G4Media.ro

Platformă de recrutare: Joburile din străinătate, din nou în atenţia candidaţilor /…

Sursa foto: Pixabay

Platformă de recrutare: Joburile din străinătate, din nou în atenţia candidaţilor / Germania, Olanda și Franța, în topul preferințelor / Emiratele Arabe Unite, nou intrate în clasament

Contextul economic incert şi creşterea preţurilor readuc joburile din străinătate în atenţia candidaţilor, iar joburile cu nivel mediu de experienţă şi cele entry level sunt cele mai căutate de români, arată o analiză realizată de o platformă de recrutare online, relatează Agerpres.

„Cu peste 10.000 de aplicări de la 1 septembrie şi până acum, aceasta se anunţă a fi luna cu cei mai mulţi candidaţi care caută să lucreze peste hotare”, susţin autorii analizei.

Conform sursei citate, deşi primele opţiuni ale acestora rămân de departe locurile de muncă din România şi cele care pot fi făcute remote, „ofertele din străinătate se reconfigurează într-o zonă de interes din ce în ce mai clară”.

„Au fost doi ani în care românii au privit cu reţinere ideea de a lucra în altă ţară. Fie pentru că, în primă fază, în context pandemic, li s-a părut mai sigur să rămână aici, fie pentru că, ulterior, piaţa muncii de la noi şi-a revenit în mod spectaculos şi au avut suficiente opţiuni şi în România. Acum, însă, contextul economic incert, inflaţia, creşterea preţurilor îi fac pe candidaţi să se uite cu interes crescut către ofertele de muncă din afară”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

În funcţie de nivelul de experienţă, categoriile mid level (2-5 ani de experienţă) şi entry level (maximum 2 ani de experienţă) aplică cel mai mult la joburile postate de angajatorii străini. Urmează cei foarte tineri, fără niciun fel de experienţă, în timp ce doar 20% dintre aplicări aparţin specialiştilor cu nivel de senioritate şi managerilor.

În ceea ce-i priveşte pe specialişti, vedem tot mai multe situaţii în care aplică şi se angajează într-o companie de peste hotare, însă lucrează remote şi rămân, astfel, în România. IT-iştii, spre exemplu, specialiştii în marketing sau în digital marketing sunt, poate, cel mai frecvent întâlnite astfel de cazuri în ultima perioadă”, explică Bogdan Badea.

Germania este ţara aleasă de cei mai mulţi (o treime) dintre cei care vor să plece la muncă în străinătate. Urmează Olanda, Franţa, Belgia şi Marea Britanie, în timp ce destinaţiile care ani la rând au dominat alegerile românilor atunci când venea vorba de emigrare, respectiv Spania şi Italia, sunt detronate de ţări precum Irlanda, Austria, Danemarca sau Norvegia. Nou intrate în clasament sunt Emiratele Arabe Unite.

Domeniile către care merge cel mai mare număr de aplicări sunt transport/logistică/import – export, retail, producţie, turism, industria alimentară, construcţii, servicii şi agricultură. Nu există o oglindire fidelă în domeniile pentru care companiile din străinătate caută cei mai mulţi candidaţi, în condiţiile în care cele mai multe joburi postate de aceştia pe eJobs.ro sunt în construcţii, producţie, transport, energie, industria navală şi aeronautică, auto, industria alimentară şi servicii.

Salariul şi condiţiile de viaţă mai bune sunt principalele argumente pe care le au cei care vor să emigreze, fie şi pentru o perioadă limitată de timp. Cei care pleacă ajung să câştige şi de 3-4 ori mai mult decât în România, pe joburi şi în domenii similare”, a subliniat Bogdan Badea.

Potrivit eJobs România, dincolo de experienţa pe care trebuie să o aibă într-un anumit domeniu, angajatorii caută cu precădere absolvenţi cu studii superioare şi muncitori calificaţi.

În ceea ce priveşte limbile străine pe care trebuie să le stăpânească, cel mai des menţionate în anunţurile de angajare sunt engleza, germana, finlandeza, franceza şi spaniola.

Lansată în 1999, eJobs are peste 4,8 milioane de CV-uri, mai mult de 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi peste 300.000 companii care au beneficiat de serviciile lor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...