Peste 500 de milioane de lei pentru conectarea Aeroportului Otopeni cu linia de cale ferată care face legătura cu Gara de Nord . Investiţia ar urma să fie gata în următoarele 14 luni
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA pune la bătaie 497.381.000 de lei fără TVA pentru conectarea Aeroportului Otopeni cu linia de cale ferată existentă deja și care face legătura cu Gara de Nord, cel puțin așa rezultă din anunțurile de intenție publicate de CFR. Lucrările de investiţii presupun construirea a 2 km de cale ferata în plus faţă de cea existentă, a unui pasaj suprateran peste DN1 şi a unei gari în interiorul aeroportului Otopeni şi urmează a se desfăşura pe parcursul a 14 luni – 2 luni proiectare şi 12 luni realizarea propriu-zisă a lucrărilor care vor avea, tot conform contractului, o garanţie de 60 de luni.
În paralel, CFR organizează o licitaţie pentru consultanţă şi supervizare a lucrărilor ce urmează a se desfăşura în Otopeni pentru care are alocaţi 6.960.708 de lei fără T.V.A. Procedurile au fost publicate pe site-ul de achiziţii publice – SICAP. Data estimativă a lansării licitației în ambele cazuri este de 24 decembrie 2018, ora 16.00.
Anunţul CFR vine în contextul în care, în septembrie 2014, Bucureştiul a obţinut de la UEFA dreptul de a organiza patru meciuri la Campionatul European din 2020 – trei în faza grupelor și unul din optimile de finală.
Pentru asta, Guvernul Ponta şi-a luat angajamentul că va lega Aeroportul Otopeni de oraş prin mijloace de transport în comun şi că va face legături prin autostrăzi cu ieşirile din ţară.
Ideea legării căii ferate cu aeroportul Otopeni a fost resuscitată în 2016 şi apoi reabandonată în favoarea construirii liniei de metrou. Cele mai optimiste estimări arătau că aceasta ar fi fost finalizată abia ăn 2023 şi ar fi costat de cel putin 13 ori mai mult decât reabilitarea şi extinderea căii ferate.
Faptul că CFR se grăbeşte extrem de mult o demonstrează condiţiile pe care le cere compania feroviară prin caietul de sarcini. La alegerea firmei care se va ocupa de realizarea legătorii cu Gara de Nord, comisia de evaluare va lua în calcul oferta financiară doar în proporţie de 40%.
Pentru 60% din punctaj, firma care doreşte contractul trebuie să demonstreze capacitatea tehnică de implementare a contractului, precum și o planificare adecvată a resurselor umane și a activităților.
Mai exact, ofertantul trebuie să prezinte tehnologia de execuţie a lucrării astfel încât să demonstreze, prin numărul de utilaje de forare, că este capabil să deschida şi să opereze, concomitent, mai multe fronturi de lucru astfel încât să se încadreze în durata de execuţie de 12 luni.
În 2016, în Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA pentru perioada 2016-2020, aprobat prin Hotărâre de Guvern se prevedeau două etape pentru reabilitarea şi modernizarea căii ferate care leagă Gara de Nord cu Aeroportul Henri Coandă. Una presupunea prelungirea actualei linii de cale ferată cu aproximativ 2 kilometri printr-un tunel pe sub DN1 şi realizarea unei aeorgări – proiect lansat de CFR şi cea de a doua ar însemna modernizarea celor 28 de km ai actualei magistrale feroviare prin realizarea unei linii dublu-electrificate.
O dată cu lansarea documentului din 2016, România liberă arăta că în dreptul obiectivului de investiţii „Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” figura suma de 291.736.790 euro fără TVA, lucru care ar fi însemnat un preţ de 10,39 milioane de euro/km pentru fiecare dintre cei 28 de km, cât avea lungimea tronsonul. Preţul era considerat enorm. Doar pentru tronsonul dintre Predeal şi Braşov (26 km), costul unitar era mai mare, de 15,25 milioane de euro/km, într-o zonă geografică dificilă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii