G4Media.ro

Planurile de a folosi postările de pe Facebook și Instagram pentru a…

Sursa foto: Pixabay / Artapixel

Planurile de a folosi postările de pe Facebook și Instagram pentru a antrena inteligența artificială, criticate

Planurile de a utiliza postările și imaginile publice ale oamenilor de pe Facebook și Instagram pentru a antrena instrumente de inteligență artificială (AI) aparținând companiei Meta au fost atacate de grupuri de apărare a drepturilor digitale, scrie BBC.

Gigantul social media a informat recent utilizatorii britanici și europeni ai platformelor că, în conformitate cu modificările politicii de confidențialitate care intră în vigoare la 26 iunie, informațiile lor pot fi folosite pentru „dezvoltarea și îmbunătățirea” produselor sale de inteligență artificială.
Aceasta include postări, imagini, legende de imagini, comentarii și Stories pe care utilizatorii cu vârsta de peste 18 ani le-au împărtășit cu un public pe Facebook și Instagram, dar nu și mesaje private.
Noyb, un grup de campanie european care militează pentru drepturile digitale, a calificat procesarea de către aceasta a unor ani de zile de conținut al utilizatorilor de pe aceste site-uri drept un „abuz de date personale pentru AI”.
Acesta a depus plângeri la 11 autorități de protecție a datelor din Europa, îndemnându-le să ia măsuri imediate pentru a opri planurile companiei.
Meta a declarat că este încrezătoare că abordarea sa respectă legile relevante privind confidențialitatea și este în concordanță cu modul în care alte mari firme de tehnologie au folosit datele pentru a dezvolta experiențe de inteligență artificială în întreaga Europă.
Într-o postare pe blog publicată la 22 mai, compania a declarat că informațiile despre utilizatorii europeni ar sprijini o extindere mai largă a experiențelor sale de inteligență artificială generativă, în parte prin furnizarea de date de instruire mai relevante.
„Aceste caracteristici și experiențe trebuie să fie antrenate pe baza unor informații care să reflecte diversele culturi și limbi ale comunităților europene”, a spus aceasta.
Firmele de tehnologie s-au grăbit să găsească date noi, multiformat, pentru a construi și îmbunătăți modelele care pot alimenta chatbots, generatoare de imagini și alte produse AI în vogă.
Directorul executiv al Meta, Mark Zuckerberg, a declarat în februarie, în cadrul unei teleconferințe privind câștigurile, că „datele unice” ale firmei vor fi esențiale pentru „cartea de joc” a AI în viitor.
„Există sute de miliarde de imagini împărtășite public și zeci de miliarde de videoclipuri publice”, le-a spus el investitorilor, menționând, de asemenea, accesul firmei la o abundență de postări publice de text în comentarii.
Directorul de produse al companiei, Chris Cox, a declarat în luna mai că firma folosește deja datele publice ale utilizatorilor Facebook și Instagram pentru produsele sale de inteligență artificială generativă disponibile în alte părți ale lumii.

A fost criticat și modul în care Meta a informat oamenii cu privire la schimbarea modului de utilizare a datelor lor.
Utilizatorii Facebook și Instagram din Marea Britanie și Europa au primit recent o notificare sau un e-mail despre modul în care informațiile lor vor fi folosite pentru AI începând cu 26 iunie.

Aceasta spune că firma se bazează pe interese legitime ca temei juridic pentru prelucrarea datelor lor – ceea ce înseamnă că oamenii trebuie, în esență, să se retragă exercitându-și „dreptul de opoziție” dacă nu doresc ca acestea să fie utilizate pentru IA.

Cei care doresc să facă acest lucru pot face clic pe textul „dreptul de opoziție” din hiperlink atunci când deschid notificarea, ceea ce îi duce la un formular care le cere să spună ce impact ar avea prelucrarea asupra lor.
Procesul a fost criticat de Noyb, precum și de persoane care spun că au încercat să se abțină.
Într-o serie de postări despre acest lucru pe X, un utilizator l-a descris ca fiind „extrem de ciudat”.

Un altul și-a exprimat îngrijorarea că faptul că faptul că trebuie să completeze un formular și să explice impactul prelucrării asupra lor ar putea „descuraja” pe cei care doresc să se opună să facă acest lucru.
„Transferarea responsabilității către utilizator este complet absurdă”, a declarat cofondatorul Noyb, Max Schrems.

Schrems este un activist și avocat austriac care a contestat anterior practicile de confidențialitate ale Facebook.
El a declarat că Meta ar trebui să le ceară utilizatorilor să își dea consimțământul și să opteze pentru a se înscrie, „nu să ofere un formular de renunțare ascuns și înșelător”.

Comisia irlandeză pentru protecția datelor – care conduce asigurarea respectării de către Meta a legislației UE în materie de date datorită sediului său din Dublin – a confirmat pentru BBC că a primit o plângere de la Noyb și că „analizează problema”.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. O sa avem acum și AI care crede că pământul e plat.