G4Media.ro

Peste 78 de tone de deșeuri din plastic, cauciucuri, textile şi haine…

sursa foto: Poliția de Frontieră

Peste 78 de tone de deșeuri din plastic, cauciucuri, textile şi haine uzate, expediate din Italia și Germania, oprite la vama Nădlac

Poliţiştii de frontieră de la Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea împreună cu lucrători ai Comisariatului Judeţean Bihor şi Arad – din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu, nu au permis intrarea în ţară a unor automarfare, încărcate cu 78.550 de kilograme deşeuri, întrucât şoferii nu au putut prezenta documente complete, necesare importului, conform prevederilor legale în vigoare. Deşeurile erau expediate din Italia şi Germania, fiind destinate unor societăţi comerciale din România, transmite News.ro.

„În data de 29.10.2022, poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II împreună cu lucrători ai Comisariatului Judeţean Arad din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu, au efectuat controlul, la intrarea în ţară, pentru trei mijloace de transport, încărcate cu 56.210 de kilograme deşeuri. Cele trei automarfare erau conduse de către cetăţeni români, două dintre acestea fiind încărcate cu deşeuri constând în textile şi haine uzate, în cantitate totală de 33.310 kg, iar celălălt era încărcat cu deşeuri din plastic şi cauciuc, în cantitate de 22.900 de kg. Existând suspiciuni cu privire la legalitatea acestor transporturi, poliţiştii de frontieră au solicitat sprijin autorizat reprezentanţilor Gărzii Naţionale de Mediu, stabilind faptul că cei trei şoferi nu deţin documente complete, necesare importului de deşeuri”, arată comunicatul de presă al Poliţiei de Frontieră.

Sursa citată mai precizează că un caz similar a fost constatat şi în seara de 28 octombrie, când, poliţiştii de frontieră din cadrul PTF Borş II alături de reprezentanţi ai Comisariatului Judeţean Bihor, au efectuat controlul asupra unui automarfar, condus de către un cetăţean român.

„Şoferul transporta, conform documentelor prezentate, 22.340 de kg deşeuri din plastic şi cauciuc. În cadrul verificărilor, s-a stabilit faptul că documentele de transport sunt incomplete”, conform sursei menţionate.

În toate cele patru cazuri, autorităţile de control nu au permis accesul pe teritoriul României mijloacelor de transport sus-menţionate, deşeurile fiind returnate societăţilor expeditoare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Dacă România era în Senghen nu era nicio problema sa între.

    • Aceleași cuvinte le aveam și eu pe limbă. Mergeau săgeată să descarce undeva pe câmp. M-aș bucura să mai dureze 10 ani cu Schengen ul. In caz contrar ajung toate gunoaiele mult mai ușor la noi și lemnele noastre peste hotare. Cu granițe mai există cât de cât controale. Până nu mai tăiem din corupție, ar trbeui amânat cu Schengen ul

    • Vezi câte deșeuri au trimis europenii prin Asia (Indonezia, Malaysia), in plus față de ce au contactat. A fost scandal acum câțiva ani, dar nu cred ca au făcut vâlvă în EU.

      Ipocrizia europenilor (germanilor, în mod deosebit) a devenit grețoasa.

  2. Problema o reprezinta asa zisii afaceristi romani, lacomi dupa bani castigati usor care incheie aceste contracte dezastruoase in lipsa legislatiei de protectie a mediului. Aceasta trebuie sa prevada pedepse aspre pentru cei ce incalca legea.