G4Media.ro

Polonia: Firmele de ridesharing au rămas fără o parte dintre șoferi după…

Sursa foto: Pexels

Polonia: Firmele de ridesharing au rămas fără o parte dintre șoferi după ce noile reguli le impun să dețină permis de conducere polonez

Principalele firme de ridesharing din Polonia au raportat o scădere semnificativă a numărului de șoferi, ca urmare a introducerii unor noi norme în această săptămână, care impun ca șoferii să dețină un permis de conducere polonez și să fi locuit în Polonia timp de cel puțin 185 de zile, scrie Notes from Poland.

Unul dintre furnizori, FreeNow, spune că a pierdut 15% dintre șoferi. Un alt furnizor, Bolt, a anunțat că are acum cu 26% mai puțini șoferi în capitala Varșovia.

Cu toate acestea, Uber consideră că a găsit o lacună în lege care îi permite să ia până la trei luni pentru a verifica documentele șoferilor existenți, care pot continua să lucreze între timp. Acest lucru a stârnit critici din partea concurenților săi și îndoieli din partea experților.

Noile restricții privind șoferii de ridesharing au fost aprobate anul trecut sub guvernul precedent al Poloniei și au intrat în vigoare săptămâna aceasta, luni, 17 iunie. Acestea impun ca acești șoferi să dețină un permis polonez și permit străinilor să solicite un permis doar după ce au locuit în Polonia timp de 185 de zile.

La câteva zile de la intrarea în vigoare a măsurilor, firmele de ridesharing au afirmat că au înregistrat o scădere semnificativă a numărului de șoferi disponibili.

„Astăzi, cu 26% mai puțini șoferi conduc cu aplicația Bolt în Varșovia”, a declarat Paweł Kuncicki, managerul de țară al firmei pentru Polonia, pentru site-ul de știri financiare Money.pl. El a precizat că cei mai mulți dintre cei care au plecat sunt ucraineni, care reprezintă cel mai mare grup de imigranți din Polonia.

O altă firmă de ridesharing, FreeNow, a declarat că a fost nevoită să blocheze 15% dintre șoferii săi din cauza legislației. Cu toate acestea, directorul său general din Polonia, Krzysztof Urban, a declarat că unii dintre ei așteaptă să primească un permis polonez și, prin urmare, se vor putea întoarce în viitor.

Între timp, o purtătoare de cuvânt a FreeNow, Martyna Kurkowska, a declarat pentru cotidianul Rzeczpospolita că „din păcate, se pare că nu toți jucătorii de pe piață au respectat legislația în vigoare”.

Aceasta pare a fi o referire la Uber, cel mai mare serviciu de ridesharing din Polonia, care se folosește de ceea ce pare a fi o lacună în lege.

Aceasta spune că a interzis înregistrarea noilor șoferi dacă nu au un permis polonez, dar continuă să le permită șoferilor străini care lucrează deja pentru companie să opereze, chiar și fără confirmarea documentelor corespunzătoare, susținând că firma are termen până la 17 septembrie pentru a-și verifica angajații.

„Am efectuat consultări juridice menite să ne înțelegem pe deplin obligațiile în acest domeniu. Aceste măsuri au confirmat înțelegerea noastră cu privire la aceste prevederi”, a declarat compania pentru Money.pl.

Cu toate acestea, Adrian Furgalski, președinte al ZDG TOR, o firmă de consultanță specializată în transporturi, a pus la îndoială afirmațiile Uber. „Nu știu de unde a apărut ideea de septembrie, pentru că luni, 17 iunie… este destul de clar precizat în lege”, a declarat el pentru Money.pl.

O purtătoare de cuvânt a sediului poliției, Wioletta Szubska, a declarat, de asemenea, pentru site, că „începând de luni, toți șoferii trebuie să aibă deja un permis de conducere polonez”. Cei care nu o au pot fi amendați cu 2.000 de zloți (462 de euro), a adăugat ea.

Anterior, Uber a criticat puternic noile măsuri. Directorul său pentru Europa Centrală și de Est, Marcin Moczyróg, a declarat în aprilie pentru postul de televiziune TVN că acestea „vor paraliza piața atât prin reducerea semnificativă a disponibilității curselor, cât și prin creșterea semnificativă a costurilor acestora”.

„Estimăm că ne confruntăm cu un exod de 15 până la 30% dintre șoferi”, a declarat Michał Konowrocki, directorul general al Uber pentru pasageri pentru Europa Centrală și de Est, pentru Dziennik Gazeta Prawna.

În prima zi de la intrarea în vigoare a noii legi, „am observat o creștere de 35% a timpilor de așteptare și 20% dintre curse au fost anulate din cauza timpilor de așteptare excesivi. Pasagerii au așteptat cel mai mult pentru o cursă în Katowice și Łódź”, a declarat biroul de presă al Uber pentru site-ul de știri Onet.

Urban, de la FreeNow, a declarat însă că „va fi nevoie de ceva timp pentru a evalua efectele [noii legi], deoarece acestea sunt legate de caracterul sezonier al cererii și de măsura în care alte platforme s-au adaptat la noile reglementări”.

Între timp, Android, un important site polonez de tehnologie, a efectuat cercetări privind costurile și timpii de așteptare pentru Uber și Bolt în trei orașe poloneze – Varșovia, Cracovia și Łódź – înainte și după intrarea în vigoare a noilor norme.

Acesta a constatat că, în cazul Uber, a existat de fapt o ușoară scădere a timpilor de așteptare și a prețurilor, în timp ce pentru Bolt acestea au crescut în cea mai mare parte.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...