G4Media.ro

Pe ce criterii se împart cele 200 de milioane de lei pe…

Foto: Inquam Photos/ Cornel Putan

Pe ce criterii se împart cele 200 de milioane de lei pe care Guvernul Orban le va da presei ca ajutor sub forma unei campanii de informare pe tema coronavirusului / Unde vor merge cei mai mulți bani: televiziuni, publicații online și radiouri

Televiziunile naționale sunt cele care vor primi cei mai mulți bani de la Guvern, la care se adaugă și bani pentru site-urile afiliate lor, în funcție de audiență, dezvăluie ziarista Brândușa Armanca pe site-ul Radio Europa Liberă.

O nouă videoconferință cu participarea reprezentanților asociativi ai industriei media, a premierului Ludovic Orban, a vicepremierului Raluca Turcan, precum și a șefului Cancelariei, Ionel Dancă, a pus în discuție proiectul actului normativ pentru campania de informare despre COVID-19, pe care guvernul o va lansa în toate mediile din România.

Demnitarii prezenți la întâlnire au arătat că guvernul se angajează să deruleze transparent această campanie. „Nu vă ascund că sunt supus la presiuni politice, guvernul e acuzat că vrea să cumpere mass-media. Voi sta de vorbă cu partidele pentru a le asigura că nu acesta este scopul”, a declarat Ludovic Orban la încheierea videoconferinței.

Publicitatea, complementară comunicatelor de interes public difuzate în continuare gratuit, va fi plătită în limita a 200 milioane de lei, proporțional cu audiența și categoria, în perioada 1 mai-31 august 2020.

Guvernul motivează prelungirea campaniei considerând că efectele sanitare și economice ale crizei se extind dincolo de starea de urgență. De menționat că documentul prezentat va suferi unele ajustări propuse de participanții la discuția finală.

Companiile media pot să se înscrie cu o cerere și o declație pe proprie răspundere pe o platformă web gestionată de Secretariatul General al Guvernului prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, într-un interval de 5 zile de la lansarea platformei.

Condițiile de eligibilitate sunt să nu aibă datorii la stat, să aibă cel puțin doi angajați cu contracte de muncă sau pe drept de autor, să fi existat cel puțin 6 luni înainte de de instituirea stării de urgență și să continue activitatea pe perioada campaniei, să dovedească dreptul de utilizare a domeniului de internet pentru online, sau să fie recunoscute de CNA în cazul audiovizualului. Sunt excluse mediile publice, organizațiile media finanțate de alte autorități publice sau instituții religioase.

Bugetul total de 200 milioane de lei va fi alocat astfel furnizorilor de servicii media și promovare:

55% pentru televiziuni (8% locale și 47% naționale), 25% pentru publicații online (5% locale și 20% naționale), 12% pentru radio (4% local, 8% național), 5% pentru ziare, reviste, periodice, 2% pentru publicitatea Outdoor, 1% pentru producătorii de conținut ai campaniei.

Audiența măsurată la nivelul anului 2019 – punct de audiență, tiraj, afișări, vizitatori unici – rămâne criteriul de bază al campaniei de informare. Sumele propuse, sub rezerva unor ajustări, vor fi:

a) Pentru radiodifuzorii TV cu audiență măsurată: 400 lei/punct de audiență pentru un spot video pentru cel mult 20 de difuzări pe zi.

b) Pentru radiodifuzorii radio cu audiență măsurată: în limita bugetelor alocate conform cotelor de piață măsurate la nivelul anului 2019 pentru cel mult 20 de difuzări pe zi.

c) Pentru radiodifuzorii TV și radio fără audiență măsurată: 50 lei/spot video sau audio în limita bugetelor alocate;

d) Pentru furnizorii media online: 5 lei/1000 afișări dar nu mai mult 5 afișări/vizitator unic și nu mai mult de 100.000 lei pentru un site, pentru bannere 970×250 pixeli, 300×250 pixeli și 300×600 pixeli, amplasate în primele două ecrane ale portalurilor web;

e) Pentru presa tipărită, pe toata perioada de desfășurare a campaniei, fiecare publicație inclusă în campanie va publica, în fiecare ediție, cel puțin o machetă de o pagină, ce va conține o creație oficială din cadrul campaniei, la următoarele costuri:

30.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 2.000 exemplare

8.000 lei/lună, pentru fiecare publicație periodică (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 1.000 exemplare;

12.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian (cu minim 3 apariții săptămânal) cu difuzare locală sau regională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 500 exemplare;

6.000 lei/lună, pentru fiecare publicație periodică (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu difuzare locală sau regională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 500 exemplare;

Panourile publicitare vor fi luate în considerare după dimensiune și după mărimea localității, cu bugete cuprinse între 800-10.000 lei pe lună.

Șeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a subliniat că orice companie poate participa cu toate entitățile sale, cumulând, de exemplu, sume pentru campania transmisă pe televiziune cu publicația online a canalului; sau publicația tipărită se poate prezenta și cu formatul online, cumulând ambele sume alocate. Banii vor intra în cont în tranșe lunare, iar în luna mai vor fi plătiți în avans.

Există în actul normativ precizări despre documentele care vor trebui transmise de companiile media pentru a fi incluse în program, printre care date de identificare, audiența declarată, serviciile media oferite, contul bancar. Audiențele declarate vor fi verificate pe perioada campaniei de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Din datele oficiale, reiese că încasările companiilor media din țara noastră au suferit o contracție dramatică: încasările au scăzut între 40 și 80%. Cele mai lovite sunt printul, publicațiile online, OOH. Între acestea, industria media locală suferă suplimentar.

Nota Redacției: G4Media.ro a anunțat public că nu susține principiul banilor acordați presei direct de guvern, ajutor de stat mascat sub forma campaniei de informare, și că nu va solicita, în consecință, publicitate guvernamentală. G4Media.ro susține cel mult aplicarea unor soluții de natură fiscală care pot ajuta întreaga industrie media, fără discriminare.

Sursa: Radio Europa Liberă/ Autor: Brândușa Armanca

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Cornel Putan

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. ar fi culmea ca guvernul liberal sa finanteze televiziuni si site-uri care dezinformeaza constant, cu patroni puscariasi sau fugari, gen Antenele infractorului Voiculescu, Romania TV a fugarului Ghita, Mediafax al altui infractor, stiripesurse sau dcnews. Unicul criteriu trebuie sa fie informatia CORECTA, nu audienta mai mare. Puteti lua numai ultimele luni de exemplu si sa cautati minciunile spuse de mafia media, e simplu

    • Cu parere de rau, trebuie sa spun ca Europa FM a fost si ea acaparata de ciuma rosie. Catalin Striblea, vechi aparator al ciumei rosii, s-a dat de gol cam repede, nu a mai putut astepta sa-si construiasca o credibilitate solida. Individul considera ca nu e importanta discutia despre autonomia tinutului secuiesc, ca nu s-a intamplat nimic, e doar o GRESEALA (deunde stie?, de la sefii sai?) , pentru ca ar pune in lumina nefavorabila PSD. dar mai bine trebuie discutat de romanii aflati la munca in afara, exact punctajele ciumei rosii. Pacat, mare pacat

    • @Europa FM e acaparata de ciuma rosie ? Europa FM este de multa vreme cu directii psdiste, ba chiar as spune de pe la inceputurile ei (a fost infiintata de Ilie Nastase, stim exact care sunt afinitatile lui politice). Din 2018 a fost preluata de Czech Media Invest si asta spune tot!

  2. Digi24 merita cei mai mulți bani pentru ca m-a îmbolnăvit cu programul ei de 2 luni încoace! Zici că-i televiziune medicala…

  3. „Nu vă ascund că sunt supus la presiuni politice, guvernul e acuzat că vrea să cumpere mass-media…”

    Dar, chiar asta face, în contextul apropierii alegerilor !

  4. Mita pentru presa in prag de alegeri.
    PNL=PSD