G4Media.ro

Perspectivele pieței auto din Germania: analiștii așteaptă frânarea vânzărilor de automobile electrice…

Sursa foto: Pixabay

Perspectivele pieței auto din Germania: analiștii așteaptă frânarea vânzărilor de automobile electrice și reduceri de preț la mașinile cu motor pe combustie

După numeroase blocaje, oferta pe piața auto va crește probabil în 2023, cu reduceri mai mari pentru vehiculele cu motoare pe benzină sau motorină. Pe de altă parte, mașinile electrice riscă să cadă în dizgrație, arată o analiză Deutsche Welle.

Perspectivele pieței auto în 2023 nu arată prea bine pentru producătorii germani. Ferdinand Dudenhöffer, director al CAR-Center Automotive Research din Duisburg, vorbește despre o „imagine sumbră” în ceea ce privește afacerile cu automobile în Europa.

Este adevărat că registrele de comenzi ale constructorilor de automobile sunt încă bine pline. Însă, potrivit analizei expertului, surplusul de comenzi de vehicule noi a fost posibil pentru că lanțurile de aprovizionare au fost perturbate și au lipsit semiconductori sau alte componente importante.

Ofertă mai redusă, marje mai mari

Odată cu lockdown-urile din timpul pandemiei, a apărut o situație cu totul specială, în sensul că producătorii au construit mai puține mașini decât planificaseră, iar oferta de vehicule noi s-a micșorat pe toată linia. Prin urmare, mașinile care au ieșit în cele din urmă de pe linia de asamblare au fost vândute cu marje mari de profit. Nenumăratele reduceri de preţuri din industria auto au devenit brusc de domeniul trecutului.

„Acest lucru va lua sfârșit în 2023”, spune Dudenhöffer. El presimte că „registrele de comenzi vor fi goale, iar clienții, care se vor rări, vor deveni mai valoroși”.

Aceasta deoarece inflația, prețurile ridicate la energie și recesiunea provoacă blocarea achizițiilor de mașini noi. „În 2023 vor renaște reducerile la mașini”, spune el.

„Europa pe drumul pierzaniei”

Dudenhöffer vede Europa „pe drumul pierzaniei”. În Germania am putea asista la o ușoară creștere a vânzărilor de mașini noi, în vreme ce în Franța, Anglia, Italia, Spania și în „cazul special” al Rusiei, vânzările vor scădea, estimează expertul.

În schimb, el se așteaptă ca vânzările de mașini să crească în Asia și America de Nord în 2023. Acest lucru se datorează faptului că SUA și China se bazează pe programe de stimulare economică de care va beneficia și industria auto.

Pericol din SUA

Legea de reducere a inflației a administrației Biden prevede cheltuieli de aproximativ 430 de miliarde de dolari pe zece ani, menite să facă posibil un viitor mai verde. Guvernul promite fiecărui cumpărător al unei mașini electrice un voucher fiscal de 7500 de dolari, dacă vehiculele sunt asamblate în SUA.

Acest regulament, care se aplică mutatis mutandis tuturor celorlalte industrii, probabil că vizează în primul rând China. Totuși, potrivit asociației bancare germane, lucrurile sunt suficient de vagi pentru a exclude companiile din alte țări, cum ar fi producătorii germani de automobile, care ar trebui să înființeze din ce în ce mai multe unități de producție în SUA.

Boom-ul mașinilor electrice

În Germania, înmatriculările noi de mașini electrice au crescut în mod semnificativ în ultima vreme. Asta pentru că, din iunie 2020, vehiculele pur electrice nou înmatriculate cu un preț de listă mai mic de 40.000 de euro sunt subvenționate cu 6000 de euro din partea guvernului federal și 3000 de euro din partea constructorului auto – în total 9000 de euro.

Cumpărătorii de autovehicule hibride plug-in parțial electrice vor primi o primă de achiziție de până la 6750 de euro.

Potrivit estimărilor Institutului CAR, până la sfârșitul anului 2022, automobilele electriceau reprezentat aproape 28% din piața germană de autoturisme. Acest lucru ar însemna aproximativ 720 000 de mașini electrice, dintre care 326 000 ar fi hibride plug-in și 394 000 vehicule complet electrice.

