G4Media.ro

Performanță istorică a echipei naționale a României, la Campionatul Mondial de Dezbateri…

Performanță istorică a echipei naționale a României, la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi: Locul 8 în lume și cea mai bună echipă vorbitoare de engleză ca limbă străină

Echipa Națională a României a obținut o performanță istorică la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi, desfășurat online, fiind  singura din Europa care s-a clasat în primele 8 echipe ale lumii.

Totodată a fost declarată „Cea mai bună echipă EFL (vorbitoare de engleză, ca limbă străină)” din concurs, transmite joi Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică (ARDOR), într-un comunicat de presă.

Campionatul s-a desfășurat online între 25 iulie și 5 august.

România a fost singura țară din Europa prezentă în sferturile Campionatului Mondial.

Parcursul extraordinar al elevilor români s-a oprit în sferturi, în fața echipei statului Filipine.

Anul acesta, echipa României a fost formată din elevii:

Oana Nițu (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești)
Elena Rădulescu (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
Tania Acsinte (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
Irina Chicuș (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București)
Valeriu Cărășel (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București)
rezervă Arina Dumitru (clasa a X-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești).

Echipe puternice, formate din vorbitori nativi de limba engleză, precum echipa Angliei sau Irlandei, au părăsit turneul în fazele anterioare, au transmis reprezentanții ARDOR, într-un comunicat de presă.

Printre temele dezbătute se numără: posibilitatea ca serialele cu polițiști să facă mai mult rău decât bine, interzicerea producerii și a consumului de carne, comercializarea spațiului cosmic, capitalismul „curcubeu”, faptul că țările în curs de dezvoltare ar trebui să prioritizeze industrializarea în scopul substituirii importurilor în defavoarea industrializării orientate spre exporturi.

Echipa României a obținut și titlul de Cea mai bună echipă EFL („EFL Best Team”) dintre cele 19 echipe EFL (English as a Foreign Language – Engleza ca limbă străină) din concurs. Valeriu Cărășel (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București) a obținut un foarte bun loc 8 în clasamentul individual EFL.

„Campionatul Mondial înseamnă emoția din timpul dezbaterilor, când știi că trăiești momentele pentru care te-ai pregătit un an întreg, că dezbați împotriva celor mai bune echipe din lume și că ai ocazia să reprezinți România printre ele! E un context în care vii să dai tot ce poți, care îți confirmă că munca depusă până acum a meritat. Ești unde sperai să ajungi, ba chiar mai departe! Frumusețea dezbaterilor stă și în oportunitățile pe care ți le creează – oamenii pe care ii cunoști, subiectele diverse despre care te informezi, curiozitatea cu care ajungi să privești evenimentele din jur, precum și faptul că toate astea persistă în timp”, a spus Irina Chicuș (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București).

Lotul de antrenori care au pregătit în acest an echipa națională este format din instructori și arbitri cu experiență ai Asociației Române de Dezbateri, Oratorie și Retorică – ARDOR, mulți dintre ei foști componenți ai echipei naționale: Șerban Pitic, Diana Diaconescu, Ștefan Matei, Teodor Grama, Laura Drăgoi, Andrei Olaru, Miruna Cozianu, Eveline Dicu, Cătălin Panțiru.

România este reprezentată la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) încă din 2006.

Cea mai bună performanță anterioară a echipei a fost în 2020, când elevii români au obținut locul 15 în clasamentul general și locul 1 în clasamentul EFL.

„Dezbaterea este un sport intelectual. Este activitatea educațională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent. Dezbaterea îi ajută pe elevi să capete încredere în ei (un aspect crucial, la vârsta adolescenței), le dezvoltă gândirea critică și îi ajută să se cunoască și să se înțeleagă mai bine pe sine, îi învață abilități de documentare, de lucru în echipă, de discurs public, de argumentare și persuasiune” – Emanuel Beteringhe, președinte executiv ARDOR.

În parteneriat cu licee și universități, ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată țara, care reunesc 1600 de elevi anual. Cluburile au activitate constantă și participă și la evenimentele din circuitul ARDOR – 20-40 de evenimente pe an.

Cel mai important eveniment este Forumul Național de Dezbateri, care anul acesta se va desfășura în perioada 25-30 august și unde se vor înfrunta aproximativ 40 de echipe din toată țara. Mai multe informații puteți citi pe pagina de Facebook a evenimentului.

Sursă: ARDOR

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Viitoare deschizatoare de usi ca Dancila de la BNR, daca au o sansa la un concurs real pe acele posturi.

    • Te înșeli, copiii vorbesc engleză, nu romgleza, iar traseul lor va trece prin universități care predau in engleză, in Europa. Probabil nici nu se vor mai întoarce în mizeria și corupția de la noi, EU investește în educație.

