G4Media.ro

Platformele Temu și Shein reprezintă 22% din coletele gestionate de Poșta franceză

Sursa foto: ID 296023603 © Mohamed Ahmed Soliman | Dreamstime.com

Platformele Temu și Shein reprezintă 22% din coletele gestionate de Poșta franceză

Platformele chinezești cu prețuri reduse Temu și Shein câștigă tot mai mulți adepți în Franța, după cum o demonstrează cota lor din coletele gestionate de Poșta. Dacă în urmă cu cinci ani acestea reprezentau mai puțin de 5%, în prezent ele reprezintă 22% din numărul total de colete livrate, potrivit Europe 1.

Platformele Temu și Shein „reprezintă 22% din coletele noastre”, a declarat miercuri Philippe Wahl, directorul general al Poștei franceze, în cadrul unei audieri parlamentare, respectiv cu un procent mai mult decât cele gestionate pentru Amazon. 

Simbol al derivelor sociale și de mediu

Numărul coletelor reprezenta „mai puțin de 5% în urmă cu cinci ani”, a declarat Philippe Wahl, “și cu 1% mai mult decât Amazon, care nu este doar cel mai mare client al La Poste, ci și cel mai mare concurent al său”. Pentru moment, comerțul electronic se confruntă cu o „redresare foarte lentă”, cu o „presiune foarte puternică asupra marjelor”, a adăugat el, susținând că încă mai crede că este un „sector cu viitor”. Potrivit lui Wahl, livrarea coletelor reprezintă mai mult de jumătate din cifra de afaceri a Poștei, în timp ce activitatea sa tradițională de corespondență va reprezenta doar 15% din vânzări până la sfârșitul acestui an.

Shein, o aplicație fondată în China în 2012, este considerată un simbol a exceselor sociale și ecologice ale modei la prețuri reduse. Temu, care înregistrează progrese fulminante în Europa datorită unei strategii de prețuri mici, este versiunea internațională a mastodontului chinez de comerț electronic Pinduoduo, lansat în 2015. Acesta oferă o multitudine de produse: îmbrăcăminte, jucării, decorațiuni interioare, unelte, high-tech etc.

La sfârșitul lunii septembrie, șase țări din UE – Germania, Franța, Austria, Danemarca, Țările de Jos și Polonia – au solicitat Uniunii Europene să controleze mai strict aceste site-uri de comerț electronic, care sunt suspectate că vând produse uneori periculoase pentru consumatori. În iunie, Comisia a solicitat informații de la Temu și Shein pentru a verifica respectarea de către acestea a normelor europene de protecție a consumatorilor, întrebându-le în special despre măsurile pe care le pun în aplicare pentru a permite raportarea produselor ilegale.

Alte solicitări au vizat interfețele „dark pattern” utilizate pentru a manipula comportamentul utilizatorilor, protecția minorilor, transparența sistemelor de recomandare a produselor și trasabilitatea vânzătorilor pe aceste platforme.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...