G4Media.ro

Peste 45.200 de maşini electrice, în circulaţie în România / Aproape 5.000…

Sursa: Unsplash.com

Peste 45.200 de maşini electrice, în circulaţie în România / Aproape 5.000 de unităţi, înmatriculate în primele 4 luni din 2024 (analiză)

Peste 45.200 de maşini electrice circulă, în prezent, pe şoselele din România, dintre care aproape 5.000 de unităţi au fost înmatriculate în primele patru luni din 2024, conform unei analize de piaţă realizate de unul dintre cei mai importanţi jucători în domeniul mobilităţii electrice din România, transmite Agerpres.

Datele centralizate de Lektri.Co în Indexul de e-mobilitate arată că, în trei dintre cele patru luni ale acestui an, s-a constatat o creştere a numărului de înmatriculări de vehicule electrice, comparativ cu fiecare lună corespondentă din 2023. Doar luna martie face excepţie, fiind înmatriculate 853 de automobile electrice, comparativ cu 1.137, în martie 2023.

Potrivit sursei citate, prima lună din an a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 60% faţă de ianuarie 2023, urmată de o majorare moderată în februarie (cu 17% faţă de februarie 2023).

Luna martie din anul curent a adus o scădere de 25% a înmatriculărilor, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul anterior, însă luna aprilie a experimentat o creştere de 1,7% faţă de aprilie 2023.

Astfel, în primele patru luni din 2024, au fost înmatriculate 4.962 de automobile electrice, dintre care 276 vehicule comerciale uşoare LCV. Pe drumurile din România se află în circulaţie, la ora actuală, 45.248 de maşini electrice.

La nivel general, Dacia Spring rămâne liderul achiziţiilor făcute de către şoferii români care au decis să folosească un vehicul electric, cu 1.490 de vehicule înmatriculate din ianuarie până la finele lui aprilie (30% din totalul maşinilor electrice înregistrate în 2024). În ansamblu, de la lansarea sa pe piaţă, modelul Spring a consemnat un total de 17.350 de înmatriculări, adică 39% din numărul total al parcului auto electrificat din ţară.

Revenind la situaţia centralizată pe primele patru luni din 2024, pe locurile doi şi trei ale topului se situează, în continuare, Tesla Model 3 şi Tesla Model Y.

Totodată, în premieră, a fost adus aproape de podium un alt vehicul electric în afară de cele trei deja consacrate – Renault Megane E-Tech, care a avut 53 de înmatriculări, faţă de 59 ale Model Y.

Cel mai înmatriculat vehicul electric din categoria LCV rămâne Ford Transit, care a ajuns în luna aprilie pe locul 7 în topul înmatriculărilor de maşini electrice în România. De asemenea, pe segmentul high-end, Audi, BMW, Mercedes-Benz şi Porsche au înregistrat 517 de înmatriculări, în cursul acestui an, echivalentul a 10% din totalul vehiculelor electrice înregistrate în România, în 2024.

„Observăm o continuă creştere a pieţei de vehicule electrice în România. Cu toate că ritmul a încetinit, aşa cum se întâmplă la nivel european, vorbim în continuare de o evoluţie pozitivă a parcului auto electric din ţară. Mai mult, predicţiile noastre sugerează că 2024 va fi primul an care va înregistra peste 20.000 de înmatriculări de maşini electrice în România”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.Co, într-un comunicat de presă.

Lektri.Co a fost înfiinţată în anul 2018 la Timişoara şi numără în prezent 20 de angajaţi. Compania este un brand al grupului SafeFleet, cu activităţi în industria mobilităţii şi oferă soluţii de încărcare a maşinilor electrice pentru utilizatorii casnici, companii care doresc să implementeze staţii de încărcare pentru angajaţi şi domeniile HoReCa şi retail.

Staţiile de încărcare Lektri.Co sunt utilizate în România, Serbia, Polonia, Germania, Franţa şi Italia.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Asta inseamna 0,55% din totalul autoturismelor si 0,47% din totalul parcului auto din Romania.

    • Da nu o sa inlocuim parcul auto peste noapte. Dar 20k de masini anul asta si cu crestere de 30% pe an obliga si producatorii de auto sa schimbe pe electric.
      Industria auto este obisnuita sa perpeleasca clientul anual cu revizii si distributii… Aia care aduc spring de 8k de $ din China si ti-l vand dublu sunt nesimtiti. Cu o competitie pe masura o sa scada si pretul electricelor la un pret mai abordabil.