Politico: Epidemia de coronavirus forțează oamenii să lucreze de acasă. Cât rezistă internetul sub presiunea telemuncii, a jocurilor și a filmelor
Sub spectrul câtorva săptămâni, dacă nu chiar al câtorva luni de muncă de acasă, întrebarea care se pune este în ce măsură rețelele mobile și fixe de internet, dar și infrastructura de comunicații, vor rezista.
Există țări în care supra-încălzirea rețelelor, cauzată de utilizarea mai intensă a internetului în aceste zile în care o mare parte din populație este acasă, creează probleme mari pentru utilizatori și pentru companii. Este cazul Spaniei, al Belgiei și parțial al Italiei. Pe de altă parte, există și țări în care internetul funcționează la viteze mari, cum este România.
Potrivit unui studiu realizat anul trecut, care a luat în calcul 35 de oraşe recunoscute pentru calitatea internetului şi popularitatea gaming-ului (conferinţe, competiţii, companii producătoare etc.), Bucureşti a ocupat primul loc nu doar datorită calităţii conexiunii la internet, cu o latenţă medie de 8 ms şi viteze medii de download / upload de 172 / 126 Mbps, ci şi a interesului local pentru gaming.
Bucureşti este şi singurul oraş non-asiatic din top 5, unde se mai regăsesc două oraşe din China, Singapore şi Seongnam-si din Coreea de Sud. Al doilea oraş non-asiatic din acest top este Budapesta, care ocupă locul 7. Malmo, Suedia, ocupă locul 8, Moscova se regăseşte pe locul 11, iar primul oraş din Statele Unite, Seattle, vine abia pe locul 15. Așadar, puține probleme deocamdată pentru români, din acest punct de vedere.
Jurnaliștii de la Politico.eu au realizat o investigație cu privire la modul în care epidemia de coronavirus și izolarea în casă a unui mare număr de oameni, afectează funcționarea internetului.
Serviciile digitale, inclusiv aplicațiile școlare utilizate pentru cursuri destinate elevilor închiși în case, teleconferințele pentru muncă, jocurile și filmele online solicită mai intens decât în mod normal, rețelele.
”Va trebui să urmărim evoluția modelelor de trafic pentru a asigura o experiență rezonabilă pentru toată lumea”, a declarat Matthew Howett, fondatorul Assembly, o firmă de consultanță în domeniul reglementării telecomunicațiilor din Londra, citat de Politico.eu. „Unele persoane întâmpină probleme cu serviciile online. Dar aceasta este o problemă cu aceste servicii și nu cu rețeaua”, dă el asigurări.
În franța, Orange a oferit o lună gratuită pentru serviciile de televiziune cu plată (în special pentru cele destinate copiilor) și pachete de date suplimentare pentru clienții de telefonie mobilă. Pe de altă parte, în Spania, unde compania are milioane de utilizatori, a făcut echipă cu Telefonica și cu alți operatori locali pentru a-i convinge pe oameni să nu utilizeze traficul de date pentru activități care nu sunt absolut necesare. Mai mult, le-a cerut să utilizeze, acolo unde este posibil, telefoanele tradiționale, nu pe cele mobile.
- „O utilizare rațională și responsabilă a rețelelor ne va permite tuturor, furnizorilor de servicii, companiilor și persoanelor fizice, să ne asigurăm că vom avea o comunicare de calitate în mod durabil”, au transmis aceste companii, într-un comunicat comun.
Alții, precum Proximus din Belgia, au oferit date gratuite clienților lor de telefonie mobilă, în timp ce Vodafone, ale cărui operațiuni se întind în toată Europa, le-a permis utilizatorilor să acceseze gratuit informațiile medicale pe dispozitivele lor, mai scriu jurnaliștii de la Politico.
Comcast, furnizorul american de bandă largă, și-a deschis rețelele Wi-Fi și pentru cei care nu sunt abonați, în timp ce AT&T a spus că nu va lua bani de la clienții care nu pot plăti facturile lor din cauza pandemiei.
De asemenea, Comisia Federală a Comunicațiilor din SUA a convins mai mult de 100 de furnizori locali de bandă largă și de telefonie mobilă să se angajeze că vor menține americanii conectați la internet, până cel puțin la sfârșitul lunii mai.
Reprezentanții unor companii care coordonează traficul global de internet au spus că așteaptă ca cererea să crească doar pe măsură ce munca la domiciliu devine normă și nu excepție.
La Amsterdam Internet Exchange – AIE din Amsterdam, traficul a crescut cu până la 12%, dar reprezenanții AIE au dat asigurări că vor fi capabili să gestioneze situația chiar dacă traficul s-ar dubla din cauza impactului generat de coronavirus.
La Frankfurt, angajații DE-CIX au raportat un flux de date record de 9 terabiți pe secundă, care a fost pus pe seama răspândirii noului coronavirus, dar și unei situații de răcire a vremii. Cea mai mare parte a acestei creșteri a fost legată de transmisia video: atât pentru a viziona videoclipuri pe servicii precum Netflix, cât și pentru a efectua apeluri video pe servicii de mesagerie precum Skype sau WhatsApp.
Un reprezentant al companiei a dat asigurări că și în condițiile în care toți angajații companiilor din Europa ar lucra de acasă și în același timp ar fi transmis Campionatul European de Fotbal, DE-CIX poate furniza suficientă bandă pentru conexiuni fără probleme.
Probleme ceva mai mari sunt însă în Belgia, Spania și Italia, unde specialiștii citați de Politico văd o încetinire a vitezelor și o creștere a preferințelor utilizatorilor pentru filme și transmisii live.
Sursă: Politico.eu
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii