G4Media.ro

Peste 800 de universitari reclamă la CCR legea care interzice referirea la…

sursa foto: SNSPA

Peste 800 de universitari reclamă la CCR legea care interzice referirea la identitatea de gen în școli

SNSPA, cu susţinerea altor universităţi din România, centre şi institute de cercetare, asociaţii profesionale universitare şi sprijinită de peste 800 de profesori şi cercetători români şi străini, a depus la Curtea Constituţională un punct de vedere prin care susţine sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis privind neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea art. 7 din Legea Educaţiei Naţionale 1/2011, prin care se interzice în instituţiile de învăţământ referirea la identitatea de gen, transmite Agerpres.

Sesizarea respectivă urmează să fie discutată de CCR pe data de 30 septembrie.

Într-un comunicat remis joi, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) a anunţat că, alături de Universitatea de Vest din Timişoara, cu susţinerea altor universităţi din România şi din întreaga lume, a unor centre şi institute de cercetare, asociaţii profesionale universitare şi sprijinită de 885 profesori şi cercetători români şi străini, a depus la Curtea Constituţională a României un punct de vedere legal, un „prieten al curţii”, Amicus Curiae, elaborat în sprijinul sesizării de neconstituţionalitate asupra Legii nr. 87/2020 pentru modificarea art. 7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, pe care preşedintele Klaus Iohannis a formulat-o la data de 10 iulie.

Demersul reprezintă o argumentaţie juridică a unor poziţii ferme, exprimate deja de patru universităţi din România, la momentul adoptării de către Parlament a Legii nr.87/2020, respectiv Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti, Universitatea de Vest din Timişoara şi SNSPA..

Conform SNSPA, prin acest „Amicus Curiae”, organizaţiile şi persoanele semnatare aduc argumente de natură juridică, ce demonstrează caracterul neconstituţional al prevederilor normative propuse de Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, dar şi sensul, importanţa şi necesitatea studiilor de gen într-un stat democratic.

Demersul se bucură de o largă susţinere la nivel internaţional: 10 rectori ai unor universităţi prestigioase din Europa, prorectori şi decani ai unor instituţii relevante din Europa şi SUA, 39 de centre şi institute de cercetare, reţele şi asociaţii academice internaţionale au răspuns într-un termen foarte scurt cu mesaje clare de susţinere.

Acestora li se adaugă peste 830 de semnături individuale ce aparţin unor profesori şi cercetători din domenii variate precum studii de gen, sociologie, ştiinţe politice, relaţii internaţionale, istorie, filosofie, istoria artei, ştiinţe ale comunicării.

Universitari cu renume internaţional de necontestat se află în lista de semnatari, cu expertiză în domeniul studiilor de gen şi studiilor europene, ştiinţelor politice şi relaţiilor internaţionale, precum şi cercetători de vârf din spaţiul românesc, se arată în comunicat.

Conform SNSPA, printre semnatari se află nume cunoscute publicului român: Katherine Verdery (profesor, City University of New York’s Graduate Center), Gail Kligman (profesor UCLA), Maria Bucur (profesor Indiana University).

Dintre universităţile reprezentate prin universitari se menţionează: Princeton, Harvard, Yale (SUA), Cambridge, King’s College (UK), Paris Sorbonne, Universite libre de Bruxelles, Freie Universitat Berlin (UE).

„În măsura în care asaltul asupra libertăţilor democratice pe calea atacului la studiile de gen şi la protecţia minorităţilor are o dimensiune internaţională – parte a tendinţelor iliberale din ultimii ani – dorim să subliniem prezenţa în listă a unor universitari de anvergură mondială, specialişti în diverse tematici din câmpul studiilor de gen: Judith Butler (profesor, University of California at Berkeley), Delphine Dulong (profesor, Universitatea Paris 1 Pantheon-Sorbonne, France), David Paternotte (profesor, Universite libre de Bruxelles), Joan W. Scott (profesor Emerita, Princeton New Jersey), Mieke Verloo (profesor, Radboud University, Nijmegen, Netherlands).

