G4Media.ro

Poliţia Română, campanie pentru prevenirea cyberbullyingului menită să crească gradul de siguranţă…

sursa foto: Pexels

Poliţia Română, campanie pentru prevenirea cyberbullyingului menită să crească gradul de siguranţă online pentru copii

Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) a anunţat, duminică, desfăşurarea unei campanii pentru prevenirea cyberbullyingului, menită să crească gradului de siguranţă online a copiilor, relatează Agerpres.

Potrivit unui comunicat, Poliţia Română, prin Direcţia Siguranţa Şcolară, structura specializată în creşterea gradului de siguranţă a elevilor şi cadrelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar, a demarat Campania pentru prevenirea cyberbullyingului, de conştientizare a riscurilor, vulnerabilităţilor şi consecinţelor în ceea ce priveşte infracţiunea de violarea vieţii private.

Campania se desfăşoară în perioada 1 iulie – 31 august şi are ca scop creşterea gradului de conştientizare a riscurilor şi consecinţelor asociate fenomenului de cyberbullying şi infracţiunii de violarea vieţii private, care se manifestă în rândul copiilor, fiind demarată în contextul modificării şi completării art. 226 din Legea 286/2009 privind Codul Penal, care încriminează divulgarea, difuzarea, prezentarea sau transmiterea, în orice mod, a unei imagini intime a unei persoane fără consimţământul persoanei înfăţişate, de natură să provoace acesteia o suferinţă psihică sau o ştirbire a imaginii sale.

„Prin derularea acestei campanii, Poliţia Română îşi propune creşterea gradului de siguranţă online a copiilor, prin informarea, educarea şi conştientizarea acestora în ceea priveşte consecinţele faptelor circumscrise cyberbullyingului şi infracţiunii de violarea vieţii private”, se precizează în comunicat.

Activităţile de implementare a campaniei se derulează, la nivel naţional, atât în mediul urban, cât şi rural, de către poliţiştii pentru siguranţa şcolară, în unităţile de cazare în care sunt organizate tabere şi excursii, precum şi la evenimente cultural – sportive, spectacole sau alte activităţi organizate în aer liber, informează IGPR, care adaugă că, în cadrul campaniei, sunt organizate şi derulate activităţi interactive, fiind abordate tematici cu privire la formele de cyberbullying, dar şi modalitatea în care acest fenomen poate fi prevenit.

La finalizarea activităţii, pentru conturarea unei imagini de ansamblu asupra fenomenului de cyberbullying şi infracţiunii de violarea vieţii private, dar şi asupra modului în care elevii înţeleg/conştientizează consecinţele acestora, fiecare elev completează un chestionar de feedback.

Aplicarea chestionarului de feedback în rândul elevilor îşi propune să măsoare gradul de siguranţă resimţit de elevi în spaţiul online, să estimeze incidenţa formelor de cyberbullying cu care se confruntă aceştia, să aprecieze dacă cele prezentate au fost înţelese de copii şi să evalueze activitatea derulată de poliţişti în unităţile de învăţământ.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...