G4Media.ro

Peste 1.000 de oameni au murit în acest an în accidente rutiere…

Sursa foto: ISU București-Ilfov

Peste 1.000 de oameni au murit în acest an în accidente rutiere pe șoselele din România. Numărul este mai mic decât în 2021

Peste 1.000 de persoane au murit şi alte aproximativ 2.260 au fost rănite grav, în ultimele 8 luni, în accidente rutiere produse la nivelul întregii ţări, a informat, joi, Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR).

Potrivit unui comunicat al IGPR transmis Agerpres, în perioada 1 ianuarie – 30 august, la nivel naţional, au fost înregistrate 2.878 de accidente, soldate cu decesul a 1.029 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.258.

Comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2021, sursa citată arată că au fost înregistrate cu 253 mai puţine accidente (-8%), cu 88 mai puţine persoane decedate (-7,9%) şi cu 185 mai puţine persoane rănite grav (-7,6%) .

Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave au fost indisciplina pietonilor (18%) – 517 accidente, 215 persoane decedate, 307 rănite grav; nerespectarea regimului legal de viteză (18%), fiind înregistrate 517 accidente, soldate cu 201 decese şi rănirea gravă a altor 431 de persoane, menţionează Inspectoratul.

De asemenea, poliţiştii spun că printre principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave sunt şi abaterile bicicliştilor (11,2%), rezultând 323 de accidente, soldate cu decesul a 86 de persoane şi rănirea gravă a altor 237, neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor (8,2%), fiind înregistrate 237 de accidente, soldate cu decesul a 52 de persoane şi rănirea gravă a altor 209 şi neacordarea priorităţii de trecere pietonilor (8,2%), fiind înregistrate 237 de accidente, soldate cu decesul a 43 de persoane şi rănirea gravă a altor 198. Accidentele produse pe fondul primelor cinci cauze reprezintă 63,6% din totalul accidentelor rutiere grave.

Totodată, cele cinci cauze menţionate au generat 58,1% din totalul deceselor, 20,9% reprezentând indisciplina pietonilor, 19,5% nerespectarea regimului legal de viteză, 8,4% indisciplina bicicliştilor, 5,1% neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi 4,2% neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, indică oamenii legii, care adaugă că, pentru prevenirea evenimentelor rutiere, au fost desfăşurate 30.717 acţiuni, dintre care 1.855 privind indisciplina pietonilor, 6.743 pentru respectarea regimului legal de viteză, 1.374 privind indisciplina bicicliştilor, 1.070 pentru acordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi 1.714 pentru acordarea priorităţii de trecere pietonilor.

„Astfel, pentru nerespectarea prevederilor OUG 195/2002, au fost aplicate 1.366.523 de sancţiuni, dintre care 41.785 pentru indisciplina pietonilor, 420.171 pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 12.799 pentru neacordarea priorităţii de trecere pietonilor, 32.994 pentru indisciplina bicicliştilor, 10.103 pentru neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi 2.222 pentru indisciplina conducătorilor de trotinete”, se precizează în comunicat.

De asemenea, au fost reţinute 118.696 de permise de conducere, dintre care 54.137 pentru nerespectarea regimului legal de viteză (50.690 pentru depăşirea cu mai mult de 50 km/h şi 3.447 pentru depăşirea cu mai mult de 70 km/h), 16.041 pentru consumul de alcool (contravenţie), 12.799 pentru neacordare de prioritate de trecere pietonilor şi 10.103 pentru neacordare de prioritate de trecere vehiculelor.

La nivel naţional, poliţiştii au retras 46.508 certificate de înmatriculare/înregistrare, dintre care 21.675 (47%) pentru deficienţe tehnice, iar restul de 24.833 pentru alte situaţii, fiind retrase, totodată, şi 7.245 de plăcuţe de înmatriculare şi imobilizate 3.331 de vehicule.

Au fost constatate 14.586 de infracţiuni la regimul rutier, dintre care 5.183 reprezentând alcoolemie peste limita admisă, 3.179 sunt infracţiuni de conducere fără permis, 2.044 de fapte de conducere cu permis de conducere necorespunzător categoriei vehiculului, retras, anulat ori suspendat, 1.706 infracţiuni de conducere sub influenţa unor substanţe psihoactive şi 2.474 de alte abateri.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Asta e statistica tip PCR.
    De exemplu cei care au murit anul trecut nu pot sa moara si in acest an…basca scaderea parcului de masini odata ce le-ai facut zob.
    Exista o predispozitie a celor care au instincte vitezomane sau de nerespectare a regulilor de circulatie.Odata ce acesti „teribilisti” o mierlesc,sau isi distrug masina atunci baza de potentiali „teroristi rutieri” scade si implicit procentul accidentelor,mortilor si ranitilor.
    Mi-e greu sa cred ca accidentele scad atata timp cat legislatia este laxa si multi cu permisul suspendat conduc fara nici o jena in continuare.

    • Ne bucurăm c-au revenit la conducere specialiștii PCR care au construit drumuri timp de 33 de ani 😂

    • Dar voi, bolșevicii, când aveți de gând să crăpați ca să mai trăim și noi ?

  2. Numărul de sancțiuni ar reprezenta cam 120 pe zi pe județe + Bucureștiul.
    Extraordinar de puțin la cum se circulă în România !
    Ca pieton, într-un oraș mare constați aproape la fiecare minut contravenții care ar trebui sancționate – neoprirea la indicatorul Stop, nesemnalizarea schimbării de direcție, viteză peste limita legală, oprirea / staționarea în locuri interzise, vorbirea la telefon, nepurtarea centurii de siguranță (mai ales în spate), circulația cu bicicleta și trotineta electrică pe trotuar, etc., etc., etc.
    Bineînțeles nici urmă de poliție.

  3. In teorie vor fi in jur de 1500 de accidente pana la sfarsitul anului, fata de media 2000-2200 pana acum. Ma intreb ce e diferit anul asta, deoarece controalele sunt chiar mai putine. Ah da, statul roman minte in declaratii, minte in statistici, minte cum respira. That should be it!

  4. Cam 50% nu au ce sa caute pe soselele din România , despre soferi este vorba …
    Totul pleaca de la testul psihologic …acolo este problema ….
    Daca nu ar fi dat ȘPAGĂ ca sa treacă testul …. aveam cu cel putin 50% mai putin șoferi .
    Mai nou …se umbla cu „ȘORICIOAIKA” si la sală …
    Nu stiu sa ” cetească” dar trec sala …altă categori de ….” ȘOFERI ” facuți pe ȘPAGA de catre MILITIENII ȘPĂGARI