Subvențiile vor fi reduse

Din ianuarie 2023, nu numai că subvențiile sunt reduse, dar și prețurile energiei electrice cresc drastic. Nici măcar frânarea prețului energiei electrice, finanțată de stat, nu va aduce vreo ușurare. Aceasta deoarece se aplică doar la 80% din consum, iar încărcarea noilor mașini electrice se adaugă la consumul de electricitate al fiecărei gospodării.

Din acest motiv, majoritatea experților presupun că este de așteptat o scădere semnificativă a vânzărilor de mașini electrice noi. Ecologiștii și industria auto văd deja în pericol mult lăudata transformare în domeniul transporturilor.

Probleme în China

Producătorii germani se confruntă și cu o situație complicată în China, cea mai mare piață auto din lume. BMW și Mercedes-Benz vând peste 30% din vehiculele lor în această țară, iar Grupul VW chiar peste 40%.

Însă în ceea ce privește mașinile electrice, conceptul anterior de succes al germanilor nu pare să funcționeze în China. ”Handelsblatt” relatează că start-up-ul chinez Human Horizons depășește concurența cu modelul HiPhi X – și asta chiar în clasa de lux, unde se obțin cele mai mari profituri. Până în prezent, acest segment era dominat copios de Mercedes, BMW și Audi.

Puterea mărcii vechi își pierde din importanță

Jucătorii locali precum BYD, GAC, Li Auto și Nio sunt peste concurența din Europa și în alte segmente și clase de vehicule. Acestea oferă acum o calitate bună – lucru pe care îl constată și inginerii germani, care au testat îndelung mașinile de fabricație chinezească – și sunt mai ieftine.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Ca sa răspund unui cititor,rușii nu doar as prosti că nu-s in stare sa aibă o mașină a lor deși se lauda cu rachetele hipersonice dar sunt atât de prosti că le iau pe alea de la chinezi (că ceva ca lumea nu le mai da nici dracu) și culmea ,le ies și mult mai scumpe ca cele produse in China(fiind identice) !
    Iar legat de știrea cu Stelantis,are Europa ac de cojocul lor…Ai liniștește când le zice că le pune taxe și o lasă baltă.Ce produse consuma Europa din India(in afara poate de ceva mirodenii și stofe,fix ca acu mii de ani)?Pai daca Renault poate sa fabrice in Franța un Megane electric cam pe la 35.000€(prețul lor nu cel redus de subvenții ) in timp ce China face mașini și la 60.000€ ,înseamnă că Stelantis e mai slabă ,cu tot cu unificarea asta de eforturi și bugete franco-italiene.Pai voi chiar credeți că guvernele voastre or sa se uite cum le serviți voi șomeri pe tava ?
    De reîntoarcerea la mașini simple dar nu fumegătoare ce ziceți ?Râdeți de Spring dar e alt exemplu că Renault știe afaceri…Mașină simpla și relativ ieftina.Si nu se supără nimeni va vine din China pt că majoritatea celorlalte se fac in Europa (Romania,Slovenia,Spania,Franța).Se mai fac și în Maroc,Algeria,Argentina,Brazilia și Turcia dar acolo sunt colaborări locale ;cum americanii caută să-și readucă afacerile in tara la fel vor face și europenii !De afara trebuie sa iei doar energie ieftină,materii prime și inteligența.Ca acu se poate colabora de la distanta cu diversi specialiști din tari extracomunitare și e mai ieftin decât să investești în modernizari de fabrici,școlire,inginerii financiare și jonglerii sa spoliezi mafia politica de acolo,etc.Sper că Renault s-a lecuit la cat a pierdut cu fabricile rămase („cedate”) in Rusia ,in goana după marja cat mai mare !Sau poate vrea și Stelantis sa repete prostia lor…Viitorul conflict nu va fi SUA cu China și nici Coreea de N cu cea de Sud,cu Japonia sau SUA ci India cu Pakistan sau cu China !
    Au cea mai multă carne de tun infometata și sunt într-o dezvoltare militară fara precedent !Nu investiți în India că vă pierdeți banii !!Nici nu sunt prea harnici sau conștiincioși…Și se mai roagă și ăștia de nu știu câte ori pe zi 🙂