Un grup de universitari români cu preocupări de cercetare în domeniul studiilor de gen au lucrat efectiv la dezvoltarea studiilor de gen din România şi la proiectul „Amicus Curiae”: Mihaela Miroiu (profesor universitar, fondatoarea Masteratului Politici, Gen şi Minorităţi, SNSPA), Ionela Băluţă (profesor universitar, fondatoarea Masteratului Politicile egalităţii de şanse în context românesc şi european, master integrat într-un consorţiu de şapte universităţi europene, Universitatea din Bucureşti), Oana Băluţă (conferenţiar universitar, Universitatea din Bucureşti), Măriuca Oana Constantin (lector universitar, SNSPA), Iustina Ionescu (avocat, doctorand SNSPA), Liliana Popescu (profesor universitar, SNSPA).

În 16 iunie, Senatul a adoptat proiectul care modifică Legea educaţiei naţionale şi care interzice „în unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale, inclusiv în unităţile care oferă educaţie extraşcolară”, activităţile „în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identităţii de gen, înţeleasă ca teoria sau opinia că genul este un concept diferit de sexul biologic şi că cele două nu sunt întotdeauna aceleaşi”.

Organizaţiile şi persoanele semnatare aduc în atenţia Curţii Constituţionale următoarele:

1. Din punct de vedere juridic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011:

* îngrădeşte dreptul la libertatea de exprimare, inclusiv a opiniilor ştiinţifice, garantat de Constituţia României (art.30, alin.(1) şi (2) ) precum şi de Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (art.10);

* subminează libertatea de cercetare şi reprezintă o ingerinţă gravă a politicului în autonomia universitară, încălcând Constituţia României (art. 32);

* contravine legislaţiei Uniunii Europene (în special art. 13 din Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene care garantează libertatea artelor şi a cercetării ştiinţifice), precum şi tratatelor internaţionale – de exemplu Convenţia pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare împotriva femeilor adoptată în cadrul ONU şi Convenţia Consiliului Europei privind prevenirea şi combaterea violenţei împotriva femeilor şi a violenţei domestice (Convenţia de la Istanbul) adoptată în cadrul Consiliului Europei;

* propune o viziune asupra definiţiilor conceptelor de sex şi gen, care contrazice legislaţia internă în vigoare şi tratate internaţionale importante la care România este parte, precum Convenţia de la Istanbul.

2. Din punct de vedere academic şi democratic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011:

* intervine brutal în demersurile ştiinţifice proprii spaţiului academic, pentru că interzice nu doar activităţi care abordează teorii şi opinii legate de dimensiunea de gen a identităţii umane, ci o întreagă disciplină legitimă de studiu şi de cercetare, şi anume studiile de gen, la care cercetătorii români au contribuit şi continuă să contribuie în mod semnificativ – disciplină prezentă în cercetarea academică mondială de peste 70 de ani;

* ignoră rezultatele cercetării din domeniul studiilor de gen, care aduc contribuţii valoroase în domenii diverse: studii politice, istorie, sociologie, filosofie, antropologie, psihologie şi drept, studii literare, jurnalism, ştiinţe ale educaţiei, teatru, medicină şi tehnologie. Dovada importanţei studiilor de gen în spaţiul academic este certificată, între altele, prin existenţa centrelor de cercetare şi a programelor în domeniul studiilor de gen în toate marile universităţi ale lumii, precum şi dezvoltarea acestora (după 1989, odată cu democratizarea spaţiului universitar) şi în universităţile din România;

* contravine misiunii fundamentale a spaţiului academic, care constă în producerea de cunoaştere şi formarea generaţiilor viitoare în spirit democratic – studiile de gen au un rol esenţial în formarea de cercetători şi experţi într-un domeniu fundamental pentru orice regim democratic: egalitatea de şanse şi egalitatea de gen;

* încalcă normele şi criteriile de evaluare ale ARACIS, care a introdus discipline legate de studiile de gen în mai multe domenii din câmpul ştiinţelor sociale şi a acreditat programe de masterat cu specializare în studii de gen.

Persoanele şi instituţiile semnatare consideră că există temeiuri de fapt şi de drept pentru constatarea caracterului neconstituţional şi nedemocratic al Legii pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011.

sursa foto: SNSPA

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. Lobby-ul LGBT e puternic. O gramada de universitari care sustin aberatia transgenderismului! Incredibil

    • Vezi că la orele de gramatică din clasa a 2-a se explică clar ce e genul. Mai terminați cu asta cu genul și homosexualii, că doar ați trecut pe la orele de limba și literatura română, presupun. Niște bătuți în cap care n-au trecut pe la școală învârt ideea asta cu gen și lgbt și cu atâta certitudine debitează idioțenii. Nu înțeleg ce fel de om trebuie să fii ca să nu te prinzi că debitează halucinații.

    • Nu este deloc incredibil, o grămadă de universitari trăite din asta! Cum ar putea să-și mai dea doctorate în „studii asupra identității de gen” dacă nu ar mai exista materia respectivă!
      Nu e mai simplu să frece menta pe bani de la buget decât să muncească pentru chestii concrete? 😉

    • @Alina M, genul de la limba romana nu are legatura cu notiunea de gen pe care o inainteaza aceasta ideologie. Ei sustin ca „genul” este modul in care o persoana se identifica cu propria sexualitate si doreste sa fie perceput. Acesta este un construct si nu are corespondent in gramatica sau in lumea vie, fiind numai o idee stramba. In natura exista sex, nu gen, iar in gramatica exista reguli care apartin cutumelor unei limbi, fara A EXISTA in realitate. Intelegeti diferenta?

  2. America trece în noiembrie de la razboiul cultural la războiul civil, iar noi le importam țăcăneala de gen, că nu avem alte probleme de rezolvat. Tot din universități a pornit acest virus sexo-marxist și la ei, cu teoria intersecționalismului (grupuri victimă, clase sociale protejate) și a sexului biologic ca și construcție socială („social construct”). Știați că în Canada (Ontario), o femeie care se simte în ziua aia bărbat se poate inregistra ca atare în registrul civil? A făcut-o demonstrativ Lauren Southern, o jurnalista conservatoare. După aceea a născut. Vrem această sinucidere culturală colectivă și la noi? Poate că în sensul cel mai formal juridic modificarea legii educației în sensul interzicerii studiilor de gen este intr-adevăr neconstituțională, nu mă pot pronunța. Motivațiile reale ale acestor universitari nu sunt însă apărarea Constituției, ci dobândirea armelor pentru feminismul de generația a-IV-a (adică sexo-marxism, socialism ginocentric institutionalizat=matriarhat). Pare o glumă sinistră pentru noi, dar cultural suntem la doar 10-15 ani distanță de ei. Odată ce o nouă generație de creiere este spălată în această ideologie/religie, via universități, devine o stare de permanență, cum este la ei de 20 de ani deja.

    • Exact! Cum să se impună voința minorității asupra majorității, minoritatea nu poate determina norma socială

  3. Ingrădeşte dreptul la libertatea de exprimare, inclusiv a opiniilor ştiinţifice, garantat de Constituţia României (art.30, alin.(1) şi (2) ) precum şi de Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (art.10);

    Da? Si daca introduc cursuri despre terapia de conversie, acesti mari intelectuali imi vor apara „dreptul la liberate de exprimare” ? Cumva nu prea cred. Ipocritilor.

  4. Nu inteleg, cum poate fi libertate de exprimare ceva ce nu a existat pana acum. Pe viitor daca oamenii cu gugustiucul mic, de sub 10, nu vor primi gagici gratuite, gata, le este ingradita libertatea de exprimare. Nu poti sa zici ca orice lucru inventat, care este interzis, este gata, ingradirea libertatii.

  5. Homalăi universitari din toată lumea, uniți-vă!

  6. Johannis e obligat sa promulge legea. Odata promulgata poate latra oricine. Legea-i lege nu tocmeala.

  7. Teoretic astia sunt oameni inteligenti. Ce sa mai pretinzi de la tarani?
    Daca elitele Romaniei se ocupa cu din astea nu ne mai miram unde a ajuns Romania. Cine sa traga tara in sus?

  8. Intre singurele atuuri ale societatii romanesti fata de vest este aceasta rezistenta naturala la anomaliile constructului de gen. Nu exista gen, o scornire foarte recenta si strict arbitrara, ci numai sex. Daca ai o problema cu sexul in care te ai nascut, mergi la doctor, cauta ajutor dar nu-i obliga pe altii sa isi modifice viziunea- prin propaganda- ca sa cumpere in dementa ta.

  9. Pentru cine nu pricepe, comentariul meu anterior era o ironie având scopul de a arăta lipsa de argumente reale ale demersului.

  10. Astia sunt aceiasi ‘universitari’ care l-au votat de doua ori ca rector pe Tudorel Toader? Pentru ca nu-mi amintesc ca aceiasi ‘universitari’ sa fi ‘reclamat’ vreodata abuzurile si mizeriile colegului lor, Tudorel Toader, in timp ce era ministru al justitiei. Este absolut dezgustator sa vezi ce scursuri umane sunt responsabile de educatia si formarea profesionala si umana a romanilor tineri. Pe urma ne mai miram ipocrit ca 30% dintre noi votam cu Firea ori ca jumatate dintre romani considera violul o normalitate.

    • Poți să citești lista de sustinători, UAIC unde păstorește TT nu este printre ei. Gluma e că aceștia de aici, SNSPA, Cluj, Timișoara, ar vota împotriva lui TT. Adică „e de-ai noștri, dar totuși dujmani”. Noi importam războiul din Occident (deja tranșat în mare acolo) înainte de a îngropa scheletii noștri tradiționali. Astfel avem o stângă conservator-reactionara de sorginte comunistă, pro corupție dar împotriva aberațiilor identitare vestice, și oameni noi, „progresiști”, care se pretind de dreapta aici, dar ar fi stânga în vest dpdv al politicilor sociale. Să sperăm ca 2021 va aduce un reset, să nu se mai umble cu cioara vopsită, și să își asume ce sunt.

  11. Iata ca in univesitati tot se gasesc peste 800 de prieteni ai liberatilor sexuale care se grabesc sa isi puna poalele in cap. Accidente genetice care genereaza probleme de identitate de sex sunt exceptia si nu regula. Amicii sexului liber universitar se dau demimocrati si vor sa invete sexul liber pe elevi. Normal ca sunt interesati.

  12. De aceea PSD este partidul celor fara scoala sau cu putina scoala (iar cand e mai multa e de la BioTerra, Romano-Americana, Spiru Haret etc, pe bani ori la distanta si la promotie- „Trei intr-unul, prietenul Nicolicea stie de ce) !

    PS. Prin acest Amicus Curiae li se da o smetie si pesedacilor si un bobarnac „Pazitorilor Legilor” din CCR ! :)))

  13. Sexul si genul sunt doua lucruri total diferite. Iar cine crede ca „astea-s fite”, sa petreaca 5 minute citind despre subiect. Implicatiile-s enorme.

    https://www.romedic.ro/sex-vs-gen-care-e-diferenta-dintre-cei-doi-termeni-0P35066

  14. Salut!
    Statul, ca finanteaza cat poate, invatamantul universitar, face o greseala ca le da multa autonomie, de care, desigur mereu se vor gasi capete tuguiate sa o abuzeze.
    La fel ca si cu puzderia de secte neoptotestante, inventaye in America, se inventeaza si nenumarate
    teorii si boli, care, desigir, trebuie tratate pe bani,nu putini !
    Asa ca, eu, recunosc si sustin ca statul sa intevina
    si da reglenteze ce se intampla in perimetrul institutiilor pe care le finanteaza.
    Daca x sau y are pasouni sau fantasme, e treaba lui, da se finanteze pe banii lui, Yreaba cu genul, ca am auzit ca sunt vre-o cinci (pana acum ) ,baga o confuzie si o bazaconie in plebe, de nu se va mai intelege nimeni ci nimeni!
    Asa ca,genocratilor, punati mana de la mana, si
    prelucrativa intre. voi !