G4Media.ro

Piaţa globală a bunurilor de lux se confruntă cu cele mai mici…

Sursa foto: flickr.com

Piaţa globală a bunurilor de lux se confruntă cu cele mai mici rate de creştere din ultimii ani / Cumpărătorii din Europa, afectaţi de creşterea costurilor de trai, au redus achiziţiile de lux

Companiile globale producătoare de bunuri de lux se pregătesc să investească masiv în acest an pentru a convinge cumpărătorii americani să cheltuie pe brăţări cu diamante, genţi din piele matlasată şi alte produse de modă de designer, pe fondul previziunilor privind continuarea slăbiciunii pieţei din China, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Directorii de companii din sectorul de retail mizează pe bogăţia din Statele Unite, susţinută de creşterea pieţei bursiere şi a criptomonedelor, în timp ce posibilele tarife impuse de preşedintele ales Donald Trump ar putea întări dolarul, sporind puterea de cumpărare a americanilor pentru bunuri de lux europene.

Cheltuielile cu cardurile de credit pentru mărcile de lux din SUA au crescut în decembrie cu 1% faţă de anul anterior, marcând primul avans în peste doi ani, potrivit datelor Citi, datorită vânzărilor mai bune de articole din piele şi îmbrăcăminte.

Companiile de lux, inclusiv LVMH şi Kering, speră ca piaţa americană să compenseze dependenţa lor de cumpărătorii chinezi, care au fost o forţă motrice în industrie timp de decenii.

Piaţa globală a bunurilor de lux, evaluată la 363 miliarde de euro (373,16 miliarde de dolari), se confruntă cu cele mai scăzute rate de creştere din ultimii ani. Criza imobiliară din China şi economia lentă au redus apetitul pentru îmbrăcăminte şi genţi de designer, în timp ce cumpărătorii din Europa, afectaţi de creşterea costurilor de trai, au redus achiziţiile de lux.

Grupul LVMH, proprietarul mărcilor Louis Vuitton şi Dior, a pierdut peste 30 de miliarde de euro din capitalizarea sa de piaţă în ultimele şase luni. De asemenea, firma de consultanţă Bain & Company estimează o scădere de 2% a vânzărilor pentru anul trecut, una dintre cele mai slabe performanţe înregistrate vreodată de industrie.

Acţiunile Richemont, proprietarul brandului de lux Cartier, au crescut joi cu 16%, după ce grupul a raportat o creştere de 10% a vânzărilor în al treilea trimestru fiscal, în pofida unei cereri mai scăzute din partea Chinei.

LVMH va raporta rezultatele financiare pe 28 ianuarie, urmat de Kering pe 11 februarie şi Hermès pe 14 februarie.

Previziunile sugerează o scădere de 1% a vânzărilor LVMH în trimestrul al patrulea, în special în divizia sa de modă şi produse din piele, unde este aşteptată o contracţie de 3%.

Pe de altă parte, Hermès este prognozat să raporteze o creştere de 10% a vânzărilor, în timp ce Kering, care încearcă să revitalizeze brandul Gucci, ar putea înregistra o scădere de 12%.

UBS estimează că sectorul bunurilor de lux va creşte cu aproximativ 4% în 2025, vânzările către americani reprezentând peste o treime din această creştere, cu o expansiune de 7%, comparativ cu o scădere de 1% a cererii din China.

„De obicei, după perioade dificile pentru industria de lux, apar câştigători mari şi pierzători semnificativi. Nu toată lumea va câştiga,” a declarat Caroline Reyl, director al diviziei de mărci premium la Pictet Asset Management.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Nu a pierdut nimeni nimic…de fapt multi au castigat ca nu si-au „investit” banii in lucruri de nimic fara nici o valoare

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.