G4Media.ro

Pilot TAROM: În ultimii cinci ani de zile au plecat aproximativ 380…

Sursa foto: Facebook/Tarom

Pilot TAROM: În ultimii cinci ani de zile au plecat aproximativ 380 de piloţi de la TAROM / Venitul unui comandant de la TAROM, mai mic decât venitul unui copilot de la companiile private

Pilotul Cezar Osiceanu, angajat al companiei TAROM, afirmă că sute de piloţi au părăsit, în ultimii ani, compania naţională de transport aerian, iar dintre cei care au rămas jumătate „au în buzunar oferta de angajare de la concurenţă”. Osiceanu mai spune că venitul unui comandant de la TAROM este mai mic decât venitul unui copilot de la companiile private, transmite News.ro.

”Mecanismul este următorul: s-a tras semnal de alarmă de fiecare dată, că nu mai sunt piloţi. A fost o atitudine corporatistă de sclavagism faţă de noi, în sensul că hai, hai… Şi am rămas din ce în ce mai puţini. În momentul de faţă sunt aproximativ 90 de piloţi, care o parte sunt piloţi fără experienţă, care acumulează şi ei acum, la ATR în special, şi care nu pot fi luaţi de companiile străine, pentru că nu au încă experienţă. Trebuie să ai minim 500 de ore şamd. Ceilalţi piloţi care au mai rămas, fie sunt piloţi care au ajuns la vârsta apropiată de pensionare, fie sunt ca mine, care aşteaptă să salveze compania sau să stingă lumina, fie sunt cu diverse probleme care i-au împiedicat să plece. În ultimii cinci ani de zile au plecat aproximativ 380 de piloţi de la TAROM. Vă spune ceva?”, a afirmat pilotul Cezar Osiceanu sâmbătă, la Digi 24.

El spune că din cauza unui „mecanism greşit înţeles şi promovat” piloţii sunt „ţapi ispăşitori”.

Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit şi despre nivelul salariilor din compania TAROM, el arătând că „nivelul salarial al piloţilor este din 2007”.

Conform acestuia, un pilot comandant de ATR sau de Boeing, care are cel puţin 2000-3000 de ore experienţă în calitate de copilot, câştigă la TAROM 12.000 de lei salariu, iar dacă pilotează Boeing câştigă între 14.000 şi 15.000 salariu. Venitul său este format din această sumă şi diurne în lei sau valută.

”Venitul lunar al unui pilot comandant, că e ATR, că e Boeing, până în acest moment este de maxim 4500 de euro lunar”, explică pilotul.

Osiceanu mai spune că, la o companie privată, un comandant are un venit net cuprins între 10.000 şi 12.000 de euro, iar un copilot are un venit net de 6.000 de euro.

Acesta adaugă că jumătate dintre piloţii TAROM „au în buzunar oferta de angajare de la concurenţă”.

Conform lui Cezar Osiceanu, „a crescut fabulos” şi rata defecţiunilor, mai ales în cazul aeronavelor de tip ATR.

Pilotul mai spune că „implicarea politicului a distrus, efectiv, tot ce mai era bun în TAROM”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Câți șefi are un comandant de la Tarom, față de mediul privat ? Dacă au profit să le dea și 20.000 de euro, dar dacă n-au, de unde ? Mai scăpați de șefi și șefuleți….

  2. Pana la urma asta e solutia: mergeti la companiile private. Cand TAROM va ramane fara piloti, va da salarii, dar nu va bateti joc de oamnei cu certificate medicale pentru boli inventate.

  3. Pilotii or fi importanti pentru alte companii aeriene. Dar Taromul atat de romanesc are cheltuieli mari cu tot felul de neamuri si cumetrii care plimba hartii,cu firmele capusa ale zecilor de directori,directorasi si secretare …Sper sa plece toti si sa falimenteze aceasta gaura neagra in care aruncam cu gramezi de bani publici.

  4. Și de ce nu se privatizează?

    • Pentru ca acolo se platesc multe datorii politice din bani publici,pentru ca nimeni nu vrea asemenea companie care falimenta de 30 de ani daca nu se pompau bani publici la greu in ea,si cel mai important pentru ca isi scoate Simion asistatii social in strada sa strige ca nu ne vindem tara la straini,desi nici draq nu o vrea…

  5. Articolul despre piloții de la TAROM e alarmant. Trist să vezi atâția piloți talentați plecând din cauza condițiilor de muncă și a salariilor mici. Inacceptabil ca un comandant să aibă salariu mai mic decât un copilot de la private. Piloții rămași sunt într-o situație complicată, devenind practic „țapi ispășitori”. Managementul defectuos și politica au dus la deteriorarea situației. Sper ca lucrurile să se îmbunătățească pentru binele companiei și al angajaților.

  6. Pe la HR-ul Taromului au trecut cumva nume ca Tătaru și Ghezea? Eu atât am avut de șopârlit…