Penuria de alimente și prețurile mari din Ungaria îi determină pe cetățenii maghiari să se organizeze în grupuri de Facebook pentru a face cumpărături în România – Transtelex
În Ungaria, mâncarea a devenit atât de scumpă încât mulți oameni consideră că merită să meargă cu mașina până în România pentru a face cumpărături importante, arată un reportaj publicat de Transtelex.
Fenomenul este din ce în ce mai răspândit și se vede cel mai bine în parcările centrelor comerciale din orașele din apropierea graniței. Potrivit paznicului unuia dintre magazine, se întâmplă uneori să fie mai multe mașini cu numere de înmatriculare maghiare decât românești.
Turismul transfrontalier de cumpărături are loc în ciuda faptului că prețurile alimentelor au crescut semnificativ în România în ultimele luni. O pagină de Facebook a fost deja lansată pentru a ajuta clienții care se mută la Carei.
„Sunt mulțumit, e loc în rezervor, fac plinul, pentru că aici un litru de benzină costă 405 forinți, în timp ce în Ungaria e 475 de forinți”, a declarat un cetățean maghiar venit în Carei la cumpărături.
El a adăugat că a călătorit ani de zile prin regiune cu camionul și are impresia că România este mai bogată decât Ungaria. În ultimul timp, prețurile în Slovacia și chiar în Ucraina sunt mai mici decât în Ungaria, iar acest lucru este valabil nu numai pentru alimente, ci și pentru îmbrăcăminte, încălțăminte și multe alte lucruri.
O altă familie a arătat pentru Transtelex: în magazinele din România poți cumpăra un kilogram de zahăr cu mai puțin de 400 de forinți, dar în Ungaria, prețul oficial al zahărului este de 450 de forinți, iar ei nu vând mai mult de 1-2 kilograme. Ceea ce, mai ales în sezonul conservelor, este foarte puțin.
El a mai spus că pentru multe produse, cum ar fi salamul, a calculat o diferență medie de preț de 15-20 de procente, dar au existat și exemple în care a reușit să cumpere de două sau trei ori mai ieftin.
Din cauza prețurilor oficiale introduse în Ungaria și a restricțiilor aferente, mulți oameni au mers în România pentru a face cumpărături chiar și atunci când aici era încă mai scump, de exemplu zahărul. Pur și simplu, pentru că cantitățile maxime disponibile în Ungaria – 1 kilogram de zahăr, 1 litru de ulei, 10 ouă – nu erau suficiente pentru bucătăria multora, mai ales dacă pe ordinea de zi se aflau gătitul sau gătitul mai mare.
Un paznic de la magazinul Lidl din Carei a relatat pentru Transtelex că cetățenii ungari cumpără în principal alimente de bază și vânează produse la reducere, de exemplu, uleiul, făina și berea au fost la reducere în ultimele zile, iar ei au cumpărat o cantitate semnificativă din acestea.
În urmă cu doar o lună, în Ungaria a fost lansată o pagină de Facebook care încearcă să îndrume persoanele interesate de cumpărături în Carei.
Administratorii urmăresc ultimele oferte din România și informează despre prețurile de bază. Dar site-ul nu se referă doar la alimente: ei oferă informații și despre hrana pentru animale de companie, unelte, haine și chilipiruri de mobilier, precum și despre gelaterii și pizzerii. Mai mult, ei încearcă să ajute și sistemul de carpooling, adică să îi organizeze pe cei care ar sări să cumpere, astfel încât să poată rezolva călătoria cât mai ieftin.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
15 comentarii