G4Media.ro

VIDEO Două trenuri s-au ciocnit în Teleorman, la un pas de catastrofă:…

Foto: Captură Știrile TVR

VIDEO Două trenuri s-au ciocnit în Teleorman, la un pas de catastrofă: 12 răniți din care 4 duși la spital, mașini căzute din trenul marfar / Oficial: ”A fost o tamponare violentă”

Update 13.27: Laurenţiu Dumitru, director al Agenţiei de investigare feroviare române (AGIFER), a declarat luni la Digi 24 că ”fără nicio discuţie, a fost o ajungere din urmă şi o tamponare violentă”, transmite News.ro.

”Un tren de călători, 1822, care circula pe distanţa Arad-Bucureşti Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă al operatorului DP Cargo, care era încărcat cu autoturisme Ford, în urma acestei ajungeri din urmă şi tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă. Ceea ce putem să vă spunem este că a existat un semnal care indica roşu – oprire – şi a fost depăşit, ajungându-se un alt tren din urmă”, a declarat, luni, la Digi 24, Laurenţiu Dumitru, director al Agenţiei de investigare feroviare române (AGIFER) , referindu-se la accidentul din judeţul Teleorman.

Potrivit acestuia, ”fără nicio discuţie, a fost o ajungere din urmă şi o tamponare violentă”.

Agifer cercetează incidentul şi urmează a stabili cauzele şi mecanismul de producere. Potrivit lui Laurenţiu Dumitru expertizele care vor fi realizate în cadrul cercetării ar putea contrazice orice detaliu iniţial, iar antepronunţarea este exclusă.

Potrivit primelor informații, trenul de călători a frânat când a fost activat semnalul de oprire, care urmare a deraierii trenului mărfar aflat în fața sa, dar frânarea nu a fost totală, așa că între cele două trenuri a existat un impact.

Update 13.05: Primele verificări ale autorităților arată că cele două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-au ciocnit. În acest moment nu e cunoscută cauza coliziunii. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă au deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat, a transmis ISU Teleorman, potrivit Știrile TVR. Inițial, informațiile despre incident au fost neclare, nici macar comunicatele de la CFR Infrastructură și CFR Călători nu precizau nimic despre un impact intre cele doua garnituri, potrivit TVR.

Aproximativ 280 de oameni erau în trenul de călători. Aceştia au fost transportaţi cu microbuzele până la gară, iar apoi au fost preluați de un alt tren de călători pentru a ajunge la Bucureşti. Trenul privat de marfă, încărcat cu autoturisme, avea ca destinație portul Constanța.

Update 13.02: Patru persoane au ajuns la spital luni dimineaţa după ce un tren a frânat de urgenţă pe traseu la Roşiorii de Vede (teleorman), potrivit Agerpres. Conform ISU Teleorman, 12 persoane au fost rănite, din care opt au primit îngrijiri la locul incidentului şi patru au fost transportate la spital.

În urma coliziunii dintre trenul de marfă și trenul de persoane, mai multe mașini Ford transportate de mărfar au căzut pe linia de cale ferată.

UPDATE Ora 10.27: Trenul de marfă deraiat în stația Roșiori Nord transporta vehicule Ford, a anunțat compania.

Comunicatul Ford: „Confirmăm că un tren încărcat cu vehicule Ford a fost implicat într-un incident în această dimineață în gara Rosiorii de Vede. În acest moment așteptăm mai multe informații. În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor. În prezent, autoritățile derulează investigațiile necesare, pe care le sprijinim împreună cu furnizorul nostru de transport.”

UPDATE ”În cursul acestei dimineţi, din cauza deraierii la intrare în staţia Roşiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculaţia trenurilor se desfăşoară cu dificultate. Din primele informaţii, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – Bucureşti Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgenţă a trenului s-au lovit, aceştia fiind  preluaţi de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri”, a anunţat CFR Călători, transmite News.ro.

știrea inițială

Un Plan Roșu de Intervenție a fost activat luni dimineață, în jurul orei 04:00, după ce un apel la 112 anunța un accident feroviar în Teleorman.

„În jurul orei 04:00, un apel la 112 anunța un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în județul Teleorman, între Roșiorii de Vede si Măldăeni. Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roșu de Intervenție, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la fața locului”, transmite Departamentul pentru Situații de Urgență.

„Odată ajunse, forțele de intervenție au constatat că accidentul feroviar nu se confirma. Trenul circula pe ruta Arad- București Nord și s-a oprit brusc”, adaugă DSU.

Mai multe persoane au fost evaluate la fața locului de echipajele medicale, iar trei victime au fost transportate la spital.

„La acest moment, călătorii sunt transportați cu două microbuze ISU către gara din Roșiorii de Vede. La acest moment, Planul Roșu de Intervenție a fost dezactivat”, conchide DSU.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Exact ca la greci. Norocul nostru e ca liniile noastre sunt atat de coapte incat viteze de 200 km/h ca la greci sunt de domeniul fantasticului, iar accidentele sunt mai putin grave.

  2. Asistent
    Evenimentul este extrem de grav si in mod cert are loc, datorită unor erori umane ale mecanicului de locomotivă dar și o posibilă favorizare de natură tehnică . Faptul că coliziunea are loc în zona macazelor arată că trenul de călători a străbătut circa 250-500 metrii depășind semnalul de intrare al stației , acesta indicând culoarea roșie . Acest lucru se produce probabil prin adormirea instantanee a mecanicului .
    Pot preciza că din cunoștințele mele sunt doua echipamente de frânare automata de urgență, unul curent care impune o mișcare a mecanicului cu pedala sau alta acționare a unui dispozitiv curent care transmite echipamentului că omul din scaunul de mecanic este activ și atent la parcurs , iar alt echipament este de linie al locomotivei care la depășirea neautorizată a unui semnal ce indică oprirea ,acționează fara autorizarea umană . Practic frânează brusc la depășirea semnalului pe roșu . Ținând cont că totuși trenul de călători a produs coliziunea în zona macazelor la distanță foarte mare arată că locomotiva a avut instalația automata defectă sau , pentru că există și acesta posibilitate , mecanicul conștient sau incostient a izolat aceasta funcție de protecție ( ( practic anuland-o ).
    Însă haosul de la CFR se datorează în egală măsură guvernelor ce au gestionat transporturile feroviare și-n egala măsură liderilor sindicali care s-au complăcut sa aducă compania într-un dezastru organizat .
    Am mai spus și altădată că ministerul , regionalele și diversele funcțiuni inventate peste noapte au atât personal indirect productiv că dacă ar fi dați afară 90% din salariații ce nu au nici un fel de activitate , CFR ar fi funcționa mult mai bine . Același lucru se întâmplă la toate ministerele . Cei care muncesc nemijlocit sunt la limita suportabilului și reprezinta maximum 10 % din totalul ” schemei organizatorice” . Este un dezastru generalizat și întreținut de politicul ce își plătește generos clientela cu bani nemunciți .
    Aceasta este politica PSD , PNL și UDMR de distrugere a tot ce a mai rămas în picioare după 1989 . Adăugați pensiile speciale și salariile diferitelor agenții și avem imaginea apocaliptică a statului român care consuma cu ferocitate toate resursele mediului privat și a banilor europeni .

  3. Ați votat PSDNL, deci să nu fiți surprinși când muriți din nepăsarea lor consacrată. Puteați vota USR, dar sunteți un popor ticălos.