G4Media.ro

Plasticul reciclat, mai scump, va înlocui petrolul în piesele Lego

Sursa foto: Pixabay

Plasticul reciclat, mai scump, va înlocui petrolul în piesele Lego

Producătorul danez de jucării Lego A/S a anunţat miercuri că, până în 2032, va înlocui combustibilii fosili utilizaţi la producerea celebrelor sale cărămizi cu un plastic reciclat, mai scump, după ce a reuşit să semneze acorduri cu producătorii, pentru a-şi asigura aprovizionarea cu materie primă pe termen lung, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Firma de familie, renumită pentru cărămizile sale de plastic colorate, a precizat că a testat peste 600 de materiale diferite pentru a dezvolta un nou material care să înlocuiască total cărămizile sale pe bază de petrol până în 2030, dar cu un succes limitat.

Acum, Lego îşi propune să reducă treptat conţinutul de petrol din cărămizile sale, plătind cu până la 70% mai mult pentru o răşină regenerabilă certificată, materia brută utilizată la fabricarea pieselor Lego, în încercarea de a-i încuraja pe producători să majoreze oferta.

„Asta înseamnă o creştere semnificativă a costurilor pentru producţia unei singure cărămizi Lego”, a subliniat directorul general de la Lego, Niels Christiansen.

Potrivit acestuia, grupul danez este pe punctul de a se asigura că mai mult de jumătate din cantitatea de răşină de care are nevoie în 2026 este certificată prin metoda echilibrului masic, o modalitate pentru a urmări cât de sustenabile sunt materialele din lanţul său de aprovizionare, în creştere de la 30% în prima jumătate a lui 2024.

„În calitate de firmă de familie angajată pe sustenabilitate, este un privilegiu că putem plăti mai mult pentru materia primă fără a percepe un cost suplimentar clienţilor”, a spus Christiansen.

Decizia celor de la Lego vine pe fondul unui surplus de plastic virgin ieftin, ca urmare a investiţiilor în petrochimie ale marilor companii petroliere. Masele plastice sunt prognozate să stimuleze o nouă cerere de petrol în următoarele decenii.

Furnizorii Lego utilizează reziduuri bio, precum ulei de gătit folosit sau grăsimi reziduale din industria alimentară, precum şi materiale reciclate, pentru a înlocui combustibilii fosili virgini în producţia de plastic.

Piaţa pentru plastic reciclat sau regenerabil este în continuare într-o fază incipientă, unul dintre motive fiind şi acela că partea cea mai mare a materiei prime disponibile este folosită pentru producerea de motorină bio subvenţionată.

Potrivit grupului elveţian Nestle, cel mai mare producător mondial de materie primă regenerabilă, plasticul pe bază de combustibili fosili are un preţ la jumătate, şi chiar la o treime, din preţul pentru opţiunile sustenabile.

„Constatăm mai multă activitate şi disponibilitate pentru a investi în asta acum, comparativ cu situaţia din urmă cu un an”, a spus Christiansen, care a refuzat însă să dezvăluie identitatea furnizorilor sau să ofere detalii legate de preţ sau volume.

Producătorul american de jucării Hasbro a început să includă materiale pe bază de plante sau materiale reciclate în unele din jucăriile sale, dar nu a stabilit un obiectiv ferm cu privire la utilizarea de plastic. Rivalul Mattel are de gând să utilizeze numai plastic reciclat, care poate fi reciclabil, sau plastic bio în toate produsele sale, până în 2030.

Potrivit datelor furnizate de organismul reprezentativ PlasticsEurope, aproximativ 90% din plasticul total este produs din combustibilii fosili virgini.

Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor, inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârşitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze ‘leg godt’ (joacă bine), fără să ştie că în limba latină ‘lego’ înseamnă ‘eu îmbin’.

Lego Group este prezent în peste 130 de ţări. Filiala din România a grupului a fost înfiinţată în anul 2011, dar şi-a început oficial activitatea la 1 ianuarie 2012. Lego deţine o cotă de 30% pe piaţa de jucării din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează