G4Media.ro

Pensiile speciale în România: Aproape zece mii de beneficiari, fără a lua…

Pensiile speciale în România: Aproape zece mii de beneficiari, fără a lua în calcul militarii și polițiștii / Pensii medii de peste 17.000 de lei

Numărul de beneficiari de pensii de serviciu era, la finele lunii octombrie 2018, de 9.898 persoane, în creştere uşoară, cu 18 persoane, faţă de finele lunii precedent, conform datelor centralizate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), transmite Agerpres.

Cei mai mulţi, respectiv 3.611, erau beneficiari ai Legii 303/2004 privind statutul procurorilor şi judecătorilor. Pensia medie în cazul acestora a fost de 17.132 lei, din care 15.897 lei cota suportată din bugetul de stat, iar diferenţa din bugetul asigurărilor sociale de stat.

De Legea nr. 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic şi consular al României beneficiau 860 de persoane. Pensia medie era de 5.480 lei, din care 3.324 lei suportaţi de la bugetul de stat.

În ceea ce priveşte beneficiarii Legii 215/2015 pentru modificarea şi completarea Legii 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, numărul acestora era de 813 de persoane, pensia medie ridicându-se la 4.371 de lei (2.654 lei suportaţi de la bugetul de stat).

Potrivit sursei citate, de Legea 83/2015 pentru completarea Legii 223/2007 privind statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România beneficiau 1.464 pensionari, iar pensia medie se ridica la valoarea de 10.689 lei, din care 7.523 lei suportaţi din bugetul de stat.

Pensii de serviciu pentru beneficiari ai Curţii de Conturi s-au acordat unui număr de 609 persoane, media fiind de 7.640 lei, din care 4.222 lei cota suportată din bugetul de stat.

De asemenea, de Legea 130/2015 pentru completarea Legii 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al Parchetelor beneficiau 1.814 pensionari, pensia medie fiind de 3.998 lei, din care 2.325 lei suportaţi din bugetul de stat.

Potrivit informațiilor transmise de Camera Deputaților și Senat anul trecut, numărul parlamentarilor pensionari este aproape dublu față de cel al senatorilor și deputaților în funcție. 506 foști deputați și 221 de foști senatori primesc celebra indemnizație pentru limită de vârstă. În total, 727 foști demnitari, față de 465 cât numără în prezent Parlamentul. Pensiile speciale sunt cuprinse între 1.800 și 13.500 de lei pe lună, iar costul lunar al acestora depășește trei milioane de lei.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

33 comentarii

  1. Dintre toti , personalul navigant chiar munceste. Ei ar fi cei mai indreptatiti la pensii mai mari. Restul pensie bazata pe contribuție

    • Păi normal ar fi ca personalul navigant să aibă salariu mare, deci contribuție mare, și automat pensie mare fără vreo intervenție.

    • Personalul navigant sa-si faca pensie privata si sa contribuie la ea lunar din venit. Un mare NU pentru pensiile „speciale”!

    • @NSREI
      Favorizarea personalului navigant este o reminiscenta de pe vremea comunismului. Salariatii din aviatie calatoreau frecvent in strainatate si primeau tot felul de privilegii pentru a le reduce tentatia de a ramane peste hotare. Desigur, conta si faptul ca o mare parte din ei erau colaboratori secu.

      Mentinerea sistemului de pensii speciale este anacronica. Mai ales ca , dupa cum rezulta din articol, majoritatea surselor de finantare vin de la Bugetul de Stat, adica din TVA si accize, nu din contributii de CAS.

    • Este una dintre cele mai ordinare hotii care s-au produs asupra acestui popor prostanac si sarac!
      Si, culmea, cine e in fruntea listei? Magistratii, cei care ar trebui sa fie primii pe liista cinstitilor, corectilor, dreptilor! Sa te mai miri ca Justitia a functionat atat de prost, ca avem hoti si corupti cu duiumul, dar nu prea avem prinsi si pedepsiti?
      Una din primele urgente ale unei revolutii este desfiintarea pensiilor si salariilor nesimtite!

