G4Media.ro

PNL vrea să pună frână ordonanțelor de urgență și să îl elimine…

PNL vrea să pună frână ordonanțelor de urgență și să îl elimine pe Avocatul poporului: Lege pentru ca CCR să se pronunțe din oficiu pe orice OUG

PNL va depune la Parlament un proiect de lege prin care Curtea Constituţională să verifice aspectele care vizează urgenţa în procedura de promovare şi de adoptare a unei ordonanţe de urgenţă de către Executiv, pentru a opri abuzurile în privinţa emiterii unor astfel de acte, transmite Agerpres.

Liderul deputaţilor liberali, Raluca Turcan, a declarat, joi, la Parlament, că toate Guvernele în ultimii 20 de ani au abuzat de OUG, iar una din trei legi este adoptată prin ordonanţă de urgenţă.

„În ultimii 29 de ani toate Guvernele au abuzat de OUG. Una din trei legi este adoptată prin OUG şi România s-a aflat practic într-o permanentă urgenţă. A fost încălcat rolul Parlamentului de legiferare şi s-a perpetuat un conflict între instituţiile statului şi prin acest proiect de lege dorim să redăm Parlamentului rolul de legiferare şi în acelaşi timp să existe o dezbatere mai amplă pe proiectele de lege”, a spus Turcan.

Ea a precizat că se impune o dezbatere serioasă în societate ca în perspectiva revizuirii Constituţiei să se ia în calcul renunţarea la OUG.

„În România se poate foarte bine guverna prin ordonanţe simple, prin legi dezbătute în Parlament, iar în ceea ce priveşte alocările urgente de bani se pot realiza prin Hotărâri de Guvern”, a punctat Turcan.

La rândul său, deputatul PNL, Gabriel Andronache, a explicat că proiectul prevede ca CCR să verifice aspectele care vizează urgenţa în procedura de promovare şi de adoptare a unei OUG de către Guvern.

„Prin modificarea Legii Curţii Constituţionale ne propunem să legiferăm competenţa CCR de a face controlul constituţionalităţii aspectelor care vizează urgenţa în procedura de promovare şi de adoptare a unei Ordonanţe de urgenţă. Înainte ca ordonanţa de urgenţă să intre în vigoare, CCR urmează ca din oficiu să procedeze la verificarea motivelor pentru care această OUG a fost adoptată din perspectiva situaţiei excepţionale, aşa cum spune Constituţia, care a determinat adoptarea ei. O astfel de procedură este posibilă în mod evident, pentru că atunci când se exercită iniţiativa legislativă de către cetăţeni anterior intrării acesteia în procedură legislativă, CCR verifică îndeplinirea anumitor condiţii”, a declarat deputatul PNL Gabriel Andronache.

El a explicat că o ordonanţă va intra în vigoare numai după ce CCR se pronunţă cu privire la situaţia excepţională.

„De asemenea, ne propunem să stabilim în concret, detaliat, cum poate CCR să îşi exercite atributul privind soluţionarea conflictului între două sau mai multe autorităţi publice. Vom stabili prin lege că plenul CCR va arăta dacă există conflict constituţional sau nu, în situaţia în care va constata existenţa conflictului constituţional va arăta calea de urmat. Însă conţinutul actelor administrative care vor fi emise de către autorităţile aflate în conflict va fi competenţa exclusivă a acelor autorităţi. Pe cale de consecinţă, CCR nu va mai putea indica şi stabili termene cu privire la modul în care în concret se soluţionează conflictul constituţional”, a spus Andronache.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Poate chiar eliminarea lor?
    Sau posibilitatea clara de a le da doar in cazuri de urgenta majora si pe subiecte de urgenta (cataclisme, razboaie, etc.).
    De studiat si ce fac altii prin alte tari.

  2. dar de ce nu fac o lege ca lumea? sa zica de ex ca avocatul poporului nu mai este propus de parlament, poate sa fie ales prin referendum? sau prin unirea a mai multor forte (parlament + csm + societatea civila )? si eventual intarita puterea avocatului poporului, pentru ca nu prea vad prea curand CCR sa zica ca vor sa fie alesi mai ne-politic, si autnci ne trebuie un filtru mai nepolitic asupra legilor

  3. foarte buna legea lui Sica Mandolina, Ciorbea oricum e la fel de folositor precum un tampon folosit.

    • Bah traveule gay, vino sa ti o iei pe ma ta acasa ca nu ne mai place de ea…pange non stop ca are un copil homalau si drogalau care a fugit in parc la opera cu rochia ei de mireasa!!!

  4. La capitolul modificări și clarificări majore de sistem, unele care ar trebui specificate mai bine chiar și în Constituție. Noroc că țara e constituțional preocupată cu sexul îngerilor și subiectele reale intra la secțiunea diverse.

  5. Se invirt pe linga tinta. Sint citeva situatii (de urgenta) in care se pot emite ordonante de urgenta, sa fie specificate clar in lege si abia apoi sa fie controlata legalitatea emiterii. De catre ICCJ eventual.
    Legea actuala a CCR, din cite stiu eu, interzice expres CCR sa adauge la lege (ceea ce CCR face indicind cai de rezolvare si termene) asa ca problema e cine sanctioneaza CCR pentru incalcarea legii? In plus o modificare a modului de compunere a CCR prin eliminarea, pe cit posibil, influentei politice in numirea judecatorilor, o crestere a numarului lor (pentru a ingreuna manevrarea lor) si stabilirea unei majoritati de 2/3 sau (si mai bine) de 3/4 (pentru mine e evident ca atunci cind mai mult de un sfert dintre judecatori nu sint de acord cu ceilalti decizia e pusa serios in balanta, e vorba despre aspecte de constitutionalitate nu despre culoarea fularelor) in luarea deciziilor ar fi, zic eu, de dorit. Si ar mai fi, dar ehe, visuri taica, visuri!