    • ca intr-o colonie adevarata, fraierii de colonizati cu investitiile, iar colonistii direct cu „muncitori” specializati la cheie…frumos, tot inainte cu investiile in educatie in UE!

    • Valjeane, care-i partidul care a vandut industria grea la fier vechi, in anii 90-2000, adica a dat Romania pe mana colonistilor ? Ai uitat?

    • Important e ca România să investească în Cercetare, Edu-Cultură, Sport. Altfel îi pierdem pe olimpici. Se duc unde nu-s doctorate false, care n-au nevoie de colegi culţi.

    • Nu-i oprește nimeni pe colonizați să-și facă Datacenters, să fie revoluționari in AI, să creeze și să inoveze, astfel încât produsele lor să fie cerute în toată Europa. Industria aia in care munceau doar cu mâinile a dispărut de mult.

      Problema e ca sunt bețivi, fără aptitudini, încă visează la vremurile când câștigai bani fără școală și acum doar se plâng, dar cu țuica pe masă.

  2. Incetati, va rog, cu stirile astea nationalistoide! Care este castigul? Ce dracu castigam de la dezbateri? Castiga acei copii doar, dar noi?! Asta si pompierii din Grecia – indicatoare alea complexului nostru imens de inferioritate.

    • E simplu. Te ia si te bagă la parnaie fără dezbatere între procuror și avocat. Sentința vine în plic de la partid, unde fără dezbatere un tovarăș mai jmeker a decis. Iar la parnaie, gardianul, tot fără dezbatere, te……
      … mai continui sau e clar?…

      Dezbaterea e virtutea supremă a omenirii, de la agora ateniană si forul roman la parlamentele din zilele noastre. Fără dezbatere trăiam în continuare în peșteri și plecam la vânătoare când i se făcea foame domnului ăluia mai viril.

  3. Sigur ca stiu f bine limba engleza. O sa le fie de folos in tara in care se vor stabili..

  4. Bravo copii!!! Felicitări

  5. „Cu o floare nu se face Primavara.”

    Ca sa facem ceva cu tara asta, avem nevoie sa stam bine pe ‘debate’ 75% +1.

    Pt. asta, v-am tot zis, Logica din Cls. 5-a si Materie Obligatorie la BAC, indiferent de profil.

    Sunt vreo 300 de sofisme, majoritatea ‘ad hominem’ si preponderent ‘tu quoque’-uri, urmate de ‘red herings’-i si ‘oameni de paie'(tot ‘ad hominem’) iar pe restul va las sa le invatati …

    Chiar astept si eu o carte de „Logical Fallacies” in Librariile din Romania(fie ele si virtuale), cu pagini de calitate(material/continut). Si ar trebui sa le distrubuie Statul in case, varianta in romana, dar mai intai sa inceapa in Institutiile Statului(in special in Parlament), ca-i jale.

    Ati fi extrem de surprinsi sa vedeti cum s-ar reduce subiectele din Media de-ar incepe politicienii sa gandeasca si sa vorbeasca(argumenteze) logic.

    Daca aruncam cu ‘plastilina’ pe noi, ca la gradinita, n-ajungem prea departe …

    • P.S. : Ar fi fost interesant sa publicati(macar sursa, de exista) cu concluziile dezbaterilor …

      Sincer, mi-e greu sa cred ca au avut bazele in a discuta unele dintre subiecte la magnitudinea lor(Paritatea „Import/Export” la nivel Global), necesitand decenii doar pe aceasta axa, dar acesta, evident, nu este un argument …

      Le recomand oricand Graeber, Piketty, Ha-Joon Chang, de care v-am tot vorbit(si chiar postat cartile lor) …

    • Pentru dezbateri ai nevoie de mult mai mult decat logica, de aia ai nevoie de o echipa. Te invata sa ai incredere in cel de langa tine, sa iti respecti adversarii dar sa le cauti constant nod in papura in argumente, sa asculti pana la capat si sa formulezi contra-argumente fara sa intrerupi, inveti sa respecti niste reguli de exprimare destul de stricte, sa iti tii argumentele scurte si sa te incadrezi intr-un interval de timp. Si la final, inveti ca nu argumentezi doar impotriva unei echipe adverse, ci si pentru niste arbitri. Chiar daca argumentatia ta a fost perfecta, la fel trebuie sa fie si prezentarea, carisma, felul cum ai construit argumentele, pana si accentul conteaza uneori. Tot respectul meu pentru copiii aia, au demonstrat ca stapanesc multe skilluri de care majoritea adultilor din jurul lor nici macar nu au idee ca exista.

    • Felicitări ! Sa rămână printre cei mai buni din lume . Sa își creeze un viitor bun și să nu uite niciodată de unde au plecat . Să lăsăm jigodiile de politicieni și reporterii vânduți care încearcă să ne intoxice cu știrile lor , majoritatea false. Încă o dată felicitări pentru acești copii !