G4Media.ro

Platforma VTEX transformă prezența în online pentru retailerii locali. Lecții învățate din…

Platforma VTEX transformă prezența în online pentru retailerii locali. Lecții învățate din parteneriatul OBI

Migrarea recentă a gigantului OBI pe platforma enterprise de ecommerce oferită de VTEX, sub coordonarea echipei VTEX România, a setat noi standarde în transformarea digitală. Cu un proces de implementare derulat pe parcursul a aproximativ 18 luni în care au fost implicați 160 de oameni din șapte țări, digitalizarea OBI a scos în evidență capacitatea VTEX de a implementa proiecte complexe. În plus, acest parteneriat reprezintă una dintre cele mai importante etape în extinderea VTEX în Europa și oferă un exemplu de succes, care poate fi implementat cu ușurință și de către retailerii locali.

OBI operează 645 de magazine în 10 țări, are peste 40.000 de angajați, iar în 2023 a înregistrat o cifră de afaceri de 8.2 miliarde de euro.

Retailerul cu sediu în Germania a ales VTEX în detrimentul altor platforme de comerț digital dedicate companiilor mari datorită capabilităților sale avansate de automatizare a proceselor de business, simplificare a infrastructurii necesare operațiunilor de comerț digital și îmbunătățire a experienței clienților.

„Datorită abordării sale complete, VTEX a oferit cel mai potrivit pachet general de soluții pentru nevoile omnichannel și planurile de extindere ale OBI. Partenerul nostru folosea o tehnologie veche de peste 10 ani, așa că funcționalitățile omnichannel, protocoalele de securitate, arhitectura și capacitățile de scalabilitate VTEX au contat enorm”, declară Cătălin Vlădescu, VP of Growth VTEX CEE CEE & Germany. Acesta a petrecut nu mai puțin de 12 luni în Germania pentru a superviza implementările realizate în timpul migrării.

  • Primele rezultate ale migrării la platforma VTEX

Prin trecerea la platforma de comerț VTEX, OBI a reușit să obțină rezultate rapide. În primul rând, logistica a fost automatizată, iar infrastructura a fost simplificată. Cele 350 de conturi independente ale magazinelor fizice și canalelor de vânzare online au fost conectate la un singur cont central.

În momentul lansării, traficul a fost crescut treptat către platforma VTEX, în mod controlat, de la 1% la 100% asigurând astfel monitorizarea în timp real a indicatorilor de business relevanți. De asemenea, noua soluție adoptată de OBI le va permite echipelor de dezvoltare interne să construiască, testeze și implementeze noi module și funcționalități care să le aducă mai mulți clienți satisfăcuți. Nu în ultimul rând, funcționalitățile platformei VTEX servesc drept bază pentru scalarea rapidă și în alte țări.

„În primul rând, parteneriatul cu VTEX reprezintă un mare avantaj pentru OBI în furnizarea de îmbunătățiri rapide în beneficiul consumatorilor săi. Creșterea agilității de dezvoltare, în combinație cu arhitectura API first oferită de VTEX, permite OBI să dezvolte și să integreze rapid soluții și caracteristici pentru a testa impactul acestora asupra afacerii. Acest lucru oferă retailerului un avantaj semnificativ pentru a reacționa la cerințele clienților și ale pieței”, adaugă Cătălin Vlădescu, VP of Growth VTEX CEE & Germany.

Parteneriatul cu VTEX a transformat operațiunile de vânzări online ale OBI, ducându-le la un nou nivel de eficiență și eficacitate. Această colaborare subliniază importanța alegerii unei platforme de comerț digital care să ofere soluții complete și scalabile, adaptate nevoilor specifice ale fiecărui retailer.

  • Retailerii locali și-ar putea accelera prezența în online cu ajutorul VTEX

Parteneriatul VTEX – OBI deschide calea și pentru retailerii români către accelerarea business-ului prin creșterea și eficientizarea canalelor digitale.

VTEX oferă o soluție scalabilă care permite retailerilor, inclusiv celor locali, să se extindă rapid pe noi piețe și să adauge noi funcționalități în timp real. API first architecture permite dezvoltarea și integrarea rapidă a soluțiilor și funcționalităților, oferind retailerilor avantajul de a reacționa rapid la cerințele pieței și ale clienților.

Totodată, platforma enterprise permite retailerilor să ofere o experiență omnichannel fără cusur, integrând vânzările online cu cele din magazinele fizice. Funcționalități precum Click & Collect, gestionarea stocurilor în timp real și opțiuni multiple de livrare îmbunătățesc experiența de cumpărare pentru clienți.

Capacitățile avansate de automatizare ale VTEX simplifică gestionarea operațiunilor de comerț digital, reducând costurile și îmbunătățind eficiența. Aceasta permite retailerilor să se concentreze mai mult pe strategii de creștere și inovare.

VTEX oferă protocoale de securitate moderne care protejează datele clienților și ale tranzacțiilor, asigurând în același timp o platformă stabilă și de încredere pentru operațiunile de comerț digital.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează