G4Media.ro

Piaţa auto din Germania a scăzut cu 27,8% în august, afectată de…

Sursa Foto: Cristine Ro

Piaţa auto din Germania a scăzut cu 27,8% în august, afectată de prăbuşirea vânzărilor de modele electrice

Piaţa auto din Germania a scăzut cu 27,8% în august, afectată de prăbuşirea vânzărilor de automobile electrice, care au înregistrat cel mai puternic declin din ultimul an, din cauza unui efect de bază şi al unei conjuncturi pesimiste, informează AFP, transmite Agerpres.

Într-un comunicat de presă publicat miercuri, Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a informat că un număr total de 197.322 de automobile au fost înmatriculate luna trecută în Germania, cu 27,8% mai puţine decât în luna august a anului trecut. Pe segmentul automobilelor electrice, înmatriculările au scăzut cu 68,8% în ritm anual.

Toate mărcile germane au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor în luna august, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, în unele cazuri fiind vorba de scăderi de peste 30% cum este cazul înmatriculărilor de automobile Smart (minus 77,9%), Mini (minus 44,6%) şi Audi (minus 36,6%). Scăderi de două cifre au înregistrat şi mărcile VW (-23,3%), BMW (-23%), Porsche (-18,0%), Opel (-17,1%) şi Mercedes (-15,5%).

În ceea ce priveşte marca Dacia, înmatriculările de pe piaţa din Germania au scăzut cu 38,1% în ritm anual în luna august, când au fost înmatriculate doar 4.502 unităţi. Totuşi, pe primele opt luni ale acestui an, înmatriculările Dacia pe piaţa din Germania au crescut cu 2,4% până la 48.768 unităţi.

Aproximativ 13,7% din autoturismele înmatriculate în luna august în Germania au fost modele electrice pe baterie (BEV). Cu 27.024 de unităţi, acest tip de automobile au înregistrat o scădere de 68,8% comparativ cu luna august foarte bună de anul trecut. După ce autorităţile de la Berlin au anunţat că prima pentru achiziţionarea de automobile electrice va fi eliminată începând cu luna septembrie 2023, cererea pentru acest gen de automobile a explodat în luna august 2023, când vânzările au atins un nivel record de 86.649 de automobile electrice înmatriculate în Germania.

„În consecinţă, scăderea actuală nu este una complet surprinzătoare dar este totuşi foarte violentă”, a comentat André Schmidt, preşedintele Federaţiei constructorilor străini de automobile (VDIK).

Scăderea înmatriculărilor s-a reflectat în aproape toate motorizările. Un număr de 69.344 de automobile înmatriculate au fost modele hibride, o scădere de 1,5% în ritm anal, dintre care 13.565 au fost modele hibride plug-in (scădere de 6,8% în ritm anual). 70.007 autoturismele înmatriculate în luna august au fost echipate cu motor pe benzină (scădere de 7,4%) şi 29.974 autoturisme au fost echipate cu motor diesel (scădere de 24,4%). Singurul segment la care s-au înregistrat creşteri a fost cel al automobilelor pe GPL, cu 953 unităţi înmatriculate în luna august, cu 3,6% mai multe decât în aceiaşi lună a anului trecut.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Masinile electrice sunt un fakenews promovat agresiv de Comisia Europeana. Dar acest gen de fakenews este acceptat. Pe noi ne intereseaza si ne deranjeaza mult adevarurile care se spun pe X (Twitter).

    • In plus, iata ce tolomaci sunt nemtii, conform noii gandiri: nu cumpara masini electrice, voteaza extremisti, le place sa aiba cash in buzunar, d-astea…

    • Du-te nene pe X, scaldă-te in adevărurile de acolo.

    • N-o fi corect ce zice @Koto, dar si personajului colectiv G4Media vorbeste… premium 🙂

  2. Twitter si adevăr sunt 2 cuvinte care nu merg in aceiași propoziție, îmi pare rău. E plin de trol l i ruzznaci, boti, reclame, maga s.a.m.d.
    De ce sa fie fakenews masinile electrice? Daca n-ai tu bani nu înseamnă ca nu’s bune, mai documentează-te mrtro…ll !

  3. Intre timp am identificat cu exactitate cine vorbeste azi, acum, in numele personajului colectiv G4Media: PC
    Nu stiu cine si cum i-a potcovit pe G4 cu omu’ (si nici nu vreau sa aflu, sincer), dar cred ca au facut o afacere in pierdere. Mare. Imi pare rau…