Patru cercetători români au descoperit că, la catedră, aparențele contează: Elevii au o percepție mai bună despre profesorii care se îmbracă “business”, afirmă studiu realizat pe un grup de elevi din Suceava
Dacă un cadru didactic este considerat mai atrăgător, de preferat într-o ținută “business”, elevii tind să îl aprecieze mai mult și să aibă o deschidere mai mare pentru activitățile școlare, este concluzia unui studiu realizat de un grup de patru cercetători de la nu mai puțin de trei universități românești și publicat la începutul acestui an în revista “Frontiers in Psychology”. Cercetarea care a dus la această constatare, semnalată de Romanian Science Digest, s-a derulat pe un eșantion de 173 de elevi cu vârste de 9-14 ani, din orașul Suceava și satele din jurul acestuia, după cum notează EduPedu.ro.
Autorii afirmă, în studiu, că științele educației au abordat prea puțin această temă a impactului pe care hainele profesorilor îl au asupra elevilor. Apoi citează diverse studii care au abordat acest subiect de-a lungul ultimilor decenii, începând din 1979. În total, sunt citate aproape 20 de studii internaționale pe tema efectelor pe care le au înfățișarea și vestimentația profesorilor și a elevilor.
- Semnatarii cercetării sunt Marius Marici și Alexandra Haisan de la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Remus Runcan de la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, Iasmina Iosim de la Universitatea de Științele Vieții din Timișoara.
Citește articolul complet pe EduPedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank