G4Media.ro

Peste 330 de autoturisme electrice noi au fost înmatriculate în România în…

Sursa Foto: Pexels

Peste 330 de autoturisme electrice noi au fost înmatriculate în România în iulie / 7.500 de vehicule electrice sunt în circulaţie

Peste 330 de autoturisme electrice noi au fost înmatriculate în România, în luna iulie, iar cifrele la nivel naţional arată că sunt în circulaţie aproximativ 7.500 de vehicule electrice.

Potrivit unui sondaj realizat de E.ON şi Kantar Emnid în Germania şi alte 12 ţări europene, majoritatea europenilor cred în revoluţia electromobilităţii.

Aproximativ 70% dintre europeni sunt convinşi că sistemele de propulsie alternative vor domina motoarele cu ardere până în 2030, în timp ce germanii sunt ceva mai sceptici decât majoritatea vecinilor europeni şi doar şase din zece cred că vehiculele electrice vor domina drumurile.

În timp ce numărul de maşini electrice care rulează pe şosele este în creştere, şi interesul pentru cumpărarea uneia creşte, de asemenea. Aproximativ 45% dintre germanii care intenţionează să cumpere o maşină preferă una hibridă, electrică sau alimentată cu hidrogen. Astfel, disponibilitatea de a cumpăra o maşină electrică s-a triplat în Germania începând cu anul 2019.

„Cu toate acestea, interesul pentru maşinile electrice este cel mai mare în Italia. Aici, 66% ar dori să conducă următoarea maşină cu alimentare electrică”, mai arată cercetarea.

Şi în România statisticile arată o creştere semnificativă de la an la an a numărului de autovehicule electrice vândute, ceea ce indică o orientare clară către unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport, la fel cum se întâmplă în lumea întreagă.

Numai în luna iulie a.c. au fost înmatriculate peste 330 de autoturisme electrice noi în ţara noastră, iar cifrele la nivel naţional arată că sunt în circulaţie aproximativ 7.500 de vehicule electrice, relevă rezultatele sondajului.

Pe de altă parte, cercetarea mai arată că europenii „sunt în mare parte de acord cu privire la motivele pentru care încă se pronunţă împotriva achiziţionării unei maşini electrice.”

„Pe primul loc este preţul, urmat de numărul de staţii de încărcare. În Germania, situaţia este diferită: aici, în principal, tipurile de baterii descurajează potenţialii clienţi să cumpere o maşină electrică. Pe de altă parte, preţul este doar al treilea factor în ordinea importanţei de care se ţine cont la alegerea unui vehicul”, susţin autorii sondajului.

În ceea ce priveşte diferitele sisteme de acţionare, aproximativ o treime dintre europeni consideră că vehiculele 100% electrice vor domina şoselele în 2030. În schimb, 27% văd maşinile hibride în frunte.

Cu toate acestea, comparând câteva ţări, există un dezacord: în timp ce mai mult de jumătate dintre francezi şi români cred în maşinile 100% electrice, doar aproape un sfert dintre germani le împărtăşesc opinia.

Totodată, locuitorii din Republica Cehă, Danemarca, Polonia şi Italia este foarte probabil să susţină tehnologiile hibride.

Potrivit cercetării, cu cât se realizează mai multe progrese în ceea ce priveşte infrastructura de încărcare, diversitatea modelelor, gama şi preţul, cu atât devine mai atractivă trecerea la mobilitatea electrică.

Infrastructura de încărcare publică din Germania îşi aduce deja contribuţia. În prezent, există în jur de 50.000 de puncte de încărcare disponibile la nivel naţional.

  • „Clienţii E.ON Drive îşi pot încărca deja maşinile electrice la peste 30.000 din aceste staţii. În extinderea în continuare a mobilităţii electrice, E.ON se concentrează pe îmbunătăţiri suplimentare în infrastructura de încărcare şi soluţii integrate pentru clienţii privaţi şi din sectorul business. Aceasta include planificarea şi implementarea soluţiilor de încărcare pentru companii şi municipalităţi, precum şi hardware şi software pentru uz privat, fie acasă, fie pe şosea”, mai susţin autorii studiului.

Pentru a creşte, de asemenea, calitatea încărcării, E.ON testează utilizarea inteligenţei artificiale (AI) şi a roboticii, precum şi noi abordări în managementul descentralizat al energiei în unitatea sa de inovare. De exemplu, împreună cu compania gridX, E.ON a implementat un management dinamic bazat pe AI care permite încărcarea mai multor vehicule simultan în parcarea unei companii, fără a fi nevoie de extinderea conexiunii la reţea.

Totodată, managementul inteligent al energiei ia în considerare circuitul de sarcină al clădirii şi punctul de conectare la reţea pentru a evita costurile şi supraîncărcările. (Sursa: Agerpres)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Foarte multe jumatati de adevar in articol.
    Masinile pe baterii sunt ce vrei voi dar „sustenabile” sigur nu sunt. Rezervele cunoscute de litiu ar ajunge pentru 600 mil -1.2 mld vehicule electrice, sau mai putin, in functie de volumul consumat pentru baterii stationare si alte aplicatii.
    Este din start un drum infundat si un castig foarte mic pentru mediu deoarece extragerea si procesarea materiei prime utilizeaza combustibil fosil.
    Investim intr-o tehnologie compatibila cu transportul aeronautic si masinile grele? Nu, pentru acelea vom crea o infrastructura separata.

  2. Astia care sunt ingrijorati de poluare sa lase naiba electrica (fabricarea bateriilor polueaza mult) si trotinetele! Sa isi faca masina cum avea Fred Flinstone :)) Eu raman la benzinara.

  3. Iar propaganda facuta mult prea ieftin!

    330 de automobile electrice in iulie. Wow!
    Dar stai asa … or fi multe sau putine?!

    Adica nu ne zice si noua redactorul, 330 din cate in total? Iar ramane pe vară, ca la precedentul articol auto? 😈

  4. Fără să vă supăr ,va dați cu părerea fără să cunoașteți fenomenul practic,,,adică sa aveți o.masina numai pe baterii adică electrica !
    Eu sunt în cumoștința dd cauza !
    Am o Kona Hyundai de 3 luni !
    Sunt impresionat de a dreptul de diferență mare în toate privințele,,,in primul rand costul..ajunge uneori dd 10 ori mai mic,, sa la jumătate inafsra țării ,,,poate mai.puțin dacă urmărești locurile dd incarcard gratuite!!
    2.Alta surpriza ,, timpul de încărcare, ,,,in 25 min.la stațiile din țară și.Ungaria,Austria , încarci Oana la 80 la sută,,,și.poți merge mai departe
    3.,,,autonomie în oraș ,,,incredibil 550 km…afara cam 500 km ,,iar pe autostradă,,,încărcată full,4 pers,,,media de mers 120 km pe ora,,modul de condus Normal ,,,iar sub 100 km per ora modul ECO..(ARE 4 MODURI DE CONDUS ,,ECO,ECO+,NORMAL ,sport
    4.putere,,f bună,,204 CP…etc
    5.ușor de condus silențioase,,,
    6.scutire dd impozit,parcări gratuite,în unele locuri,lipsa schimb.ulei,etc
    ….va stau la dispoziție cu detalii…am parcurs pana acum 10 000km…am mers și.prin Europa,,,România sta bine la stații incarcare,,,poate e osurptiza pt voi…dar eu spun din experienta mea ,,,pe drumuri
    Asa ca oameni buni ,,curaj…nu durează mult,,,!!!