  2. Corect ar fi ca absolut nimeni sa nu beneficieze de pensii speciale sau alte beneficii ,
    deoarece cei care primesc pensii speciale , in perioada de activitate toti au venituri sustantiale ,
    asa ca pensiile trebuie sa fie stabilita in conformitate cu pricipiul contributivitatii .

    • problema e ca unii nici nu contribuie…deci ce pensiecare sa nu fie speciala sa le dai la militari, de exemplu? :))

  3. NU EXISTA AFRONT MAI MARE PT. POPORUL ROMAN , DECIT SISTEMUL CRIMINAL AL PENSIILOR SPECIALE …. CARE IMPARTE PENSIONARII DIN ROMANIA , IN BOGATI SI SATACI ! IN FERICITI SI NEFERICITI ! RESPONABIL PT. ACEASTA CRIMA ESTE MAJORITATEA PARLAMENTARA PSD- ALDE !

    • Din pacate toate formatiunile politice in frunte cu presedintele republicii accepta acest sistem de pensii si beneficii , deoarece si ei sunt direct interesati .

  4. Dobitocii rezist au ieșit în frig pentru nababii magistrați cu pensii mai mari ca în Franța, ce dobitocii rad aia de ei ca cocosatii!

    • Dobitocii #muiepsd scriu prostii din subsolul k10 si mananca cu polonicu substanta maronie pentru un flausat cu vila la Alexandria, cu insula pe Dunare si cu hotel in Brazilia. Toti „oprimatii de statup paralel” sunt putred de bogati, cu averi mai mari decat politrucii din Franta

  5. Pai da , sloganul ,,vrem o tara ca afara” se pare ca e adevarat doar pt o parte dintre noi.

    Din punctul mei de vedere doar cei din justitie, sanatate si invatamant merita acest efort si ca oamenii din sistem ar avea merite deosebite dar doar ei si numai ei pot schimba fata acestei tari.

  6. Fa-le salarii mari,unde e cazul foarte mari,dar pastreaza principiul contributivitatii.Este o chestiune de respect social.Nu cred ca niste avocati bine pregatiti si determinati nu ar avea ar argumente juridice si chiar constitutionale sa atace aceasta nedreptate.

  7. Parca vad ce campanie o sa faca leftistii pe Facebook: „vrem spitale, nu speciale”.
    Dupa calculele mele pensiile speciale dintr-un singur an sint echivalentul a doua Catedrale.

  8. Este o tema de campanie care ,folosita curajos si corect, poate aduce puncte.

  9. Este o mare mizerie,o mare nedreptate sociala,o crasa bataie de joc la adresa romanului modest si cu bun simt.Daca s-ar uita in oglinda fiecare beneficiar al ac.legi si-ar vede fata ca un soric plin de jeg si par.

  10. Recalcularea tuturor pensiilor ca sa existe o paritate intre ele. Nu este posibil sa dai la unii pensie de 300 de milioane pe luna iar la altii de 5 milioane pe luna . Principiul contributivitatii ar fi unul corect. Unii au iesit la pensii la 45 de ani la pensie cu vechime putina si au pensii de peste 50 de milioane iar unii la 65 de ani cu peste 40 de ani vechime cu pensii mizerabile. Unde este spiritul civic al romanilor ? De ce nu suntem uniti sa iesim in strada ? Stam si barfim pe la colturi sau pe forumuri dar nu iesim cu totii in strada.

  11. Subscriu si eu. Pensiile speciale reprezinta o nedreptate. Nu au justificare.

  12. NU ESTE CIFRA REALA .LEGEA 567/2004 ACORDA PENSII SPECIALE SÂ PERSONALULU AUXILIAR DIN JUSTITIE GREFIERI APROZI,ETC .DEFINITIA PERSONALULUI AUXILIAR DIN JUSTITIE ESTE IN ACEEASI LEGE.CALCULATI O MEDIE DE 200-250 ASTFEL DE PERSOANE BENEFICIARE PE JUDET SI INMULTITI CU NR.DE JUDETE.VEDETI CATI SUNT LA FEL IN CAZUL CELORLALTE CATEGORII

  13. „Cei mai mulţi, respectiv 3.611, erau beneficiari ai Legii 303/2004 privind statutul procurorilor şi judecătorilor. Pensia medie în cazul acestora a fost de 17.132 lei, din care 15.897 lei cota suportată din bugetul de stat, iar diferenţa din bugetul asigurărilor sociale de stat”.

