Platforma comercială Amazon a fost amendată în Polonia pentru inducerea în eroare a clienților
Autoritatea pentru concurenţă din Polonia (UOKiK) a amendat compania americană Amazon cu 31 de milioane de zloţi (7,8 milioane de dolari) pentru că a indus în eroare clienţii în privinţa disponibilităţii produselor şi a datelor de livrare, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Instituția a precizat că a primit plângeri din partea clienţilor care nu şi-au primit comenzile.
„Consumatorul mediu are dreptul să presupună că opţiunile de achiziţie, disponibilitate şi datele de livrare oferite de comercianţi nu induc în eroare”, a declarat şeful UOKiK, Tomasz Chrostny.
Acesta a adăugat că Autoritatea a analizat practicile Amazon, cum ar fi afişarea pe un ecran a perioadei în care comanda poate fi plasată, fără o garanţie că va sosi în intervalul de timp prevăzut.
Biroul de presă al Amazon a anunţat că firma va contesta amenda.
„Deşi majoritatea livrărilor noastre sosesc la timp, clienţii ne pot contacta în eventualitatea rară că se confruntă cu o întârziere sau o anulare a comenzii şi discutăm problema. Pe parcursul anului trecut, am colaborat cu UOKiK şi am propus multiple amendamente voluntare pentru a continua să îmbunătăţim experienţa clienţilor pe Amazon.pl. Urmăm strict normele legale în toate ţările în care operăm şi nu suntem de acord cu evaluarea şi amenda acordată de UOKiK”, a precizat compania americană.
Considerată a fi una dintre cele mai mari cinci companii americane de tehnologie, alături de Alphabet (compania părinte a Google), Apple, Meta și Microsoft, platforma de comerț online Amazon a raportat pentru anul trecut un profit net de peste 30 de miliarde de dolari.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank