiunea, au identificat vizual două aeronave Tupolev-22 și două aeronave Suhoi-27 ale Forțelor Aeriene Ruse. Aș caracteriza misiunea ca una de rutină, lipsită de probleme, aeronevele Forțelor Aeriene Române s-au întors la bază după executarea acestei misiuni”, a declarat Constantin Spînu, purtătorul de cuvânt MApN, la Digi24.

Tupolev-22 (Tu-22) este un bombardier strategic al Forțelor Aeriene Ruse, iar Suhoi-27 (Su-27) sunt avioane de vânătoare care însoțesc de obicei bombardiere.

„Nu sunt misiuni care să ne surprindă. Astfel de misiuni de zbor se desfășoară în spațiul aerian internațional și România execută, ca membru NATO, misiuni de poliție aeriană sub comanda Centrului NATO ori de câte ori e nevoie”, a mai precizat Constantin Spînu.

Un incident similar a avut loc în urmă cu două luni, când avioanele române au interceptat o formațiune similară deasupra Mării Negre.

Citește integral pe Digi24.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Dacă ar fi fost o misiune reală, MiG-urile 21 LanceR n-ar fi avut absolut nicio șansă împotriva celor 2 Su-27, care sunt net superioare din toate punctele de vedere. Calitatea piloților nu poate compensa diferența de caracteristici tehnico-tactice.

    • Glumesti. Calitatea pilotului roman poate compensa orice! La varful pandemiei, cancelarul Austriei voia saptamanal un tren special din Bucuresti cu personal aeronautic.

    • Pilotii noștri și călare pe matură le dă clasă la ruși. Bine ca nu a mai căzut vreunul,că stricau ăștia frumusețe de știre

    • Care „calitate” a piloților?

    • Pentru interceptie nu conteaza comparatia de caracteristici intre avioane, ci armamentul si sistemele radar pentru ca 99,9% din doborari vor fi de la distanta (mare).

      Ca idee, NATO a avut pe mana din 1990 incoace si Su-27, si Mig-29, s-a antrenat contra Su-30 (plus altele mai putin bau-bau) si sunt atat de „impresionati” de ce pot rusnacii ca au hotarat ca pot prelungi durata de utilizare a F-15 si F-16 – adica se tem atat de mult de capacitatea astora ca au decis sa cheltuie mai putin pe modernizare. Rusii se descalifica singuri prin prisma faptului ca nu produc in masa aeronavele mai noi cu care s-au laudat de 15 ani incoace dar care tot nu sunt gata, de fapt.

      Noi n-avem nevoie de cine stie ce ca nu ne va permite bugetul in urmatorii 40-50 de ani. Ne trebuie cateva multi-rol cu care sa facem politie si interceptie. In rest, superioritate aeriana, lupte aer-aer sau mai stiu eu ce fantezii o sa fie treaba aliatilor, nu a noastra ca nu vom avea cu ce nici daca am vrea.

  2. Am luat F-16 degeaba, nu-i așa?

    • F16 au acelasi probleme cu Migurile 21. Nu ne dau noua marile puteri mai mult decat Otokarul cerului. Ori daca il punem pe F16 sa zboare, si incepe si ala sa are, s-ar putea sa fie cam dificil pentru spalatii pe creier sa ma ia cu „Bechtel dindu nuthin”

    • noi am luat f16 care trebuiau reparate si n-am citit ca fost reparate. poate au fost, cine mai stie. daca nu e cu covrig19 nu conteaza.

  3. F-16 au fost modernizate, sunt perfect invizibile, să știți că pe lângă cele 2 Mig-uri erau și vreo 6 F-16 invizibile !

  4. Salut!
    Apreciez, subiectiv desigur, comentarie, ca fiind
    realiste.
    Voi comenta asupra unui singur cuvant : incident.
    In spatiul international, fiecare zboara dupa capul lui, face ture, filmeaza, si de cele mai multe ori, pilotii se saluta politicos.
    Cred ca rusii stiau de MIG-urile noastre, inainte sa decoleze si sa vina la incident.

  5. situatia asta este precum bunicul, mig 21 ,se intalneste cu nepotul ,su 27 . Oricu. Aviatia romana e o gluma proasta .