G4Media.ro

PISA 2018 dărâmă mituri: Excelența nu necesită selecție, iar cele mai performante…

PISA 2018 / Foto: OECD

PISA 2018 dărâmă mituri: Excelența nu necesită selecție, iar cele mai performante sisteme de educație pun calitatea profesorilor și nu mărimea claselor pe primul loc

O serie de mituri din educație sunt dărâmate de rezultatele celor mai noi teste PISA, anunță OECD în preambulul primelor analize realizate în urma testării internaționale, publicat de către Direcția sa pentru Educație. Rezultatele PISA 2018 vor fi lansate marți, pe 3 decembrie 2019, în același timp în toate țările participante. În România, după anunțarea rezultatelor la nivel global, Edupedu.ro va publica rezultatele elevilor de 15 ani care au participat la testele PISA din 2018, precum și comparația cu celelalte state.

Unul dintre miturile doborâte de rezultatele testelor PISA (Program for International Student Assessment) este acela că cele mai performante state la teste au rezultate bune pentru că nu și-ar include toți studenții în testare. Experții PISA susțin că este falsă afirmația, atâta timp cât media țărilor OECD de participare a tinerilor de 15 ani la test este de 89%, iar media Statelor Unite de 84%.

“Lumea este împărțită în țări bogate și cu o educație bună, pe de o parte, și țări sărace și cu o educație slabă, de partea cealaltă”, ar fi un al doilea mit combătut. Asta pentru că mai puțin de un sfert din diferența de performanță dintre statele OECD este explicabil prin PIB/capita.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Oare de ce informatia asta nu starneste comentarii patimase, luari de pozitie inversunate, asa cum fac alte stiri, despre lucruri cu o miza mult mai mica? Cum am putut deveni atat de indiferenti cu lucrurile care sunt cu adevarat importante? Ce ne-a indobitocit in halul asta? Asteptam vesnic sa se rezolve lucrurile de la sine, sa le rezolve ei, noi sa stam doar pe margine si sa le comentam rezultatele, cat mai licentios cu putinta… Trebuie pusa presiune pe acesti ei, fratilor, cu cat vom continua sa toleram sa isi bata joc de noi, de viitorul nostru, in speta de educatia copiilor nostri, nu obtinem decat un lucru:mai multe motive pt a fi frustrati, pt a-i injura ca la usa cortului. Doar ca presiunea trebuie facuta si ea cu cap. Iar noi n-avem cap.
    PS: Oana, genial comentariu ai postat. Eram trista ca nu este decat unul, dar cand am vz ce era, am prins sperante…

  2. Sint curios cum stam acum. 40% analfabeti functionali la examinarea din 2015, sa tot aiba diversi escroci de unde sa pescuiasca.
    Si, fiindca nivelul depinde mai mult de profesori decit de elevi concluzia e cea pe care am mai spus-o: multi profesori sint de rahat, n-au ce cauta in invatamint.

  3. Școala românească este pt.profesori, elevii cu rezultate sunt aceia supravegheați de părinți ( cu posibilități intelectuale și financiare). O evaluare internațioanală a profesorilor când? Cum arată școala azi așa va arăta societatea mâine. Liderii de sindicat ce spun? Sigur răspunsul va fi: de vină este subfinanțarea.

  4. Stimatilor,
    Nu mai aruncati cu noroi in tot ce misca!
    Nu toti profesorii sunt „de rahat” cum se exprima Cineva, cum de altfel nici toti elevii nu sunt interesati / dezinteresati de scoala.
    Liderii de sindicat sau „exponentii” lor la nivel de scoli, nu se implica in problemele care se ivesc, asa cum poate isi imagineaza unii ca ar trebui sa se intample.
    In ce priveste nebuinia statisticilor in toate domeniile – ma intreb cat de reale sunt, cat praf in ochi se arunca si ce scopuri (murdare) se urmaresc intr-o societate agresiva, in care, cel mai adesea omul reactioneaza vulgar fara fraie in vocabular.

  5. Nu toti profesorii sunt vai de capu’ lor (profesional). Doar marea lor majoritate. Mai exista si cateva, rare exceptii. Dar in medie lucrurile asa trebuie sa stea, uitandu-ne la rezultate, nu?

    Altfel cum explici ca, avand un corp didactic fantastic (doar cu cateva exceptii de profesori de rahat), rezultatele sunt dezastruoase? Nu poti da vina pe elevi, pentru ca nu te ajuta statistica: nu pot fi 50% din elevi dezinteresati din start. Asta n-o crezi nici chiar tu.

    PS: Sindicatele nu stiu nici ele de ce exista: in 30 de ani de activitate, rezultatele lor (comparate cu scopurile declarate) sunt dezastruoase. Ce sa vezi: exact ca in cazul profesorilor … Or fi formate din aceasi oameni formidabil de competenti, cu mici exceptii?! 😈

  6. Poate învață si politicienii țării ceva din articolul ăsta.