    Cifrele pot fi importante in determinarea unor aspecte relevante pentru istoria postdecembrista a justitiei romane, intrucat pe baza lor se poate determina:
    1. cati dintre beneficiarii acestor pensii au desfasurat activitate in timpul regimului comunist;
    2. cati dintre acesti pensionari au facut parte din structurile de conducere ale instantelor si parchetelor dupa 22.12.1989.

    Insa aceste cifre mai pot releva ceva: potentialul troc intre politicieni si sistemul judiciar constand in aceea ca, in schimbul aplicarii de catre sistemul judiciar a anumitor reguli stabilite de politicieni prin diferite legi s-a „cumparat” cu indemnizatii grase „tacerea” sistemului judiciar, iar aceste indemnizatii grase au stat la baza pensiilor speciale.
    Intre 1990-1996, SINGURUL magistrat eliberat din functia de magistraT ca urmare a pensionarii a fost Nicolae Cochinescu, conform decretului nr. 141/1990 al CPUN. Atentie nu vorbim de magistrati eliberati din functie din alte motive.
    Fiind profesionisti, magistratii sunt primii care pot intelege rostul si scopul adoptarii anumitor reguli legale si au puterea de a ridica exceptii de neconstitutionalitate din oficiu.
    Existand o evidenta a deciziilor CCR pronuntate cu privire la exceptii de neconstitutionalitate, se poate determina cu exactitate cate exceptii de neconstitutionalitate au fost ridicate de magistrati (judecatori si procurori) din oficiu in legatura cu prevederi legale care incalca Constitutia.

    Temerea mea este ca cetatenii au fost pusi in fata unei tragedii, aceea de a lupta singuri pentru drepturile lorin cvasitotalitatea cazurilor… justitia a avut grija sa aplice consecvent si riguros legi care au bulversat societatea, iar efectele acestei stari de lucruri se vad azi, spre exemplu in cazul dezbaterilor legate de amnistie, de gratiere, de modificarea legilor penale, fiscale, a celei privind achizitiile publice, in materia proprietatii private, in materie de insolventa etc.

  14. Stat capturat de comuniști și gașca lor. Când voi candida, voi propune micșorarea acestora la maxim 5000 Ron. E de ajuns pentru o bătrânețe ok. Pentru niște mediocri

  15. Foarte bine punctat Adi . Cat au fost in functii au avut salarii si beneficia marii acum vor si pensii nesimtite. E clar ca trebuie sa fie o diferentiere intre pensionari unii sa aiba pensii mari unii pensii mici fiecare dupa pregatire dar sa fie un prag minim si unul maxim. O pensie de 5 000 lei maxim e destul ptr un pensionar. Se impune o regandire a pensiilor dar clienteleta politica dicteaza si nu se va intampla asta niciodata.

  16. Suntem o tara de speciali , salariati speciali , pensionari speciali dar o tara de oameni normali cand ? Prapastia dintre oamenii sa raci si bogati se adanceste ma refer la salarii si pensii. Unii cu salariul minim si pensia minima altii cu pensii si salarii speciale. Nu dau vina pe nimeni decat pe noi ca suntem prosti .

  17. Ca sa intelegeti si mai bine in ce situatie s-a ajuns, o sa va redau un paragraf din decizia CCR nr. 874/2018, publicata ieri, 3.01.2019:

    „54. În continuare, Curtea reiterează jurisprudenţa sa în materia dispoziţiilor legale referitoare la exercitarea căii de atac a recursului, în funcţie de un anumit prag valoric al cererii deduse judecăţii.
    Astfel, prin Decizia nr. 369 din 30 mai 2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 20 iulie 2017, a admis excepţia de neconstituţionalitate a prevederii legale care limita exerciţiul căii de atac a recursului, în funcţie de un anumit prag valoric, şi a constatat că sintagma „precum şi în alte cereri evaluabile în bani în valoare de până la 1.000.000 lei inclusiv”, cuprinsă în art. XVIII alin. (2) din Legea nr. 2/2013, este neconstituţională. Prin decizia menţionată, observând jurisprudenţa sa recentă, prin care a stabilit şi dezvoltat exigenţe constituţionale sporite în sensul asigurării unei protecţii efective a drepturilor şi libertăţilor fundamentale, integrate conţinutului normativ al art. 16 alin. (1), art. 21 alin. (3) sau art. 129 din Constituţie, după caz, prin raportare la căile extraordinare de atac, Curtea a reevaluat standardul de protecţie pe care îl asigură art. 16 alin. (1) şi art. 21 alin. (3) din Constituţie, în sensul reducerii marjei de apreciere a legiuitorului în domeniul căilor extraordinare de atac şi al sporirii garanţiilor care însoţesc accesul liber la justiţie. În acest sens a constatat că prevederea legală criticată, care impunea un prag valoric în privinţa exercitării căii de atac a recursului, şi anume ca valoarea cererilor evaluabile în bani să fie peste 1.000.000 de lei, contravine dispoziţiilor art. 16 alin. (1) din Constituţie şi celor ale art. 21 alin. (3) din Legea fundamentală şi a reţinut că pragul valoric de peste 1.000.000 lei conduce la clasificarea cererilor adresate instanţelor judecătoreşti în importante, ca valoare în bani, şi mai puţin importante, ceea ce reprezintă o clasificare artificială şi nejustificată, întrucât dificultatea unei probleme de drept nu poate fi evaluată în funcţie de valoarea litigiului, ci de natura sa. Prin urmare, legiuitorul nu are îndreptăţirea constituţională de a bloca, în funcţie de valoarea pretenţiei deduse judecăţii, accesul la calea de atac a recursului, deoarece pune ab initio cetăţenii într-o situaţie diferită, fără a avea o justificare obiectivă şi rezonabilă (paragrafele 27 şi 28)”.

    Prin aceasta Decizie, CCR a statuat ca atunci cand are chef se transforma si in legiuitor pozitiv pentru ca „Curtea a reevaluat standardul de protecţie pe care îl asigură art. 16 alin. (1) şi art. 21 alin. (3) din Constituţie, în sensul reducerii marjei de apreciere a legiuitorului …”.

    De fapt, trebuie sa intelegem ca CCR e mai presus de orice putere a statului si mai presus decat insasi Constitutia, pentru ca DREPTUL DE A O INTERPRETA presupune in mod firesc PUTEREA DE A STALCI textele constitutionale in orice fel doresc juzii CCR. De fapt, articolul constitutional care precizeaza ca suveranitatea apartine poporului a fost indirect rescris de CCR in sensul ca, incepand de ieri, suveranitatea apartine CCR…
    Desigur, de ieri Inalta Curte de Casatie si Justitie va fi nevoita sa solutioneze un numar de dosare care pur si simplu ii va bloca activitatea … de fapt decizia CCR nr. 874/2018 loveste cu sarg si spor exact in Inalta Curte de Casatie si Justitie.

  18. Nu mai citesc continutul articolului pentru ca risc sa ma enervez din nou din cale afara si oricum m-am saturat sa comentez acest subiect. Am adus toate argumentele logice posibile impotriva acestei inventii numite „pensie speciala”. Si ce daca!

  19. „Circuitul apei in natura”

  20. Pentru informarea corecta a populatiei publicati si pensia medie a militarilor si politistilor.

    • Da BRAVO ai perfecta dreptate colegu. Sunt indivizi din politie si armata care au iesit cu pensii babane la nici 45 de ani. Sa nu mai zic ca cei mai multi din ei se reangajeaza in sistemul public sub diferite firme pe salarii mari ocupand locuri de munca la tineri absolventi. De la ministere primarii consilii judetene prefecturi pana la diferite structuri ale statului mustuiesc de pensionari din armata si politie. Unde este legea care interzicea cumulul pensiei cu salariul de la stat. Daca tot au iesit la pensie sa stea sa se odihnesca sau daca sunt buni sa mearga la privat dar ma indoiesc de acest lucru. Pusi sa aleaga pensia ori salariul NU V AR FI RUSINE. HOOOO.

    • Pensiile militare au o medie „umflata”de 3700,si adevarata de 2100 lei !De ce 3700 este o medie „umflata”?Ptr.ca in calculul ei s-au introdus si pensiile procurorilor, care sunt si magistrati si militari in acelasi timp.O struto-camila!Astfel,la calcularea pensiei sunt magistrati si calculul se face de catre ministerul justitiei conform legii pensiilor judecatorilor si magistratilor(mai mari decat 10000lei).La plata pensiei sunt insa brusc militari,si de aceea au fost trimise pensiile de tip magistrat,spre a fi platite de catre ministerul apararii,pe motiv ca acesti procurori sunt si militari.La calculul pensiei sunt magistrati,la plata pensiei sunt militari.Adica pensiile procurorilor NU SUNT PENSII MILITARE(nu s-au calculat dupa legea pensiei militare)dar cu toate acestea SUNT PLATITE DIN BUGETUL PENSIILOR MILITARE ,fiind luate in seama la calcularea mediei pensiei militare!!In plus,sunt folosite si drept exemple de pensii militare (!?!)mari,astfel incat au indus in mentalul colectiv,ideea ca toate pensiile militare sunt f.mari,de peste 10000lei!!!!Pensiile procurorilor si a magistratilor militari,reprezinta doar 10%din totalul pensiilor militare.
      Daca se iau( corect!)in calcul doar pensiile militare(fara cele provenite din justitie)media este de 2100 lei!
      Nu vad cum au militarii „pensii nesimtite”.Media este sub o pensie decenta.M-am interesat(pe site-ul min.apararii)si majoritatea pensiilor militare sunt cuprinse intre 900 si 2500 lei(85%).
      Am aflat cu stupoare ca,militarilor li se opreste din salarii 25%contributii pentru asigurari de pensii si sanatate,dar la calcularea pensiilor nu se iau in calcul aceste contributii,deoarece pensiile militare se calculeaza pe alte criterii.Astfel,rezulta pensii mult mai mici.Practic sunt”tepuiti”de catre guvern de 25%din salariu,pe care nu îl mai regasesc niciodata in pensie.Daca li s-ar aplica contributivitatea si punctul de pensie la calculul pensiei,ar avea pensii duble fata de cele actuale,si nimeni nu ar mai avea de comentat ceva.Dar guvernantii nu vor,ptr ca efortul bugetar ar fi mare si nu ar avea de unde sa umfle pensiile adevaratilor „speciali”.
      Mai mult:Pensiile militare au fost inghetate pe timp nelimitat,adica nu se vor mai mari prin recalculare in veci,dar ca sa nu fie vreo razmerita atunci cand majoritatea pensiilor civile vor depasi cu mult pe cele militare(deja un profesor are pensia mai mare decat a unui colonel ce a luptat in Afganistan)arunca o firmitura de indexare cu rata inflatiei de 1,3 lei(care inseamna vreo 30 lei,din care se scade impozit si ramane 20 lei) pe care o prezinta pompos si manipulator drept”marirea pensiilor militare”.De ce manipulator?Ptr ca starnesc reactia de ura a cetatenilor spalati pe creier impotriva”imbuibatilor de militari carora nu le mai ajung zecile de mii de lei pensie,si mai vor in plus”.Adica,jandarmul invalid dupa ce a fost taiat cu sabia de catre o beizadea,va incasa o pensie speciala de 1900lei in loc de 1880 lei.Maaaareee marireee.Si tare mareee pensie militara are!!
      In concluzie: bugetul pensiilor militare a fost ales de catre guvernanti drept sursa pentru toate maririle de pensii la civili.In acest scop au inghetat pensiile militare in 2017 prin ordonanta de urgenta a lui Olguta,apoi maririle pe care nu le-au mai facut,le-au redistribuit la fondul civil de pensii,la care s-au adaugat si cei 25%taiati din salariile militarilor!De ce nu au inghetat pensiile magistratilor(care sunt de peste 10000 de lei si care nu ar fi murit de foame),si au inghetat pensiile militarilor invalizi,ce au luptat in Afganistan,care oricum erau mici,lasandu-i realmente sa moara de foame si boala?!Apoi au manipulat populatia,prin mass media,impotriva pensiilor”fabuloase si speciale”ale militarilor,cu scopul de a dezarma si inabusi din fasa,orice incercare a militarilor de a cere dreptate.Lucru magistral facut!Am vazut la toate emisiunile tv,cum erau si sunt atacati verbal cu lozinci manipulatoare,sau inabusiti cu metoda taierii microfonului prin reclame,cei ce incearca sa explice cetatenilor adevarul.Fiindca au ajuns oprobiul publicului prin manipulare,militarii dupa ce ca sunt discriminati,nici nu sunt lasati sa-si prezinte adevarata situatie;aproape toti oamenii obisnuiti si-au insusit manipularea si îi înjură din capul locului ptr pensiile lor”speciale”.
      Concluzia concluziilor: toate maririle de pensii civile se bazeaza pe inghetarea pensiilor militarilor si furtul a 25% din salariile militarilor!ARMATA SUSTINE DIN SALARII si PENSII,TOATE MARIRILE DE PENSII LA CIVILI.Cand va bucurati de o marire,ganditi-va ca undeva un copil plange ptr ca tatal lui militar nu îi poate cumpara smartphon sau un costum de sport,asa cum fac parintii (IT-sti,doctori,ingineri,profesori)celorlalti colegi din scoala.Maririle sunt luate de la gura unei familii de militar,care oricum nu traieste in lux ca si cea a unui magistrat.
      Ma intreb de unde vor mai lua alte mariri.Tot de la militari?Apoi la razboi(care oricum vine vrem nu vrem)cu ei.Si scapa tara de ei definitiv,ca si asa impovarau bugetul nemeritat.Apoi,fara militari vor trebui sa lupte si civilii.Cine?Bineinteles ca cei cu pensii mici,talpa tarii,vor fi sacrificati.Si tot asa in sus,in ordinea salariilor si pensiilor.Cine vor ramane netrimisi in razboi?Bineinteles,tot cei cu adevaratele salarii si pensii speciale de peste 10000 lei,care vor face legile in asa fel,incat sa fie protejati potrivit importantei lor deosebite la supravietuirea tarii.

  21. Recomand articolul ” PENSIILE SPECIALE RUP COLOANA VERTEBRALA A CETATENILOR ROMANI ” DE IOAN VIERU , IN COTIDIANUL.RO ( 31 dec. 2018 ) ! ESTE INGROZITOR !

  22. Sistemul, sistemul….”M-a invins sistemul”, nu se poate din cauza „sistemului”, „sistemul” nu lasa sa…
    Ce dracu o fi ala „sistem”?!
    Pai asta e „sistemul”! Acesti zece mii de beneficiari de pensii speciale impreuna cu alte zeci de mii de securisti si fosti securisti. Adica vreo 50.000 de oameni pot sa hacuiasca o tara de 18 milioane!
    Frumoasa tara! Cum sa nu-ti placa?!

  23. @Iacov vorba multa dar nimic adevarat .nu exista militar cu pensie sub 2700 de lei si ala care ia asemenea pensie este un soldat care nu are niciun fel de studii doar 8 clase . Da ia zi coane cat are pensie un general ? Sau ofiterii de la maior in sus ? In Afganistan nimeni nu a plecat cu forta ba dimpotriva se pleaca pe PCR unde toti merg ptr bani si cariera ca da bine la dosar. Au ajuns unii din soldati mari ofiteri . Asa ca mucles sacanaua.

  24. Pensie calculata numai in funcție de contribuții !
    Burghezia Roșie NU are caracter, educație , profesionalism și ni Rușine !